I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hiphopens "rasistiska" delar mot vita

Utländsk Hiphop - Allmänt

   

2006-10-23 21:16

Hiphopens "rasistiska" delar mot vita


Jag vill se en diskussion om vissa artisters låtar som har inslag av enligt mig lite smått rasistiska meningar mot vita.

Satt och lyssna igenom Masta Ace`s platta innan idag och vid två tillfällen kan man till exempel höra

" So what you wanna see girl? Neither one, cause there really aint no black stars in either one"  ...handlar om valet av film...

"Who named yall the high and the mighty, to me you just sound like a couple of high withies"

sen åt andra sidan kan man hävda att en låt är en låt och inget mer, men inom hiphopen har ordet en tyngre vikt än annan musik, speciellt när man dissar någon, då menar man verkligen orden.

Vad hade hänt om nån rhymat, " to me you just sound like a couple of high niggers"...?

sen va det nån som sa att första rimmet är OK, för personen i fråga kanske gillar bättre mörkhyade skådespelare och har inte hittat nån vit eller av annan ras som personen tycker är bra...

men där vete fan hur jag ställer mig till...

men som sagt, diskutera

///

House is hiphop on fast forward ..