Rollingstones : Top 50 album detta året
Enligt rollingstones, , jag är lite förvånad, album som borde vara där som inte är där , och album som inte borde vara där , är där t.ex #31 ajja, enjoy 1 Modern Times BOB DYLAN 2 Stadium Arcadium RED HOT CHILI PEPPERS 3 Rather Ripped SONIC YOUTH 4 Return to Cookie Mountain TV ON THE RADIO 5 Fishscale GHOSTFACE KILLAH 6 The Greatest CAT POWER 7 Hell Hath No Fury CLIPSE 8 Boys and Girls in America THE HOLD STEADY 9 Blood Mountain MASTODON 10 Orphans: Brawlers, Bawlers and Bastards TOM WAITS 11 Continuum JOHN MAYER 12 One Day It Will Please Us to Remember Even This THE NEW YORK DOLLS 13 Pearl Jam PEARL JAM 14 American V: A Hundred Highways JOHNNY CASH 15 Wolfmother WOLFMOTHER 16 Food & Liquor LUPE FIASCO 17 Whatever People Say I Am, That's What I'm Not ARCTIC MONKEYS 18 Game Theory THE ROOTS 19 Taking the Long Way DIXIE CHICKS 20 The Black Parade MY CHEMICAL ROMANCE 21 Begin to Hope REGINA SPEKTOR 22 Night Ripper GIRL TALK 23 The Crane Wife THE DECEMBERISTS 24 The Information BECK 25 Blue Collar RHYMEFEST 26 FutureSex/LoveSounds JUSTIN TIMBERLAKE 27 Pieces of the People We Love THE RAPTURE 28 Broken Boy Soldiers THE RACONTEURS 29 We Shall Overcome: The Seeger Sessions BRUCE SPRINGSTEEN 30 Robbers & Cowards COLD WAR KIDS 31 Like Father, Like Son BIRDMAN AND LIL' WAYNE 32 Supernature GOLDFRAPP 33 The Devil You Know TODD SNIDER 34 The Eraser THOM YORKE 35 Once Again JOHN LEGEND 36 I Am Not Afraid of You and I Will Beat Your Ass YO LA TENGO 37 Alive and Kickin' FATS DOMINO 38 10,000 Days TOOL 39 The Tragic Treasury THE GOTHIC ARCHIES 40 Make History THUNDERBIRDS ARE NOW! 41 Friendly Fire SEAN LENNON 42 Under the Skin LINDSEY BUCKINGHAM 43 Tropicalia: A Brazlian Revolution in Sound VARIOUS ARTISTS 44 Show Your Bones YEAH YEAH YEAHS 45 Fox Confessor Brings the Flood NEKO CASE 46 You Don't Know Me: The Songs of Cindy Walker WILLIE NELSON 47 Brightblack Morning Light BRIGHTBLACK MORNING LIGHT 48 Public Warning LADY SOVEREIGN 49 Pick a Bigger Weapon THE COUP 50 It's Never Been Like That PHOENIX
Gå in på www.filmbloggen.devote.se ! Sveriges populäraste filmblogg.
36 I Am Not Afraid of You and I Will Beat Your Ass YO LA TENGO låter som en riktigt bra skiva :)
Forumssignatur...<br>
Red Hot Chili Peppers, pfft.
“I have all the money in the world but I’d trade it all for a little more.” -Charles Montgomery Burns
svårt o ta listan seriöst.
Street's disciple, I rock beats that's mega trifle
imponerad av fishscale inte nog att det är den femte bästa albummet detta året enligt roling stones, men det bästa rapp albummet också! det var ju trots allt ett bra album så! congratz!
kass jävla lista
Slick Alex - Mainstream is Everything "Rape is no laughing matter, unless you're doing it to a clown"
Rolling StoneS är en rockgrupp, tidningen heter Rolling Stone. Sugig lista. Som vanligt värdesätter rockkritiker helt andra hiphopskivor än hiphopfans. Det är alltid Roots och sånt. Fish Scale var ett bra val, men kom igen. Var är MOP? Lord Jamar? Sadat X? Boot Camp?
the games platta förtjänar vara där och den som är på #31 förtjänar absolut inte vara där och jag vet var rollingstones är ;D
Såna här listor är helt meningslösa, just för att ingen som är nere med en viss genre bryr sig om vad nån jävla gubb-tidning tycker och tänker om ens musik. Det är ju jävligt ointressant vilka hiphop-skivor nån tycker om som även tycker att Bob Dylan gjort årets skiva.
www.plaingold.com
Rubio det är inte alltid sådär antingen eller
Slick Alex - Mainstream is Everything "Rape is no laughing matter, unless you're doing it to a clown"
Tycker det är ganska intressant att se vad en person med andra infallsvinklar tycker om för skivor, särskilt vilka hiphop skivor. Det är klart att någon som till största delen lyssnar på hiphop hade rankat annorlunda men så är det...
lol oväntat att den tidningen sätter Dylan som #1...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
oj, coolt att The Coup är med iaf...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rubio: Det sjuka är att det bara funkar åt ena hållet. Många hiphoppare, nästan de flesta kan uppskatta Dylan. Men få Dylan-fanatiker kan skilja på KRS-ONE och en kålrot. weiner: Visst kan det vara så i viss mån. Samtidigt har dom med The Coup som är klart mer obskyra än Sadat X, för att inte tala om MOP. Och ett par grejer jag aldrig nånsin hört talas om trots ganska bred musiksmak. Alla härinne som hört talas om samtliga dessa tre tidigare, räck upp en hand: Brightblack Morning Light, Neko Case, The Gothic Archie. När de gräver hundra gånger djupare i alla andra backar än i hiphopbacken - det är då det blir diskriminering tycker jag. Vore ärligare och rakare att lista hundra rockalbum - i stället för att låtsas vara så nere med alla genres och sen göra bort sig. Jaja, bättre att inte bry sig...
Rubio: Det sjuka är att det bara funkar åt ena hållet. Många hiphoppare, nästan de flesta kan uppskatta Dylan. Men få Dylan-fanatiker kan skilja på KRS-ONE och en kålrot. Soul_Survivor_II: Precis. Således skulle man kanske ta mer på allvar om ett hiphop-magasin försökte lista rockalbum än tvärtom. Eller va fan, vilket som blir löjligt. Som du säger så känns det bara löjligt när nån låtsas vara nere med alla genrer. Dessutom är det svårt som fan att ställa en Bob Dylan-skiva och en Ghostface Killah-skiva mot varandra överhuvudtaget.
www.plaingold.com
Rubio: varför skulle det vara svårt att ställa en bob dylan-skivan och en ghostface-dito mot varandra? för att det är olika sorters musik? men vadå, det är bara att lyssna på båda skivorna, och sedan välja den man tyckte bättre om. hur enkelt som helst. för övrigt är det fan ingen större skillnad på krs-one och en kålrot numera, dom är ungefär lika spännande. och rolling stone listade rätt bra hiphopskivor måste jag säga, även fast listan i stort sög något oerhört.
http://wifebeaterlove.blogspot.com
jakpuk: Haha, det är iofs sant. Låt mig säga såhär då: "få Dylan-fanatiker kan skilja på Termanology och en kålrot".
skit lista! Jedi Mind Tricks har släppt ett av de bästa albumen i år och är inte ens med, Hade lätt bytt ut Rhymefest emot dem ifall det är någon kvvot de har att mer hiphop album än såhär får det inte vara... Ett hiphop album kan väl säkert inte ligga etta heller eftersom de svär osv, Kan ju inte tänka mig att The game ens kommer med på listan även ifall han släppt ett sjukt bra album. DÅLIG LISTA
David VS Goliath
Kul att fishscale ar pa top 10. Men rolling stones kan suga min balle,
Shuu
Soul_Survivor_II P28 MOP ? med vilken skiva då ?
SKU - SKU - SKULASON!
Herregud, bara på Whoa. Jävla geeks...
Syftar på stolpskotten som sitter vid sina dator och häver ur sig hårda kommentarer eftersom deras egna, förmodligen ganska skabbiga, favoriter råkar saknas på listan. Att inte Sadat X, Lord Jamar och M.O.P beror förmodligen på att de gjort skivor som inte ens är i närheten av att vara årets bästa...
maran: Ghetto Warfare Arcane: Ja, så måste det vara förstås. För dom som gjorde den listan har säkert lyssnat på hiphop som inte finns på MTV och i de häftiga magsinen...eller inte?
FISHSCALE är fett som fan!...
- a perverse resistance to security and predictability, & a deliberate disregard for propriety -
Soul_Survivor_II P28 är den släppt ? skulle inte den droppa nästa år ?
SKU - SKU - SKULASON!
maran: Vilken? Ghetto Warfare? Nej, den kom i höstas. Jag har den hemma. Trippel vinyl. Läs min recension
här .
Soul_Survivor_II P28 aah allright. tungt.
SKU - SKU - SKULASON!