I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

AZ äger Jay-Z...

Utländsk Hiphop - Allmänt

2006-10-19 16:44

AZ äger Jay-Z...

... tyck vad ni vill, men AZ kickar en freestyle på Just Blaze beat och Jiggas första singel Show Me What You Got från Kingdom Come plattan, och gör de bättre än the King of New York (?)..... Jävligt kort, men AZ bevisar att hans flow är crazy och att han fortfarande och kommer förbli en av de bästa..... 

MOST RESPECTED!

http://www.myspace.com/AZofficialmyspace

freestylen finns där...

- a perverse resistance to security and predictability, & a deliberate disregard for propriety -

2006-10-19 19:07
ställ AZ brevid Jay och han kysser Jay's fötter och ber om att få featura på en b-sida...
Are you not entertained?

2006-10-19 19:23
Ähh jag e så trött på snacket om Jay-z som
"New Yorks kung". Helt ärligt, jag kan bara ana
vad som kommer hända, han antingen
släpper nu, o säljer (självklart) och sen
ska han säkert börja snacka om nån
nonsens att d e han som lyfter NY
eller nåt liknande bullshit...

eller gör han bort sig med skivan...

haha, men hursomhelst.. AZ kukar Jay-z (H)
http://www.myspace.com/deadlykanha

2006-10-19 19:28
AZ har grymt flow! Han KAN vara riktigt bra! Men inte altid..
och sen är jay inte king of new york och kommer aldrig att bli!
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?

2006-10-19 19:36
Haha kul grej på hans myspace ... Sounds Like: Eminem
PS. Your cunt is in the sink

2006-10-19 20:00
Tydligen har AZ gått och blivit namnet på allas läppar här på whoa nu.
Passar ju bra eftersom han har släppt cirkus 6 album och fortfarande inte slagit igenom för den stora massan (blivit kommersiell), men (om) den dagen då han slår, jääävlar vad det kommer neggas.

Az the Vizualisa har alltid varit bra, varför denna hype nu?
My Louis slippers, polo top
linen shorts so my balls dont get hot

2006-10-19 20:00
AZ äter Jay-Z anyday.
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
Rappare

2006-10-19 20:06
jo fan de e sant, AZ har  alltid vart grym, och mycket bättre än Jay-Z

2006-10-19 20:15
HUHAAA!!!!!!

Galet!
Boom Bap 2006.

2006-10-19 20:41
BossHogg: du borde hypat honom tidigare :)
ses

2006-10-19 21:06
Ah, hela nio svar i denna tråden. Värsta Beatles-hysterin! Märker ingen skillnad mot tidigare, han har alltid varit den där snubben som får förtjänad props tycker jag.

2006-10-19 21:25
AZ knullar jay z tycker att jay z är sjukt jävla överskattad han suger verkligen!!!

2006-10-19 22:01
The format låter iofs inte för jävla bra som den förra men, funkar
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-19 22:03
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2006-10-19 22:23
Jag är nog beredd att hålla med BossHogg P1 om Az-hypen.

Föresten.. King Of New York?
Att Ghostface aldrig blir SÅ uppskattad som han borde.
Förutom Song Cry, så undrar jag när Jay-Z någonsin spottat en låt med hälften så mycket hjärta som Ghost?
13 år och fortfarande bland de bästa i gemet.
Nyskapande och fantasi som ingen annan har som varit med så länge.

Sen hur jag ställer mig till Az vs. Jay-Z vettifan.
Ska man se till album så drar ändå Jigga längsta strået, men personligen är jag svag för Az's röst och delievery.
Lite på samma sätt som jag fastnar för det Cormega och Nas gör.
Det är nån vibe i deras musik som jag inte riktigt hittar lika ofta i Jiggas låtar.
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly

2006-10-19 22:52
Anledningen till att Az är på allas munnar just nu är väl ändå rätt logisk med tanke på att han har ett album på g jsut nu. Sen så är han en jävligt bra MC, därav allt positivt snack.

2006-10-19 23:05
Eccan: D'evils.

Förövrigt är AZ överskattad som underskattad eller vad man ska säga, han har typ den fame han förtjänar, han är jätteduktig rappare men han låter ungefär lika hardcore som Ali Vegas 8-åriga kusin.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-19 23:38
AZ har väl fått hype därför han släppt en ny singel som e proddad av DJ Premier som har fått lite ny uppmärksamhet (och då Premiers grejer enligt många s.k. "hip hop purists" är definitionen på hur hiphop-beats ska låta så gör d väl inte annat än säger sig självt när man parar honom med en begåvad rappare från New York - det blir THE SHIT här på Whoa. "
THE TALENTED MR BRAT

2006-10-19 23:44

Vem fan bryr sig om han har hype på whoa eller inte?!?!.... Tror nog de flesta över 20 år härinne har lyssnat på AZ sen Doe Or Die albumet, folk öppna nog ögonen efter Illmatic versen... Groupie since day one iaf!!!... Som jag alltid säger, de tre bästa rappare: AZ, Ras Kass och Ali Vegas... King of New York, King of the West och Prince of New York... SOMNA ALDRIG!!!...

The Format kommer bli årets släpp, som hans album vart för mig i princip varje gång!!!

AZ FOR PRESIDENT!
- a perverse resistance to security and predictability, & a deliberate disregard for propriety -

2006-10-19 23:48
ställ AZ brevid Jay och han kysser Jay's fötter och ber om att få featura på en b-sida...

Förövrigt diggar jag AZ också...

2006-10-20 00:49
Eccan: Regrets och You Must Love Me är två av några få låtar jag blir mest berörd av, period. Lite konstig jämföra hjärta också hehe. Dessutom så skriver de väldigt olika och levererar framför allt på två helt skilda sätt.

Jay-Z mot AZ diskografi? Kom igen, AZ är inte ens nära! Bara Doe or Die som känns genomarbetat.

2006-10-20 13:01
varför är mitt inlägg borta i den här tråden

2006-10-20 13:47
BuddyLove P22

Jättebra, en avdankade heroinist och en utvecklingsstörd bilfanatiker
R.I.P. Big Moe

2006-10-20 13:47
jag kan inte skriva, *whiteflag*
R.I.P. Big Moe

2006-10-20 14:10
BuddyLove P22

Njae, jag skiljer på artister jag lyssnar på och artister jag kallar för kungligheter.. ajjabajja

Jag bryr mig bara om image, skiter i om det är på låtsas eller inte, det ska vara galet gangster med ak47or uppe i röven, annars är jag inte med.
R.I.P. Big Moe

2006-10-20 14:17
BuddyLove P22

Jo, herr ägg, du skrev att Mobb Depp var kungar, då gjorde jag ett misslyckat försök att vara lustig över det..

Det jag menade var att Mobb Deep inte är några kungar, nu skriver jag detta i fetstilt, så kanske du förstår.
R.I.P. Big Moe

2006-10-20 14:25

haha.. kom in i matchen nu din jävla låtsaspirat

R.I.P. Big Moe

2006-10-20 14:29
BuddyLove P22

ja, om jag inte skärper mig snart kan man ju börja undra vad det ska bli av mig, tappar all typ av streetcred om jag börjar veva vitaflaggan i en sån här prestigefull och galen ordväxling..

R.I.P. Big Moe

2006-10-20 14:29

borde inte new yorkarna själva få avgöra vem som ska vara king of N.Y?? inte riktigt upp till folk i sverige. men men det är bara min personliga åsikt..

www.explosivemix.blogspot.com

2006-10-20 14:30
fortknox 

Nej, det är fel, isåfall blir det nog mer aktuellt att utse en borgmästare, tillämpningen av monarki får dem minsann överlåta till Svedala.
R.I.P. Big Moe

2006-10-20 14:31
mjukis_kille

så jävla bra sagt.. hehe

2006-10-20 14:32
sveningmar 

vem skulle annars vara d då, einstein? Fiddy? hahaha...!!!

2006-10-20 14:35
BuddyLove P22

Bra min vän, bravo, det är precis så vi ska ta dem, med svärd och spjut och spark bakut, vi kan inte överlämna makten till några leprasjuka socialdemokrater..

all makt åt tengil!
R.I.P. Big Moe

2006-10-20 14:42

haha jag tänkte mig inte riktigt för där, självklart ger jag mitt fulla stöd till chief rocker flowmastermouth.

hoppas de inte blir gulag för mig nu

www.explosivemix.blogspot.com

2006-10-20 14:47
fortknox 

Nja, vi har nyligen återöppnat solovkiöarna, du får förstaklass svinstia med dalig servering av skulor.
R.I.P. Big Moe

2006-10-20 14:49
AZ e grym! ser ut som en grov tungvikts boxare o snackar som en lil kid. AZ kör över jigga wtf ingen snack om saken
Blow my mind....the one below the waistline.

2006-10-20 14:50
BuddyLove P22

Hah, vi använder oss av lite mer raffiga metoder än så, arkebusering ligger mig såklart väldigt varmt om hjärtat (no pun int.).. Men jag tänkte faktiskt att vi skulle tvångsmata honom med pölsa istället.
R.I.P. Big Moe

2006-10-20 15:16
Har aldrig gillat Jay Z, overskattad som fan. Han kan lika garna ga och do.

King Of NYC ar sjalv klart N to the A to the S I R
Shuu

2006-10-20 15:26
Definitionen av King of N.Y.:

Makt, pengar, respekt, flow, lyrik

Jigga har allt.
To top it off, han har drottningen på sin sida - Beyoncé. vem passar in på alla dom här punkterna, förutom Hova? att man kan komma med övriga alternativ som exempelvis Ali Vegas, är beyond my imagination. visst, många av dom här ungarna kan spotta, men har dom allt d övriga, som är kriterier till den prestigefylda titeln "King Of N.Y."?

nån som vågar argumentera?

Percy signar ut: Hahahahahahahahahahahahahahahaha.....

2006-10-20 15:31
asså N.A.S - Ether

Behöver jag säga mer???

2006-10-20 15:32
pump_yo_brakes_ho P19

WORD!

BRAAAAAAAAAAAAP

Känns livet hårt?.. använd gillette

2006-10-20 16:10
LiquidSwords 

Thats what Im talking about, my man
Shuu

2006-10-20 16:27
kazie
Konstigt att jämföra hjärta/själ?
Konst ska komma från härtat/själen..
Och jag hoppas fortfarande att musik ses som en konstform.

Aja.
Håller nog ändå Ghostface som en stark kandidat, om inte den starkaste kandidaten, till "King Of NY".
Det han droppar på Enter The Wu-Tang är galet. Och har fortsatt hålla grymm form på alla Wu-Tang Clan-gruppalbum.
Ska inte ta nån credd från Raekwon, men Ghost hjälper till en heeel del till att göra Only Built 4 Cuban Linx... till den klassiker den är.
Ironman är uppskattad, men enligt mig ändå underskattad.
Supreme Clientele är en modern klassiker. Blueprint är riktigt grym och klassiker enligt mig med. Men Supreme Clientele drar ändå längsta strået..
Och nu 2006 släppte han enligt mig ett utav årets bästa album. 13 år och fortfarande bland de hetaste.
Fuckit.. Orkar inte argumentera mer för Ghost, ingen bryr sig ändå.
Men med alla juveler han droppat och varit med och skapat så ska han aldrig glömmas i snacket om "The King Of NY", enligt mig i alla fall.

2006-10-20 16:50
så intressant läsning...hoowwaaaa

2006-10-20 16:51
Menar bara att ingen egentligen har den blekaste aning om vad som cirkulerar i huvet på den som skriver. Så vem vet ifall det egentligen kommer från de ställen man tror. Men just det som gör det intressant, att man kan tolka lite som man vill.

2006-10-20 20:54

kazie
Textmässigt, ja.
Men handlar ju om att kunna leverera den med hjärta sen.

2006-10-21 19:51

Supreme Clientele är de bästa albumet som gjorts efter Illmatic och Liquid Swords... Hell On Earth lite okså... och inget AZ album, fast han är ändå King Of New York för mig!... och så förblir det... Tråden suger..... Släng den...

2006-10-22 00:12
Är ni dumma eller bara okunniga?
Lyssnade på freestylen nu och det där gjorde Jay för 12-13 år sen typ... Innan han ens släppt sin första skiva. Synd att ni inte förstår vem som har satt standarden i hela branschen...
Are you not entertained?

2006-10-22 00:22
Låt folk i New York avgöra vem kungen är istället för några keffa whoaiter som alltid tror att dom vet bättre än andra keffa whoaiter som leder till värdelösa diskussioner som denna, till exempel.

För övrigt kunde jag personligen inte bry mig mindre om vem fan i helveete"kungen" är.

2006-10-22 15:20

förövrigt handlade ALDRIG topicen om King Of New York... så sug av mig... 

2006-10-24 15:32
mjukis_kille P3

Eller hur, helt rätt.