I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kommer ni nagonsin att lagga av?

Utländsk Hiphop - Allmänt

2006-11-03 16:10

Kommer ni nagonsin att lagga av?

Kommer ni nagonsin att trottna pa hiphop? Jag undra bara for min morbror brukade lyssna pa hiphop forr men slutade vid 97 typ. Han sa att allt forandrades. Sa jag undra dom lite aldre har pa whoa om ni kanner er samma sak.

Peace

Shuu

2006-11-03 16:19
när började han lyssna då?
http://www.homage.nu/
Graffare

2006-11-03 16:40
hur gammal är han och när började han lyssna?
vilka lyssnade han på o.s.v.... :)
orsaken var bara att det "förändrades"?  

2006-11-03 16:45

Var hn "riktigt inne" på det då?
För det var nog en hel del människor som bl.a bara hakade på Cypress Hill och Wu-Tang-hypen i några år och sedan gick vidare.

Jag känner att jag nog alltid kommer lyssna på hiphop. Jag kommer nog kanske inte hänga med i så mycket nya släpp om musiken utvecklas åt "fel håll" och jag kommer kankse inte lyssna i så jättestort utsträckning, men det kommer nog finnas en del album man alltid kommer kunna lyssna på.

I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly

2006-11-03 16:46
Hel del stavfel och skit, men fuckit. Jobbande svennar är för trötta för att stava rätt en fredagseftermiddag.

2006-11-03 16:48
Maniack P19 & Mangola 

Han ar 40 ar och borjade lyssna nar han var i min alder, han borja lyssna vid 85. Han sa att han inte gillade hur hiphopen utvecklades. hiphopen ar inte samma som den var.
Jag fraga han vilken ny artist tycker du ar skon. Han sa The Game ar den enda vettiga men det ar for att Dre star bakom hans framgang

Shuu
Graffare

2006-11-03 16:53
vad diggar han nu för tiden då?
det är så otroligt stor skillnad på hip-hop från 80-talet och nuläget så jag har förståelse för honom att han slutade, heh.   

2006-11-03 17:25
Att game var den ända som var vettig att lyssna på och han slutade lyssna 97?

okej, han har ju missat en hel del
http://www.homage.nu/

2006-11-03 17:34

Jag fraga han igar vilken artist tycker han ar skon idag. Da svara han the game. Fast han inte ans lyssnar pa the game sa mkt.
Han slutade for det har mer blivit mer my bitch, my car, my bling, my rims, my shit

Shuu

2006-11-03 17:34
jag har ju bara lyssnat i 8 år (7år riktigt ordentligt)

men just nu känns det som om jag aldrig kommer sluta.

jag uppdaterar varje år ;)
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>

2006-11-03 17:35
Eccan P19

Yes han var riktig inne i det.
Shuu

2006-11-03 17:39
"Han slutade for det har mer blivit mer my bitch, my car, my bling, my rims, my shit"
Och han tycker The Game är skönast?
Om han skulle skrapa lite mer på ytan så skulle han nog kunna gilla en hel del av dagens hiphop.
(Inget ont om The Game)

Gillar han inte ens Beastie Boys senare grejer?

2006-11-03 17:42
Mer eller mindre. Man kanske blir mer altenativ gällande musiksmak. men hiphopen kommer alltid finnas där
The Young Phenomenon...

2006-11-03 17:49
Har ni läst Tony Ernst i senaste Quote?

Han skriver att han checkat ut från rap (även om jag har lite svårt att tro honom).

Vi är ungefär lika gamla och jag kan själv känna samma gubbiga  dysterhet över Fiddy Cent och en hel del av det som släpps nu, men sen kommer de en bra skiva igen och man återfår hoppet.

På var tjugonde usel Birdman-, G-Unit, C-Murder eller annat skräp som släpps kan det fortfarande dyka upp nåt riktigt bra, nyskapande och intressant. Det gäller att fortsätta gräva...

Ska man vara bitter över något så är det väl snarare media som behöver styras upp som gömmer all bra musik så effektivt.

/35-åringen
Check yourself and I'm out.

2006-11-03 18:35
smaken e som baken
Dom kallar mig Francis

2006-11-03 18:43
nej bra tråd jag har också undrat
Don't quote me boy, cuz I ain't said shit!
DJ

2006-11-03 18:46
Nej, jag skulle nog ha tröttnat vid det här laget om jag nånsin skulle tröttna. Visst blir jag mer och mer kräsen, men issa grejer håller ju alltid. Jag anser att t.ex. Pete Rock är lika tidlös som Frank Sinatra.

2006-11-03 20:04
BuddyLove P22

Fuck Off Bitch
Shuu

2006-11-03 20:15
Bra tråd.

Faktiskt väldigt intressant om man tänker efter. Kommer de som bara lyssnar på gangsta rap lyssna på det när de är runt 30?
www.projectedwin.blogg.se

2006-11-03 21:23
Jag är snart 30 och förväntas väl vara vuxen och tycka om Bob Dylan. Men för mig är hiphop och soul det enda jag nånsin kommer att tycka om på riktigt. Ibland när man träffar gamla kompisar så frågar de som om hiphop vore nåt man växer ifrån "om jag fortfarande lyssnar på hiphop". Jag kan väl iochförsig också tycka att det görs mycket skit idag men på det hela taget lyckas jag ändå fylla min iPod med en uppsjö superlåtar varje år. Det räcker för mig.

Jag tror att en del "växer ifrån" hiphop etc för att de har en bild av att vuxna ska lyssna på skitmusik som Dire Straits. Åtminstone är det de vibbarna jag får när jag hör vissa gamla vänner resonera.

www.plaingold.com

2006-11-03 21:45
Rubio 

Intressant faktist, vad far dig att inte lagga av med hiphopen?
Shuu

2006-11-03 21:50
Kollade din blogg rubio. Skulle inte trott att du var 30 om jag fått gissa. ;)

Dock skulle jag inte heller ge Justin Timberlakes album 4+ :O

:D

Good work btw!
www.projectedwin.blogg.se

2006-11-03 22:10
4 stjarnor for ludas album, jag haller verkligen med, manga hade sagat det albumet har i whoa. Sen tankte jag vafan sa daligt kan det inte lata, nar jag lyssnade pa Intron fastnade jag direkt.
btw skon blogg.

p.s lita inte pa vissa har inne
Shuu

2006-11-03 22:19

För kanske 7 år sen så lyssnade jag i princip enbart på hiphop. Jag kännde det nästan som att jag svek hiphopen om jag köpte nått annat :) låter kul när man tänker tillbaka på det.......Men nu lyssnar jag mkt på Soul och annan musik oxo, dock så är hiphopen den musik som helt klart ligger närmast mitt hjärta. Det är den musik jag blir mest berörd av och får ut mest av, + att man har så många minnen ihopknippade med den musiken, Så jag kommer nog alltid att lyssna mkt på hiphop även fast man hela tiden känner att ens musiksmak utvecklas och man hittar mkt annat som även det kan beröra en.

Peace

Först Jesus, sen:

Hiphop, Soul, musik!!

2006-11-03 22:25
Rubio:
Jag tror att en del "växer ifrån" hiphop etc för att de har en bild av att vuxna ska lyssna på skitmusik som Dire Straits. Åtminstone är det de vibbarna jag får när jag hör vissa gamla vänner resonera.

Det där tror jag inte ett ögonblick på. Min mormor gillade dansband som pensionär och min morsa växte upp med Beatles. Inte fan lysssnade min morsa på dansband när hon blev äldre, varför skulle hon byta smak till något helt annat som "passar bättre" för äldre?

Om något så tror jag bara att musikintresset helt enkelt minskar med åldern och bara några få behåller sitt stora intresse för ny musik livet igenom.
Check yourself and I'm out.

2006-11-03 23:39

Vad har jag missat nu, RMK? ;>

2006-11-04 00:24
ska jag skratta eller gråta?

2006-11-04 00:32
^^hahha :P

var kan man höra RMK? haha
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-04 00:57
Jag har lyssnat på hiphop sen 36 Chambers kom 1993 på ett ungefär. Och jag kan utan tvekan förstå hur man kan ha tröttnat på den hiphop man ser i media om man älskade den från begynnelsen.
Jag kan dock aldrig hålla mig till en typ av musik och min musiksmak har fler sidospår än vasaloppet, så hiphop har mer vart min röda tråd än min definition på bra musik.

Den typen av Hiphop som spelades 85-97 finns ju inte kvar i samma utsträckning som då, men den finns ju utan tvekan och jag
tycker att det för tillfället i allmänhet bara går åt rätt håll musikaliskt. Old school är en stor del av dagens new school och musikalitet, lyrik & kreativitet belönar sig allt oftare. Se bara på Gnarls Barkley eller Lupe Fiascos framgångar.

Sen har hiphop vart så stor del av mitt liv så pass länge, så oavsett hur dålig hiphopen som släpps skulle bli så skulle jag fortfarande lyssna på alla mina gamla älsklingsskivor lika mycket som nu!

Så nej. Jag kommer aldrig tröttna på hiphop. Möjligtvis på medias bild av den och på många mainstreamartisters oändliga brist på skaparglädje och talang.
| Axel | Xeilon Productions | Laxmacka Crew | DJ Yxmördarn
| www.xeilon.com | www.mofetajerre.se | www.ismen.se

2006-11-04 01:12
Xeilon P21 jaaa du lyssnade på den i 2:an efter skolan när du gjort matte i din pirum parum bok
Don't quote me boy, cuz I ain't said shit!

2006-11-04 02:54
GodsSon, det åtespeglas även i hans musik. haha. word.

2006-11-04 04:29
kan verkligen inte tänka mig själv utan hiphop.. hade jag slutat lyssna hade jag blivit helt anrolunda, de är en så stor del av mitt liv..

Började lyssna kasnke 01-02 då var man tönt och hade knappt luktat på en öl, hade inga egna åsikter och visste inte hur man betede sig ..nu är man helt urspårad och lever livet :D Helt galet vad det man lyssnar på kan styra ut mina tankar och få mig att tänka efter, jag älskar skiten  !!! Zion I - Birds Eye view

Men lika glad är jag för det!

2006-11-04 11:21

Det där tror jag inte ett ögonblick på. Min mormor gillade dansband som pensionär och min morsa växte upp med Beatles. Inte fan lysssnade min morsa på dansband när hon blev äldre, varför skulle hon byta smak till något helt annat som "passar bättre" för äldre?

Mina föräldrar har heller inte "bytt" smak för att de blivit äldre, men många av deras vänner lyssnar på dansband nu när de börjar bli äldre. Det kanske inte är medvetet för de flesta, men nånstans verkar det vara så för många, att de byter musiksmak. Kanske är det i själva verket så att de alltid gillat dansband/Dire Straits men först i en viss ålder vågar stå för det.
I vilket fall har jag svårt för den skepsis man som hiphop-lyssnare möts med när man börjar närma sig 30. Va fan, de rappare jag lyssnar på är ju oftast över 30.

www.plaingold.com

2006-11-04 16:46
vi kommer vara som dom lyssnade på rock förr, gamla gubbar som lyssnar på rap ha ha, nej, jag kommer alltid digga rap
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2006-11-04 17:00
Har sysslat med Hiphop i 24 år, det kommer alltid att finnas med mig även om det har ändrats väldigt mycket sen jag började.
Bronx
Producent

2006-11-04 19:33
Jag är 25 och har lyssnat på hip-hop sen jag var 9 år. Det blir inte att jag köper så mycket ny hip hop längre, men jag kommer att alltid lyssna på hip-hop musik. Även om jag lyssnar mer & mer på gammal soul. Jag läste i tidningen att efter att man är 30 så upptäcker man inte ny musik. Så jag har bara 5 år på mig.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2006-11-04 19:55
hip-hop är fortfarande ung som musikstil räknar.. vänta ni bara om 20-30 år kommer det vara fult med penchisar som har EPMD på högsta volym och snackar om den gamla goda tiden.
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>

2006-11-04 22:49
Jag läste i tidningen att efter att man är 30 så upptäcker man inte ny musik. Så jag har bara 5 år på mig.

Fast det där är ju knappast något definitivt utan något du själv styr över, till skillnad från t. ex att man har svårt att lära sig nya språk flytande efter en viss ålder etc. Att upptäcka ny musik kan du göra tills du är 80, 90, 100. Det är bara du själv som sätter gränserna. Så var lugn!

För mig personligen är frågan hur mycket jag egentligen vill lära mig ta in ny musik, alltså nya genrer. Jag kan lära mig att uppskatta nya sound inom de genrer jag gillar, men annars känns det mindre sannolikt.

www.plaingold.com

2006-11-05 01:09
Jag slutar 2007. Då är det storbandsjazz som gäller för 5 år framåt.
http://soundcloud.com/80scrackpolo