I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Old-School playlist till min radio.

Utländsk Hiphop - Allmänt

2006-10-06 23:49

Old-School playlist till min radio.

Tänkte dra ihop en old-school playlist till min radio, skulle vara fint med lite förslag. Tänkte köra 30 låtar i stil med;

Ice T - Colors
Tupac - Case of the misplaced mic
NWA - Straight outta Compton
Boogie Down Productions - The bridge is over

etc.

Street's disciple, I rock beats that's mega trifle

2006-10-07 02:58

Comptons Most Wanted - Growin up in the hood
Grandmasterflash - The message
LL Cool J - I'm bad
Pete Rock& CL Smooth - T.R.O.Y
Run Dmc - Down with the king
Boogie Down Productions - Stop the violence
Public Enemy - Fight the power
Public Enemy feat Ice Cube & Big Daddy Kane - Burn Hollywood burn

DJ

2006-10-07 03:21

Old school
Ni måste faktiskt lära er att använda det begreppetmedandakt
Ni träffade 1 rätt.

Snälla

Ice T - Colors
Tupac - Case of the misplaced mic
NWA - Straight outta Compton
Boogie Down Productions - The bridge is over

Comptons Most Wanted - Growin up in the hood
Grandmasterflash - The message *
LL Cool J - I'm bad
Pete Rock& CL Smooth - T.R.O.Y
Run Dmc - Down with the king
Boogie Down Productions - Stop the violence
Public Enemy - Fight the power
Public Enemy feat Ice Cube & Big Daddy Kane - Burn Hollywood
burn

Förstås att det kan vara lätt att benämna oldschool som allt innan 94,  men tyvärr har ni fel. Kolla andra trådar
/sura gamla hiphopgubbens lillebror 

Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass

2006-10-07 13:21
burn

Den laten har jag inte hort, i vilken platta finns laten i
Shuu

2006-10-07 18:26
Skiter i hur ni definerar old school. Allt från undre 90talet är enligt mig oldschool. Nu vet ni.
Street's disciple, I rock beats that's mega trifle

2006-10-07 19:48
Oldschool iallfall. Några måsten.

Ultramagnetic MC's - Feelin' It
Ultramagnetc MC's - Critical Beatdown
Ultramagnetic MC's - Funky (helst orginalet)
Ultramegnetic MC's - Give The Drummer Some
Beastie Boys - Brass Monkey
Beastie Boys - Paul Revere
Beastie Boys - No Sleep Till Brooklyn

Slick Alex - Mainstream is Everything
"Rape is no laughing matter, unless you're doing it to a clown"

2006-10-07 20:00
Grass.

Vilken dum jävel.
Asså jag är 25 år. För dem flesta här snorungarna här på whoa räknas t.o.m Pac och Biggie som old skool.

Comptons Most Wanted - Growin up in the hood. Kom ut 1991. Praktiskt taget åttital.
Grandmasterflash - The message *. 70tal.
LL Cool J - I'm bad. 1987. Old skool.
Pete Rock& CL Smooth - T.R.O.Y.1992. Ok från min generation, men ändå old skool.
Run Dmc - Down with the king. 1992, See above.
Boogie Down Productions - Stop the violence. 1988. Old skool.
Public Enemy - Fight the power. 1989 old skool
burn. See above.

Om du inte räkna BDP som old skool så måste du vara en 40årig nostalgiker som lever kvar i 80talet.
För just mig är ALLT från 80talet old skool. Och ja,  man kan idag räkna med allt innan 1993-94 som old skool. Fan hiphop blowade inte ens upp föränn på just 80talet så jag vet inte ens vilken old skool du kan possibly mena.
Ok peace out.
Rappare

2006-10-07 20:11
Das Efx - Hiphop
JONIS REST IN POWER

2006-10-07 20:15
aa ok, men vi snackar om RAP musik här,  inte Busy Bee-babidibadibangdigidiggi-party-emcee-pre-lyrical s.k. rap.
Annars kan du lika gärna rekommendera Kool & The Gang till killen som skrev tråden.
New school är ground zero av rapmusik as far as Im concerned.

2006-10-07 20:23
Ja. Och idag kan 80 och tidig 90tals new school in effect kallas för: Old School.

2006-10-07 21:13
Niagara har ingen koll.

2006-10-07 21:42
Jolle.
Aight. Thanks man. För ditt ironiska inlägg.
Peace out children.
Fortsätt posta med förslag, blev själv lite sugen på old school, gammal new school whatever.

2006-10-08 03:27
tipsar dig. om du ska snacka gammal hiphop. skriv till Grass, han kan säga den mästa bra och sköna musik till din radio.

Close your eye's and be a part of my life! POOF!
N-Town!
DJ

2006-10-08 13:49
Old schoolbegreppet ska endast nämnas för artisterna som startade hiphopen och de som kom fram tills mitten på 80-talet.
Tror du Public Enemy är old school är du dum i huvudet.
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass

2006-10-08 14:34
grass
dillar du om? till gamla skolan räknas inte bara dom som startade hiphopen..pionjärerna inom hiphop är en viktig del av oldschoolen..om du vet att hiphop'en kommer från funk..så har du komit en bit på vägen..men att påstå att en av de största bästa o mest politiska korrekta gruppen från 80 talet, hiphopens blomstrande era..inte kan räknas som oldschool..så ere bara att koma ut ur garderoben...

DJ

2006-10-08 14:45
med tanke på din ålder räknar du väl Wu-Tang som old school snart också.

2006-10-08 15:48
Wu tang är ju så new school det kan bli!!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-08 15:52
Slick Rick - The Great Adventures of Slick Rick, dra ihop lite låtar från den plattan.
"Menace to Society 2 starring me, with more chemicals up in me than you're favorite pharmacy"

2006-10-08 16:03

Asså typiska fucking whoanördar, en snubbe frågar om old skool, och menar uppenbarligen rap från sena 80talet med tanke på hans egna playlist. Och så kommer det nån jävla nörd som e född 1977 med personlighetsklyvning som tror att han är KRS-One och börjar predika Grandpa Simpson stil. Tagga!
Ge snubben tips på rap från sent 80tal som han tydligen vill ha.

DJ

2006-10-08 16:26
haha

2006-10-08 16:58
rolig tråd :)

2006-10-08 17:22
Reasonable Doubt är rätt old school, jag menar 50 Cent är inte med lixom, då är det old school.  
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-08 17:32
Det kan nog vara ett ballt radioprogram med en grabb som inte har den blekaste.

2006-10-08 17:35
World Famous Supreme Team - Hey DJ
The Treacherous Three - Feel The Heartbeat
Grandmaster Flash & The Furious Five - It's Nasty
Rocksteady Crew - Hey You Rocksteady

2006-10-08 22:33
Jamal - Keep it real

A.dub - production

2006-10-09 00:02
och yes jag är på grass sida på det här. i min åsikt gick hip hop över från old school till new school med Run DMC.

2006-10-09 01:18
Jag brukar hålla mig mig borta från dom här trådarna men det här inlägget slår nog rekord i dumma uttalande!

"aa ok, men vi snackar om RAP musik här,  inte Busy Bee-babidibadibangdigidiggi-party-emcee-pre-lyrical s.k. rap.
Annars kan du lika gärna rekommendera Kool & The Gang till killen som skrev tråden.
New school är ground zero av rapmusik as far as Im concerned."

Iofs så säger du RAP musik så vi kan ju lämna äkta mc's utanför.
Bronx

2006-10-09 18:59
ThePharaoh
You are out of your element!

DJ

2006-10-09 19:52
Länge sen?
Är väl ingen som kallar Roxette för progg trots att dom släppte grejer för 18 år sen.

2006-10-10 01:23
Det är gammal hiphop som är grym tycker jag, 90 talet, ojojoj
Close your eye's and be a part of my life! POOF!
N-Town!
DJ

2006-10-10 09:04
Det här är två olika saker.

Dels genren "Old Skool" som beskriver ett visst sound och en viss era, fram till 1983 ungefär, pre-Run-DMC. Här finns objektiva definitioner.

Dels uttrycket "old school" som i "gammaldags"
. Här är det helt subjektivt. "Wow, vilka old skool sneaker du har" "Wow, vilken old skool Fugees-låt"

Fugees och andra 90-talsgrupper eller new schoolgrupper från 80-talet kan aldrig räknas till GENREN old skool. Men man kan ju kalla dom old school som i gammaldags om man vill. Precis som du kan säga att en dator eller bil eller vafan som helst är old school.

2006-10-10 15:34
Sugar Hill Gang
UGK 4 LIFE! RIP PIMP C