Vart in the %#€* är Jeru?
Nån som vet vart Jeru the Damaja tog vägen? Han och Premiere hade väl nån falling out. Kom att tänka på han nu när jag hörde Premieres senaste produktioner åt Christina A och kände att fan vad mycket bättre det hade varit om Jeru kunnat få de beatsen att rappa över! Speciellt nu när Gangstarr går i graven så behöver världen en ny Jeru platta!
Anywhere you go I am going to find you And every time you flow I'll be right behind you Just to let you know and constantly remind you You can never be as dope as I am God-damn
vad ska %#£* vara?
Gå in på www.filmbloggen.devote.se ! Sveriges populäraste filmblogg.
f u c k ?
Street's disciple, I rock beats that's mega trifle
när vi ändå frågar efter försvunna rappare...var fan är chubb rock?
och Phife?
STHLM GROOVE COLLECTIVE
Phife är väl precis tillbaka efter en månadslång återföreningsturné (http://www.livedaily.com/news/A_Tribe_Called_Quest_reunites_for_Bounce_tour-10666.html?t=1) med Tribe? Den turnén skulle man sett, förband var Rhymefest och Procussions. Chubb Rock insåg väl att han tappat det redan i slutet av 90-talet och att Jeru inte kastat in handduken beror väl enbart på att han inte har något bättre för sig...
Check yourself and I'm out.
Vart f-n är Grand Puba? Jeru har släppt två album efter splitten från Gang Starr och det kommer nog fler vad det lider... Jag tycker Divine Design var lite underskattad
Puba gästar på ett spår på Sadat X nya, annars håller jag med om att han håller allt för låg profil. Jerus "Divine Design" är seg seg seg och sen "99%" har han egentligen bara producerat skräp, tycker jag som å andra sidan håller hans två första album som tidlösa klassiker. Live däremot, levererar han hyggligt fortfarande.
Check yourself and I'm out.
Divine Design går ju såklart inte att jämföra med hans två första, klassiska album, det är givet. Tycker dock den är helt OK och har fått lite oförtjänt dåligt rykte, just för att folk tenderar att jämföra den med TSRITE och WOTM. T.ex. är Praise The Lord en finfin liten låt enligt min ödmjuka åsikt.
I intervjuer har Premo sagt att dom fick ekonomiska dispyter och gick skilda vägar varpå Premo tog sig an hans sidekick Afu-Ra i stället. Den inofficiella anledningen till att dom bröt kontakten är att Premo legade med Jerus syster och att Jeru lackade över det. Det är dock bara ett rykte, men ett jävla kul sådant. Jag tycker mig se ett litet flin på Preem varje gång det nämns. :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
för mig kan han lika gärna ha lagt av... jag har aldrig gillat jeru, köpte hans två första skivor men kommer nog aldrig fastna för någon av dom..
Fuck Batman and Robin, I'm robbin with a bat man... http://boegballe.tabulexnet.dk/
Wrath of The Math är kanske en av de bästa skivorna ever!!!
STHLM GROOVE COLLECTIVE
han fick väl ångest efter skiten han hade på sin senaste skiva att han inte ville göra musik igen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skribent
2007-01-29 16:05
han släpper en ny skiva i 2007/2008 (okänt releasedatum) källa: http://en.wikipedia.org/wiki/Jeru_The_Damaja "A new Jeru album, tentatively titled Still Rising , has been announced, currently with no release date." fast man ska inte alltid lita på wikipedia. en länk: http://thedamaja.com/ någon som vet nåt mer om nya plattan?
Skribent
2007-01-29 16:15
det vattnas i munnen på karln. förstod du inte det? :)
ill bill och jeru ska göra nåt tillsammans.
In fact, Raekwon, Jeru the Damaja and I, we were just recently reminiscing on what's been missing in the game. I'm going to be working with Jeru soon. But we've been doing this a long time, and we have a right to voice our angle. And we're going to deliver that. And people better be ready for that. http://www.allhiphop.com/features/?ID=1674
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
Skribent
2007-01-29 16:30
aha...nä jag fattade inte...ursäkta min tröghet. :-)
Skribent
2007-01-29 16:38
jag kan inte heller vänta (glömde skriva det). man får väl hoppas på både solo-skivan och den där med Ill Bill, men...in fact...jag har inte hört Ill Bill? är det nåt jag missat? upplys mig!
Ill Bill är en av snubbarna i Non Phixion, som jag hoppas du känner till.
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
Skribent
2007-01-29 16:44
aha...jo, det vet jag vilka det är...dom vita snubbarna va?
ja, dom vita snubbarna från the white rapper show.
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
vart in the fuck?
Gå in på www.filmbloggen.devote.se ! Sveriges populäraste filmblogg.
Skribent
2007-01-29 16:56
strunt samma vem Jeru jobbar med, det kommer bli bra. någon som har mer info om solo-plattan och/eller albumet med Ill Bill?
eh.... han lyssnar på hiphop men känner inte till Non Phixion? You better do your homework, kid! Du har verkligen missat nått.aha...jo, det vet jag vilka det är...dom vita snubbarna va? N***a please...
"Don't need a copy of Microsoft Office to Excel... Word."
vart tog Ja Rule vägen? hehe..
Skribent
2007-01-29 18:31
Word2yaMova du menar att man kan inte lyssna på hip-hop och inte känna till Non Phixion? n***a what?
det är iaf en grupp man borde känna till om man lyssnar på hip hop. Det är som att lyssna på rock och inte veta vilka metalica är, typ.
Skribent
2007-01-29 18:35
du menar att man inte kan lyssna på hip-hop om man inte känner till Non Phixion? ska det stå!!
var har Mc Ren tagit vägen har jag undrat över ett tag...
Don't make me Chris Brown you, bitch!
MazTheHustler P21 det har jag med
Jadu...
Famous . Om man lyssnar på hiphop så känner man till Non Phixion. Nuff said.
"Don't need a copy of Microsoft Office to Excel... Word."
sist så hörde jag att mc ren gör porrfilmsmusik.
Anywhere you go I am going to find you And every time you flow I'll be right behind you Just to let you know and constantly remind you You can never be as dope as I am God-damn
The absence of evidence is not the evidence of absence