I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Wanna be a baller-influerade?

Utländsk Hiphop - Allmänt

2007-01-03 16:49

Wanna be a baller-influerade?

Satt och shufflade bland lite låtar idag och hittade
"Balla shot caller flow" med Slim Thug.
Jag tyckte att jag kände igen stuket och visste att jag hade hört "Wanna be a baller shot caller" någonstans förut.

"Youtube är din vän".
Mycket riktigt.
Lil' Troy har gjort originalet som jag tycker är riktigt bra.
Nu undrar jag om det finns fler låtar som den med slim thug som kör på samma "Wanna be a baller shot caller"?

Lite invecklat kanske, men det kan ju vara värt att fråga.

*Tack på förhand*

Jag äger dig.

2007-01-03 16:59
Big Pun gjorde väl en med massa jönsar på
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor

2007-01-03 17:02
dj screw har gjort om den tror jag
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-03 17:04
har for mej att Luniz kor nat sant i en lat pa Operation Stackola
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2007-01-03 17:05
vet inte riktigt om ja forstod fragan dock..
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2007-01-03 17:08
Puffy har gjort nån låt med den meningen, om jag nu förstod frågan rätt. Kommer dock inte ihåg titeln.
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ

2007-01-03 17:12
har en låt som heter så med dmx, method man och bigge med flera, vet någon vad det är för version? vet inte vart jag har fått den ifrån. :S
 Haters gon' hate...

2007-01-03 17:12
"Pimps, playas, hustlas, ballas, shot callas, all of us"
skonaste laten pa skivan

2007-01-03 17:32
Tack för tipsen!

Jag får helt enkelt göra en sökning och ta hem allt jag hittar.

Nu vet inte jag hur man länkar, men för er som inte vet vilken låt jag menar, så kan ni kolla på youtube och söka på "Wanna be a baller" så kommer ni hitta den. Den finns remixad på Youtube också, fast originalet känns bäst.
Jag äger dig.