Vilka tre skivor längtar ni mest efter just nu och varför?
Här är mina:M.O.P.: Ghetto Warfare Äntligen släppt, på väg från staterna till min lokala tobaksaffär just nu. Eftersom jag tycker MOP är världens bästa grupp nånsin (fyra klassiska album FYRA!) ser jag såklart fram emot denna. Har väl några av låtarna sen tidigare på Roc-A-Fella EPn och Marxmen. Men äntligen ett nytt, riktigt album från posseet! Nåja, nästan riktigt. Massa nya grejer man itne hört och inte ett mixtape. Mkt höga förväntningar!Sadat X: Black October Sadat X har länge tillhört mina top 10 MCs. Fantastisk i Brand Nubian genom åren. Första soloskivan var skitbra, men senaste var faktiskt snäppet vassare. Han verkar verkligen vara i högform nu. Tror mkt på den här plattan. Producentlistan med Gregg Nice, Diamond D, Beatminerz o.s.v. ser riktigt, riktigt MUMSIG ut. Pete Rock: Underground Classics Jovisst, jag har alla låtar redan. Men den ser riktigt fin ut. Äntligen en officiell Pete Rock-samling och äntligen en Pete Rock-samling som kommer i närheten av vissa av de blandband man själv gjort med karln på senare tid. Mkt Edo G, mkt The UN. Hoppas den får fler att digga UN och färre att påstå att Pete Rock bara var bra på 90-talet! Vilka är era nominerade?
Immortal tecnique - the middle passage
http://www.kalvinhiphop.com
vill inte vara gnällig,men tycker att det är lite väl att kalla MOP världens bästa grupp någonsin,visst dom är hur tunga som helst men dom blir lite tjatiga genom ett helt album,dom glänser som mest när dom gästar på andras album! men det är ju bara min åsikt hehe.. blev lite offtopic kanske men ser fram emot BCC nya,inte lyssnat än.. annars har jag inte så stor koll på vad som släpps/släppts nyligen någon som kan tipsa?
ohhhhhhhh raekwons hade jag helt glömt!! den längtar jag efter som fan!
Redman's raekwon's och hi-tek's nya vill ja ha. fast det kommer ta ett bra tag till innan man har alla dom :( varför? för dom verkar grymma och det var länge sedan ja hörde nya album från nån av dom.
Haters gon' hate...
thisisit: Hehe, japp det är din åsikt. Jag lyssnar gladeligen två album på raken med MOP när jag är på rätt humör. Jag kan inte komma på någon annan grupp som släppt fyra klassiska album i rad så jag har räknat mig fram till att dom är best nånsin ;) Läs gärna min recension av senaste BCC på min blogg och kommentera gärtna där förresten! Länk i signaturen. Peace
Varför skrev jag "best" på engelska? Åh, vad jag önskar en edit-knapp på Whoa!
Bah! Skulle MOP vara världens bästa grupp? Nu har du verkligen blivit kokko i bollen. Jag ser just nu inte fram till någon skiva speciellt mycket. Ser mest fram emot att få tag på gamla grejer, men El-Ps kommande ska det bli kul att höra. Sedan kan jag väl skriva under på Pete Rock, den enda producenten som klarat av att hålla hög klass i snart femton ån.
"Postmodern Consumr? He like the apple-kiwi on the lightswitching wallabie freak, James Bond in the Octagon with two razors knahmean?" - Ghostface Killah
Nas och Jay-z´s nya ska bli grymt att höra...
The Dayton Family - Return To Dayton Ave minialbumet dom släppte förut i år var iofs inget att hänga i julgranen men man kan ju alltid hoppas att det här släppet blir tungt. UGK's kommande skiva som jag har för mig bara ska heta "UGK" annars har jag sämst koll på vad som släpps när
my bad, UGK skivan heter "Return of the trill"
lil wayne - tha Carter III för att weezy är "the best rapper alive" för tillfället. AZ - the format Ska bli jävligt soft att höra nytt fran AZ Jim Jones - Summer was fun Jimmy har blommat ut, Jim jones presents: MOB va det bästa jag hört på länge.... sen ser man naturligtvis fram emot nas och jiggas album också, känns för självklart att nämna dom.....
Don´t judge a book by it´s cover, cause it´s story is as fucked up as any others.
Hi TEK
http://www.homage.nu/
Nas - Hiphop is dead Kan lika gärna bli en flopp, men det känns som att denna blir bättre än nas senaste skivor. Kommer inte lyssna på en enda låt innan jag har skivan i handen.Raekwon - OB4CL2 Uppföljaren till en av hiphopens bästa skivor. Klart man längtar..Hi-Tek - Hi-Teknology 2: The Chip Många låtar har ju läkt, vilket är lite trist, men eftersom allt låter skitbra så väntar jag ivrigt på detta album. Sen är det ju många album som kommer nästa år men dom orkar jag inte gå in på.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental
The Game - Devils Advocate LLoyd Banks . Rotten Apple
Nas - Hip Hop is Dead.
Don't make me Chris Brown you, bitch!
"för att weezy är "the best rapper alive" för tillfället." OMFG.Raekwon - OB4CL2 Efter det man hört som släppts senaste året från mannen så kan skivan inte bli annat än bra. Sen att han är backad av Dre nu också gör inte saken sämre.The Clipse - Hell hath no fury Vet inte hur lång tid jag väntat nu, allt för länge. AG - Get Dirty Radio Samma här, det jag hört från skivan har varit riktigt tunga grejjer, hoppas verkligen han lyckas med den här.Bubblare: AZ, Fabid, Blaq Poet, Bumpy knuckles, NYG'z. Mycket Premorelaterat.
Den där AG är jag jävligt sugen på men den kommer bara på CD som det ser ut nu så jag pallar inte. Raekwon känns JÄVLIGT 50/50 måste jag säga. En ny obfcl eller en ny immobilarity? Only time will tell...AZ är ju alltid AZ...varken mer eller mindre. Sydstatsartisterna orkar jag inte ens tänka på, för då kan jag få migrän. Ska bumpy släppa??? Coolt!
YOUNG MONEY!
Vad vet du om plastpåsar med dragkedja?
Raekwon - Only built 4 cuban linx 2 Sean Price - Jesus Price Supa Star
"Menace to Society 2 starring me, with more chemicals up in me than you're favorite pharmacy"
Hiphop is dead.. the N The Doctor's advocate Bricks And Staten Island Connected
Don't quote me boy, cuz I ain't said shit!
När kommer Nas skiva och var finns information om den?
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental
Redman - Red Gone Wild: Thee Album Mos Def - Tru3 Magic Hi-Tek - Hi-Teknology Vol. 2 AZ - The Format Nas - Hip-Hop Is Dead... The N Sean Price - Jesus Price Supastar Pharoahe Monch - Desire Saigon - The Greatest Story Never Told Raekwon - Only Built 4 Cuban Linx II Och mycket, mycket mer. Oj oj oj vilket hiphop år det kommer bli.
Brassknuckles in your face!
AZ - The Format JAY-Z - Kingdom Come SAIGON - The Greatest Story Never Told
THE TALENTED MR BRAT
Hehe, såg nu att man bara skulle nämna tre :) Brother Ali's platta ser jag fram emot grymt mycket också!
Pharoahe Monch - Desire Pharoahe är min absoluta favorit emcee och jag har väntat på det här albumet sen 2000!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 6 fucking år. Black Sheep - 8WM Hoppas det blir grymt bra och att dom gör lika sjuka och sköna grejer som på A wolf in sheep's clothing.
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>
fan jag glömde A.G
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>
när kommer Brother Ali´s Platta och Sean Price platta?
NWA - Straight Outta Compton
www.projectedwin.blogg.se
Hi-Tek - Hi Teknology 2 alla låtar jag hört hittills har varit riktigt bra! Sen när Kweli featar på många av låtarna så kan man ju verkligen hoppas att magin från train of thought kommer!Redman - Doc gone wild Har väntat och väntat och väntat på den här skivan sen jag läste i den första kingsizen på svenska att hans skiva snart skulle komma.. Och det var 2003!Talib Kweli - Eardrum Om det nu var så den skulle heta, vet inte när den kommer och har inte hört så många låtar men jag vet att han är min absoluta favoritrappare som alltid levererar tungt!
Men lika glad är jag för det!
AZ - The format Raekwon - OB4CL2 Saigon - Greatest story never told
glömde helt bort Cormega Urban Legend, där snackasr vi tunga prylar.
Just det, Cormega! När släpper han?
Jim Jones - Summer was fun Jimmy har blommat ut, Jim jones presents: MOB va det bästa jag hört på länge.... Skivan har hunnit byta titel två ggr sen "Summer was fun". Numera är den utannonserad som Hustler's P.O.M.E (Product of my environment). I vilket fall är jag också ganska sugen på den. Men den hamnar bakom följande skivor: Nas - Hip hop is dead...The N Jay-Z - Kingdom Come Styles P - Time is money Andra värda att nämnas: Papoose - The Nacirema Dream Game - Doctor's advocate Mest av allt längtar jag nog efter The Growth med Joe Budden, men den lär väl aldrig komma.
www.plaingold.com
Devin the dudes platta
Line 18th..Truez neva stop
Rubio Joe Buddens är på väg! Kommer nån gång i vinter... tror jag :P Joe Budden - The Growth This will be Joe's second album. Production will come from White Boy, Just Blaze, Rodney Jerkins, Swizz Beatz, Timbaland, Cool & Dre and others.Tracklist (So Far) What's Good U Can Get It All Love Stuntin' Sacred (w/ Marques Houston) We Hood Serious Outcast Gangsta Party (w/ Nate Dogg) Let's Go Whatchu Doing Tonight? Ain't Nothin Dumb Out Ya Body's Hot Baby Girl
Deltron 3030 pt2 kommer snart med, snuskigt mkt bra som släpps. Rubio, hoppas pap's album kommer hålla samma klass som hans tidigare mixtapes som moment of silence och bootleggers nightmare, dock tvivlar jag på det. men man kan ju alltid hoppas.
Väntar mest på Immortal Technique - The Middle Passage (har dröjt jättelänge nu, tror den kommer va riktigt bra) Sean Price - Jesus Price Superstar och OB4CL2. Även Wu's nya såklart, men det dröjer väl. Har inte så jättebra koll på framtida släpp.
Schlagerstjärnan Carola berättar om sina skönhetsingrepp: -Jag ser yngre ut än någonsin.
Rubio - ok, men enligt intervjun på dipsetmixtapes.com skriver dom "summer was fun""... men skitsammam odditee - va fan lider du av då, din jävla fitta....
Don´t judge a book by it´s cover, cause it´s story is as fucked up as any others.
Nya med Slagsmålsklubben.
Den Svenske Fanclub
Rubio - ok, men enligt intervjun på dipsetmixtapes.com skriver dom "summer was fun""... men skitsammam Jag vet, det var så den skulle heta. Sedan döpte de om den till "bright lights, big city", och nu heter den alltså "Hustlers P.O.M.E".
http://www.cduniverse.com/productinfo.asp?pid=7276226&BAB=E
www.plaingold.com
Längtar som fan till Nas och redmans nya. Sen skulle väll talib kweli släppa ny?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hi-Tek - Hi-Teknology 2: The Chip Nas - Hiphop is dead .. The N Talib Kweli - Eardrum
Raekwon - OB4CL2 Rae är sjukt tung! det kommer bli årets skiva.. låtarna jag hartfrån plattan har varit as tunga.. ska lätt köpas direkt!Nas - Hiphop is dead Kan mycket väl bli skit, vilket jag tror. Men ska bli kul att höra om han verkligen kan lyckas..
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?
sveningmar: hur har du kunnat få matrial som inte ens är vald till skivan? du måste ha hört något ifrån hans senaste mixtape?
Jay-Z - Kingdom Come Hall of Justus - Soldiers of Fortune Sean Price - Jesus Price Superstar
2009
Hm, jag älskar Nas och Jay-Z as much as the next man, men jag kan inte säga att jag direkt tror på några klassiker från dom snart...Ingen annan som tror Sadat kan bli bra?
Brother Ali´s skiva är uppskuten till nästa år. Men ett litet smakprov finns på http://myspace.com/brotherali