Icke-förståelig Hip-Hop
Postar detta här, ifall admin vet nåt bättre ställe så är det bara att flytta den. Jag vill gärna veta hur många som kan lyssna på Hip-Hop även fast de inte förstår vad rapparna säger. Tex. så är jag ett stort fan av fransk rap och lyssnar ofta på det fastän jag bara kammar hem vissa ord (ingen helhetsförståelse). Finns skivor där rapparna lagt in en låt mitt i smeten som inte har ett dugg med 'Hip-Hop' att göra med sång på andra språk osv. Jag följer bara modellen att ifall det låter nice så lyssnar jag. Men hur många mer gör det? Peace
www.wordsilah.com www.myspace.com/triangularform
Jag kan lyssna på rap jag inte fattar, men tyvärr är det ingenting jag brukar fastna för, just för att texten är det viktigaste inom rap. Fransk rap låter jävligt coolt, likaså typ koreansk, lettisk, rysk, spansk etc, men det ger inget mer än att det låter coolt, och jag personligen är oftast ute efter mer när jag lyssnar på rap...annars kan jag lika gärna lyssna på techno ;)
Redline!
jag skulle saja nåt...men eftersom Dr. Octagon har ratt och jag har fel....tror ja d e dags o ge upp
www.myspace.com/youngivy<br> tro mej, jag är skitduktig på att rappa
Jag går också efter "ifall det låter nice så lyssnar jag ". Men om jag inte förstår texten, strukturen, större meningen av låten - hur ska jag då veta om det verkligen låter nice?
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly
tomas gör det. liksom jag och alla andra jag känner. pratglad tex!
Jag lyssnar ofta på reggaeton av artister som talar spanska, men jag kan knappt spanska alls förutom taskiga repliker min kusin har lärt mig. Men jag förstår ju lite ditt och datt här och var så jag tycker liksom låtarna är bra. Vad fånig jag känner mig helt plötsligt när jag inser hur fjantigt det är! Det är ju som småflickor som tycker om låtar bara för att beatet är bra! :-o
Yeah, you know..
Rap e bara massa skitsnack ändå...vafan finns det att lyssan på.... monotom musik med nån som pratar skit ..... nä seriöst....Dr D har helt rätt....jag behöver fastna i texten för att digga den... Annan hiphop kan va nice som bakgrunds musik
Sitt inte och trolla!!
texten e viktig för mig...50 cent kommer aldrig spelas av mig...fittjävel. innan ja började lyssna på nas o dead prez tänkte ja inte ens på va dom sa, men när ja hörde sånna texter ändrades det...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag vet inte om jag kan hålla med om att texten alltid har någon betydelse. Finns mycket instrumental hiphop som jag anser är hur bra som helst. Dock är jag inte säker på att jag skulle tycka den var lika bra om någon förstör den genom att rappa över den på något obegripligt språk. Sen finns det låtar som jag håller rätt högt som inte är på ett för mig begripligt språk. Antagligen för att de ändå lyckas förmedla någon känsla och därför känns starka på något sätt.
"Men om jag inte förstår texten, strukturen, större meningen av låten - hur ska jag då veta om det verkligen låter nice?" Beatet och flowet främst då. Det är som en blind människa, dennes andra sinnen är förstärkta. 50 Cent skulle inte låta nice i mina öron även ifall han hadde haft tyngre texter, the music sucks. Men iallafall, det verkar vara enhälligt bland de som svarade hehe.
skander Jo, men be en blind människa säga om en person är snygg då. Den blinde kan känna ansiktsformerna, men vet han/hon verkligen om personen är snygg?
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly
jag kan lyssna på rap jag inte förstår om det är på ett språk jag inte förstår. Som fransk hiphop e riktgit fett faktiskt. hört mycket andra språk med som har riktgit fet hiphop. Men jag klarar dock inte av att lyssna på hiphop på ett språk jag förstår, men jag ändå inte fattar. Nu menar jag inte om dom rappar snabbt o man inte plockar upp alla ord, utan helt enkelt idioter som inte kan rappa. antingen för dom mumlar, har fuckad röst eller what ever. ni kanske fattar vad jag menar... eller inte. what ever :) peace out
Illmaticly ill
asså , om de är bra lyssnar man på de! bara en bonus att få en helhets förståelse om låten , att fatta konseptet är bara ett sätt att förstå hur en annan rappare tänker å ser på vissa saker. kan man tycka en låt är dålig för att den förspråkar nått man är emot ? fast låten är grym i huvudsak ?
Bara lyssna och se, för när jag höjer näven är de fist fuck på G
Hiphop för mig är ett schyst beat med fet lyric som verkligen handlar om nåt värt att sjunga om. Inte typ "I'm a pimp and I got more hoes then you, bling bling, shake that ass blablabla..." men ni fattar vad jag menar. Grymt flow och en bra röst! Sen är det klart att man kan gilla en låt på ett annat språk fast man inte förstår låtens budskap, men då tar man inte till sig av låten lika mycket som om man skulle förstå lyricsen. Whatever, ni fattar ;) Peace!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag tycker det är så oftast när man lyssnar på snook xD
You already know, den e on lean!
Eccan, Om vi ska ta min metafor längre så frågar man den blinde bara ifall personen i fråga är trevlig och skön att ha och göra med :D
"texten är det viktigaste inom rap " FEL. Flytet är det viktigaste. Hiphopens huvudelement är rytm.
Tycker jag och jag är bäst.
Aesop Rock fattar jag inte mycket av alls?
U wanna war, Ill take U to war!
def jux :-p
Sebbewhiteboy P-1 hmm , snook har väl ändå de bästa budskapen av alla , dom rappar ju bara om saker som är viktiga, medans vissa kör för mycket skrytrapp och allt, medans snook är ren hiphop , så jävla sköna låtar är de dom gör asså
Bara lyssna och se, för när jag höjer näven är de fist fuck på G
Producent
2006-10-28 11:54
Jag tycker att rap på Franska, Finska och Spanska kan vara bra, men det e inget jag brukar lyssna på för att jag inte fattar. Det är därför jag inte lyssnar på så mycket dancehall, har svårt att förstå.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Jag lyssnar rätt mycket på fransk rap, även fast jag bara snappar upp lite ord här och var som jag kan. Anledningen till att jag lyssnar på fransk rap är mest för att hela språket är som musik i mina öron.. och det finns inget språk man kan flowa bättre på än franska..det är helt galet hur dom kan rappa på det språket. Jag tycker det är jävligt skönt att höra helt enkelt. Sen lyssnar jag ju aldrig i timmar i sträck på fransk rap eftersom det kan bli lite trist att aldrig få det totala helhetsintrycket av en låt, men det kan vara jävligt skönt att lyssna på lite då och då.
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>
the sun håller med dig där :) Dock så kan faktiskt jag lyssna på det skitlänge :D