I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Primos sista klassiker

Utländsk Hiphop - Allmänt

DJ

2006-10-21 16:11

Primos sista klassiker

OK. De flesta är överens om att Preem är en fantastisk
producent. De flesta är överens om att han var bättre för tio-femton år sen. Så frågan är: vilket tycker DU var hans sista riktigt klassiska album?

Min röst faller på:

Jeru The Damaja: Wrath Of The Math

2006-10-21 16:32
E han över? Du verkar inte hört AZ - The Format (låten) va?

DJ

2006-10-21 16:34
Om jag tolkar ditt inlägg rätt så frågar du mig om han är slut som producent?

I så fall är svaret nej. Han har fortsatt göra bra beats efter -96. Tycker dock det är klart lägre kvalitet än det  han gjorde 1990-1996.

Dessutom talar jag om hela album, inte enstaka låtar.

Peace

2006-10-21 16:52
ah han har blivit riktigt tråkig nu, nåt bra beat ibland, som the format till az

2006-10-21 19:07

är inte format med az rätt trist? nä fan han har blivit så jävla tråkig på dom sista åren..
hörde iof en royce the 5"9-låt rätt nyligt som var hyfsat fet.

2006-10-21 19:13
Primo har inte gjort ett nytt beat sedan The Moment of Truth. Efter den plattan har han bara gjort samma beat om och om igen, och bytt ut sina samples. Jag röstar på MoT som hans sista klassiker, även om den var början till slutet, så att säga.
"Postmodern Consumr? He like the apple-kiwi on the lightswitching wallabie freak, James Bond in the Octagon with two razors knahmean?" - Ghostface Killah

2006-10-21 19:26
Alla gangstarr plattor är klassiker! så jag säger THE OWNERS!
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?

2006-10-21 20:24
lägger också min röst på ownerz
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2006-10-21 20:25
Soul_Survivor_II P28

Ooof, Termanology - Watch how it go down, det är i dem takterna ja diggar han i.

Men sista klassikern ? hmm, får man tänka efter, Poet - We gonna Ill och Gangstarr - The Mall

vettefan, tycker han håller klass än idag...
Gäller bara lyssna efter och sluta jämnföra, han har utvecklats, det är det som är frågan, folk är allitd rädda för utvecklingen skall gå utför som det gjort för många proddare och rappare, men Primo håller fuckin klass än idag, trots det att han proddar åt andra än rappare i dagens läge :)

Since 1984
@realgizlee // twitter

2006-10-21 21:50
Hur många hela skivor har han egentligen gjort på 2000-talet? Det är bristen på dessa som är det stora problemet, hans bangers (för han gör fortfarande sådana) är allt för utspridda.

Jag lägger min röst på Moment of Truth som jag tycker är den bästa Gang Starr plattan av alla (hädelse jag vet).

2006-10-21 22:02
Moment Of Truth

2006-10-21 22:16
hard to earn
Fuck Batman and Robin, I'm robbin with a bat man...
http://boegballe.tabulexnet.dk/

2006-10-22 00:54

moment of truth

In the old days it was not a crime

2006-10-22 01:04
BennyBatong P0

Ja det är premier
Men lika glad är jag för det!

2006-10-22 01:25

Moment Of Truth säger jag väl om man menar skivor, annars har väl han inte proddat så mycket skivor om man säger så...

Watch How It Go Down är jävligt grym, en av hans bästa under 2000-talet

Ibland undrar jag varför jag bryr mig om så ointressanta saker...

2006-10-22 01:34
Moment Of Truth e de sista man kan kalla klassiker. men tycker The Ownerz va fett bra iof
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2006-10-22 01:37

Premo proddar ju fortfarande helgjutna album åt pop-divor!

Men jag säger MoT. Det är precis som marvel också min favoritplatta med Gang Starr (hädelse jag vet).

2006-10-22 12:19
Moment Of Truth
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-22 15:12

Samtidigt tycker jag verkligen att Wrath of the Math är på en helt annan nivå än MoT, som jag inte är säker på är en klassiker. Det är hemskt, men jag orkar inte ens bry mig om vad Primo producerar längre, och då är han ändå min nummer 1 någonsin, tillsammans med Rza.

"Postmodern Consumr? He like the apple-kiwi on the lightswitching wallabie freak, James Bond in the Octagon with two razors knahmean?" - Ghostface Killah
DJ

2006-10-23 11:51
Jag tycker inte Moment Of Truth var nån klassiker. Finns några feta låtar, men kolla på sånt som The Mall, det är ju lååång tunder hans nivå.

2006-10-23 16:08
hard to earn o livin proof är hans bästa tycker jag.
Har han utvecklats? det är väl snarare det han inte har, allt låter ju precis likadant som det gjorde för några år sen. Samma trummor(förutom att han dragit ner på hihatsen) o samma typ av samplingar.
Jaja, inget varar för evigt...

2006-10-23 16:44

Lyssnade just igenom Wrath of the Math igen. Man vill ju bara hälla ut en 40 för Primo när man lyssnar på jämförelsevis astråkiga Rock Stars och Mathematics efter det. Han hade en helt annan fingertopskänsla på den tiden.

2006-10-23 18:29
Får väl lov och säga The Ownerz, eftersom jag inte vet något annat album som Premier har gjort hela produktionen på sen den. Däremot måste jag säga "N.Y Ryder Music" på Agallah's nya platta You Already Know... är för mig redan en riktig Primo klassiker.
U wanna war, Ill take U to war!
Beatboxare

2006-10-23 20:20
Jag tycker ändå att han håller fortet med nöd och näppe, MC Lyte låten är löjlig, AZ, Black Poet, Big Shug(inte hört hela skivan..men låten med video till), jag gillar till och med låtarna han gjorde med Christina Agiluera. Och jag tycker att han utvecklats, om än marginelt, som någon nämnde här uppe så har han börjat slopa hihats..mixa hårdare på något sätt, gjort mer mörka beats och programera trummor litet annurlunda och haft högre pitch på trummor osv. Känns som att han gjorde mer bangers för ett par år sedan,,men jag vet inte både han och Pete Rock har fan lagt av sig senaste två tre fyra åren, vem håller fortet 2006? Madlib 2000?
/KG BOOM

2006-11-09 09:13
Moment of Truth är sista klassikern, en skiva som underskattas av väldigt många Preemopuritaner.
DJ

2006-11-09 09:16
floppen: Den är bra, men för enformig för att jag ska tycka den är klassisk. Sen har den ju låten "The Mall"
 som drar ner betyget rätt rejält? Eller diggar du den beaten också?

2006-11-09 09:21
Soul: The Mall är väl inte Preems bästa, men det är ju inte så att den är olyssningsbar direkt. Tycker inte den drar ner helheten på skvian, däremot skulle jag aldrig slänga in den på ett mixtape. Jag tror det är lite en åldersfråga, många i min ålder skulle nog klacificera den som en klassiker, förmodligen för vi är mer "vana" med den "nya" Preem. Kan dock hålla med om att skivan inte är 100% men den inehåller tillräckligt många grymt bra låtar för att få vara en klassiker. Låtar som Betrayal, Moment Of Truth, The Militia, Next Time och You Know My Steez drar upp betyget rejält.
DJ

2006-11-09 09:41
Kan hålla med om att Militia och You Know My Steez är klassiska låtar. Ett par till också. Älskar exempelvis Rep Grows Bigga också. Men sopm helt album är det för långt och enformigt för att jag ska kunna ställa den i samma rum som Step In The Arena, Daily Operation och Hard To Earn. Men jag hajar vad du menar.
DJ

2006-11-09 11:05

Hmmm, nu ska jag gnälla lite igen. Owners? Snacka om kass platta. Man märkte ju redan på första singeln att Gangstarr va på väg utför, och så blev det ju också.
Moment Of Truth är en riktigt bra platta men inte tillräckligt bra för att mäta sig med Hard To Earn som är Gangstarrs mest klassiska.

Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
Producent

2006-11-09 11:51
Sista klassiska skivan Primo producerade var "Moment Of Truth". Men han har gjort massa nya låtar som är bättre än låtarna på Gangstarrs "No More Mr. Nice Guy" och "Dayly Operation". Bara i år har han gjort Cormegas "Dirty Game", AZ "The Format", Termanology "Whatch How It Go Down" och någon låt med MC Lyte. Han har även gjort massa grymma låtar med Royce Da 5´9. Jag gillade inte "The Ownerz" så mycket heller men första singeln "Skillz" är hur grymm som helst.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
DJ

2006-11-09 12:50
Ja, han är mkt mer en grymma-låtar kille nu än en klassiska-album kille.
Producent

2006-11-09 13:35
& Guru proddade väl ändå 2 låtar på "Moment Of Truth" också?
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2006-11-09 13:38
Dopeness - Ah jo, men vem vet hur det gick till. De låter fortfarande väldigt Primo. Pratar om Make 'Em Pay och She Knowz What She Wantz.
PS. Your cunt is in the sink

2006-11-09 14:52
Dom är ju co-produced av Preemo så. 
Producent

2006-11-09 17:12
Själv tycker jag att "Invincible" med CNN är överskattad, tycker inte alls att den är så bra. Alchemist beatsen är bättre på "The Reunion" tycker jag. Men hey, different strokes for different folks.