I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Snoop får på pälsen för "Vato".

Utländsk Hiphop - Allmänt

2006-12-25 16:48

Snoop får på pälsen för "Vato".

Det är nog ingen färsk nyhet, men många har nog missat det.
Jag tänkte nästan att detta skulle hända...

Låten:
http://www.youtube.com/watch?v=4OqAOuCMOXM&mode=related&search=

Intervjun:
http://www.youtube.com/watch?v=F8758JisipU&mode=related&search=

Homevideo'n:
http://www.youtube.com/watch?v=CoJ0-Ps51DI&mode=related&search=

Det känns nästan lite barnsligt... Men de där latinarna är nog inte lika "mycket snack och lite verkstad" som många andra artister.

Jag äger dig.

2006-12-25 16:49
Och jag vetefan hur man länkar på whoa, så ni får helt enkelt kopiera.
Jag äger dig.

2006-12-25 16:53
de flesta vatos är rätt så galna.
Producent

2006-12-25 16:58
många vatos är helt loco.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2006-12-25 17:05
han satt ju bara o snackade skit
I was surrounded by powerful entitys of angelic emergence

2006-12-25 17:14
Fattar nada, för det första. En vato är en latin amerikan om jag har fattat rätt? Och vrf fan blir dom så jävla pissed off på snoops låt, vad är det dom ser som en diss? :S
You already know, den e on lean!

2006-12-25 17:55
Vilken jävla låt äre snoop dissar dom i .. fan hajar noll här altlså hahaha
www.eggah.inc.se

2006-12-25 18:10
Sebbewhiteboy P-1

vato är chicano slang så som de svarta säger homie,homeboy osv.

2006-12-25 18:11
och snoops låt vato är ingen diss mot latinamerikanare

dom idioterna har bara suttit hela sitt liv framför sin tv o kollat på blood in, blood out

Producent

2006-12-25 18:58
Cuba
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2006-12-25 19:04
Alltså lyssna på intervju innan ni kommer med era frågetecken.
"I'll get the mexicans to fuck up Xzibit again if he don't pimp my ride" - Celph Titled

2006-12-25 20:58
panchito

enligt Mr chino så är det detsamma som att säga n*ger till en svart människa...om man själv inte är svart...knowyahmean?

2006-12-25 21:04
han later som en thug, en riktig javla thug
Shuu

2006-12-25 21:07
vad ar det han tjurar over, hans resturang som salde burritos gick i konkurs eller?
Shuu

2006-12-25 22:20
Fuck va pinsamt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-12-26 00:11
Först var det pharell och snoop som gjorde låten men eftersom många tyckte det blev rasistiskt så tog han in B-real på refrengen. kort och gott :)
Forumssignatur...<br>

2006-12-26 01:08
Kul att några iallafall tog sig tid att försöka förstå själv vad allt handlade om.

Mr. Chino ska visst vara en rätt så känd och meriterad latino-rappare om jag har förstått det hela rätt.

Jag tycker dialekten skär lite i öronen med alla vasst uttalade "R" osv....

Han snackar ju om att det va dom som kom med lo-riders osv (vilket lär vara sant?)... Han vill nog bara visa hur tuffa alla latinos är. Medans de flesta andra inte bryr sig om en sånhär nonsensgrej.
Jag äger dig.

2006-12-26 01:49
men betyder inte vato typ "kompis" "polare" nåt sånt? i would´nt know, jag e inte latino...
Dessutom säger ju typ alla latinos nigga så vad fan bitchar han om...
Sittin sideways...

2006-12-26 01:59
Fan va irriterande låten blir när han säger R hela jävla tiden

2006-12-26 02:00
Asså han uttalar verkligen R där det verkligen inte passar in vafan, han säger R i slutet av wallet

2006-12-26 05:04
cool kille som lägger upp saker på youtube för att snoop ska få reda på det... snoop skrattar nog bara :)
ye ye ye

2006-12-26 06:07
fattar inte dealen... hur ofta hör man inte hispanics använda ordet nigguh...
What would macgyver do?

2006-12-26 10:42
jag tror iofs inte att det är han själv som lagt upp det på youtube.... möjligen myspace eller något =)
Jag äger dig.

2006-12-26 11:38

gillar inte snoop så mycket men videon är fan rätt nice ändå
snoop dogg - vato

http://www.kalvinhiphop.com

2006-12-26 13:26
Läste i en intervju med Snoop, att låten är gjord i syfte att förena Blacks och Latinos, det har ju tydligen med åren blivit kraftigt rivaliserande. Sen så är det ju minst lika många Latinos med i videon, så någon diss har jag svårt att se det som...
U wanna war, Ill take U to war!

2006-12-26 15:41
Lilli P21
Om du vill se den icke animerade videon
http://www.youtube.com/watch?v=5lI4ZOxyqAU
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.

2006-12-26 16:00
Negrerna har ingen chans i la latinos är fler och har mer makt och är lite mer grazy

2006-12-26 16:17
^ hahahaha låter som de vore en film
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-12-26 17:47
Snoop är väl aldrig mannen som vill ha beef med någon. Så jag ser inte varför detta ses som nån typ av diss?
"gotcha back like a chriopract"

2006-12-26 18:03
Det är så jävla typiskt USA tycker jag. Alltid detta eviga rassnack, det kommer aldrig försvinna någonsin

Den animerade videon var ju asfet ja=D 
Knatte, Fnatte, Tjatte fuck up!

2006-12-26 19:37
Snoop har t.om gått ut o sagt att det INTE är en diss på Life & Rhymes of Snoop Dog.
Street's disciple, I rock beats that's mega trifle

2006-12-26 22:49
Där latin amerikanserna körde nmed försänkta bilar och hydralik
Det är latinos som började med low riders

2006-12-26 22:59
B-Real lär ju styra upp det dära så fort han fått höra denna.
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor

2006-12-27 09:22
dom vill ha uppmärksamhet vafan,ofta man lipar om sådant, ska alla svenskar göra uppror för italienaren fronda gjorde en låt som heter "svensson svensson"?
Gå in på www.filmbloggen.devote.se ! Sveriges populäraste filmblogg.

2006-12-27 09:40
ser jag jävligt dåligt eller var ashanti med i videon ? :P
SKU - SKU - SKULASON!

2006-12-27 12:00
kanske för att snoop e crip och b-real blood och inget av de gängen är av mexikanskt ursprung.
Stealing From Thieves/Thieves In Da Night

2006-12-27 14:46
Okej nu måste jag få helt klart för mig XD Vad fan är crip och vad är blood?

2006-12-27 14:52

haha lyssna på snubbens "R" i remixen

www.lookaliqe.info.se www.myspace.com/lookaliqe www.myspace.com/chrislookaliqe

2006-12-27 16:25
sebbewhiteboy

det är gäng som skapades från början för goda gärningar, först var de grupp människor som vaktade sin "gata" typ du vet där dom bor, någon behöver si o så så fickade dom, nån bråka så tog dom hand om de o sånt inte alltid 100% lagligt, men dom var som typ poliser

eftersom poliserna inte brydde sig så mycket om just de områderna där de behövdes sådana "gäng"

problemet är att det missbrukades, och folk blev maktgalna och till slut så blev de så att det var något farligt, olagligt och coolt att vara, crip, blood, vato, och alla andra saker som finns

så då blev folk mördade och sånt och "blood" försökte ta saker från "crip" och de va då de blev gäng bråk o sånna allvarliga saker

sen är de så många gator som sagt och alla kommer inte överens alla vill ha makt och d åblev de masas olika typer av blood och crip, piru, cedar block,rollin 60's, eight tray, o massa

en rolig grej många noterat är att u.s.a's flagga är blå,vit,röd, och crip är blå, blood är röd, och vita människor är vita haha ;D, flag-war ;D

hur som helst, där har du lite historia och sånt

Rappare

2006-12-27 17:49
Thats how it is, ja e i Chicago just nu, forsta dagen jag landa guess what, en JUDE kmr fram i International Airport i o'hare hara i chicago, BA FOR DOM HADE EN JULGRAN pa den 'Internationella Flygplatsen' Sa blev han sur, o tankte stamma dem for de inte hade lagt upp nagat at judarna som ocksa firar nanting 2 dar efter julafton sa idag har dom tagit ner Den stora julgranen, och MAN sager inte 'Marry Christmas' t kunderna i affaren for nagon jude blev sur och sa ja firar inte jul o stamde de nu sager dem ,Happy Holidays hahahha valkommen t usa

Tutilooooo

2006-12-27 18:07
alunatic
plus att Borats filmen blivit stämd av typ 219308219038 olika judar och alal stämmer olika saker men inget händer ;D

värst vad dom klagar ;D
Rappare

2006-12-27 18:14

Jaaa... Asso ni hajjante judar e fan maktiga ando, de styr fan usa, kan tanka mig bush's advokater o allt radgivare e fan judar. De borjar ta over mellanostern nu, Irak for an example, jag e ju darifran min MORbror o kusin e me i US ARMY dom e nere i Irak han beratta sj , judarna har kopt upp typ allting for o saljas o alla fabriker o skit, SAMSUNG o sant borjar komma in d'a'ra om 5-10 ar for ni se..

I usa st'a'mmer man for d minsta lilla

Racapp

aa jo ja vet haha, han akte pa stryk ju.... av nagan bikerboy borat steg fram o drev so han smallde itll borat rakt pa kaften! hahah, men BOrat - ALi G lr vafan han nu an heter e ju sj jude

Tutilooooo

2006-12-27 18:16
ah de e han ;D okej on topic nu
Rappare

2006-12-27 18:26

asso ja tror denna lat kom som en overraskning o att alla spaggar ba vafan ska b real representera oss f'o'r?

for nu sa finns ju CHicano Rap javligt mkt ba soka pa youtube
o sen att han e me i Bloods ocksa kanske st'o'r dom bloods e ju fan n3g^r g'a'ng

men ja venne

Tutilooooo

2006-12-27 19:36
förstår inte, varför dissar dem han?
http://www.homage.nu/
Rappare

2006-12-27 20:40
han dizzante dom, dom diz han. sa som jag ser d. han forosker leka sodara PEACE between hispanics o blacks o drar me b-real som ska typ -representera locos'en Men dom e typ sodara ohhh? fuck you vado peace.

och sa som jag ser det pa videon- helt arligt sa ser d ut som att Snoop leker farlig och att ryktena ska typ spridas om honom bland locos.

nan som haller me?
Tutilooooo

2006-12-28 08:45
alunatic P17

ja med tanke på reffen så leker snoop farlig.
SKU - SKU - SKULASON!

2006-12-29 14:38
alunatic P17

Jävligt sant, men jag tror det är såhär att dom tar illa upp på när snoop säger i slutet av sin första vers: Yea this happened yesterday, on the west they spray, i heard an ese say. Sen kommer refrängen

Dom tar nog illa upp när Snoop säger ese, det är samma sak som att mörkhyade kan säga nigger efter varenda mening dom säger och det gör inget men om en vit säger det anses det vara rasistiskt. Samma sak att om en mörkhyad säger ese kanske det anses rasistiskt av latin amerikanerna..?