I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Oh No Ett Musikalisktgeni!!

Utländsk Hiphop - Allmänt

   

2006-10-11 22:33

Oh No Ett Musikalisktgeni!!

Alla som inte vet vem Oh No är. Är alltså det Madlibs lillebror och ligger på skivbolaget stonesthorw records. Hans första platta The Disrupt var skön men lite ojämn. Där försöker han också själv rappa. Han gör det bra till en viss del. Ibland kan det bli lite enformigt och första låten liknar den fjärde och såvidare.
 
Men nu ska jag inte snö in på den plattan utan hans senaste. 'The Exodus Into Unheard Rhythms"

Som är den hiphop plattan jag har gått och väntat på ska komma från någon i detta gem väldigt länge. Beatsen är så hel gjutna att man bara ler när man lyssnar på den. Jag köpte nyss en mp3 spelare som rymmer en 1 gb o väger 32 gram. Den ligger redan o dammar för jag går runt med min old school cd spelare där Oh Nos mästerverk ligger o snurrar. Det är en koncept platta där han har tagit och samplat från en herre som heter Galt MacDermot. Vet inte så mycket om han än. Men att han har var den som skrev musiken till musikalen Hair. Så har Oh No tagit o samplat från hans låtar o Galt verkar har gjort mycket och väldigt gryma låtar för sampling är som handen i handsken. Jag har inte hunnit kolla upp vart original låtarna kommer ifrån. Allt står skrivet i konvolutet. Oh No rappar själv inte på den här plattan utan har tagit in ett gäng feta gäst artister från både öst och väst.

Skulle kunna gå in på varje låt o berätta. Men låter er själva få lyssna o ta ställning. Skulle säga att alla är tok grym men om jag måste välja några guldkorn bland alla. Så är alla feta. ;) men Second Chance feat. Aloe Blacc där han sjunger över ett fet beat om hur han omkommer i en bilolycka väldigt skön låt med mycket känsla. Får gås hud vid ett väldigt speciellt ställe. Lyssna o gissa?

Smile A Lil' Bit feat. Posdnuos skön avslappnad låt från en snubbe som varit med länge o levererar otroligt bra. Låt namnet säger allt.

Han avslutar med den feta instrumentala låten Coffee Cold där en artist kommer och små sjunger lite vars namn Fergus Macroy.

Storebror har fått en konkurrent!


Utan tvekan årets bästa platta 2006!

http://www.undergroundhiphop.com/store/detail.asp?UPC=STH2143CD

Såg att bara en person redan skrivit om plattan men fick inte så mycket respons. Så om G-unit tråden får 800 inlägg är det dags att utmana!

Köp köp köp!

 www.myspace.com/rififikupp