I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Pigeon John and the Summertime Poolparty.

Utländsk Hiphop - Allmänt

   

2006-09-05 11:03

Pigeon John and the Summertime Poolparty.

Jag tyckte om honom när han "sang the blues" och "dateade my sister" men nu älskar jag honom med hans "summertime poolparty"

För det först kan vi ju börja med ytligheterna Summertime Poolparty. Det var ett tag sen jag såg ett så snyggt skivomslag men det är ju insidan som räknas sååå :

Jag tycker det är hans bästa album no doubt och även en av de bästa albumen detta år , absolut !
Vi har gästartister som RJD2 och J-Live på samma låt (The Last Sunshine) och Brother Ali på "One for the ..." Så feats.artisterna är kvalitativa. Nu vet jag inte än vilka producenterna är som medverkar på detta album men de gör ett jävla bra jobb och jag antar att mycket är gjort av Pigeon John själv om inte allt, så som förut.
Skivan har variation och ALLT !! ÄR BRA ! Pigeons charm är där och hans typiska sång är med men sen är tex. låten med Brother Ali mörk och tung och "As We know it" är väldigt seriös, Första singeln "Higher?!" som är en otroligt otroligt bra låt och som jag tycker förtjänar Gnarls Barkley-hype. Ni vet: "så nytt men ändå så glatt och kommersmöjligt men ändå äkta blabla"

Humor finns , charm finns, kvalite finns, hits finns, låtar att bli fäst vid finns. PIGEON JOHN IS THE SHIT !