Skribent
2006-08-26 23:27
The gay rapper: revealed at last!
hoho.. från länk på spinemag .. Elton John was talking to us about his upcoming album, The Captain and the Kid, due out next month, when he dropped a bomb about his plans for the project after that: he intends to record a hip-hop album with Dr. Dre. Sir Elton has yet to personally discuss this project with Dre but he’s dead serious about the prospect. “I want to bring my songs and melodies to hip-hop beats — a bit like no ‘No Diggity’ by Blackstreet,” said the Rocket Man, who’s also a huge fan of Tupac’s 1995 hit “California Love,” “I love these beats, but I have no idea how to get them.” “I want to work with Pharrell, Timbaland, Snoop, Kanye, Eminem and just see what happens. It may be a disaster, it could be fantastic, but you don’t know until you try.” Doubters are referred to Elton’s 2001 Grammy performance of “Stan” with Eminem, which really wasn’t so shabby. For more about all this (including reaction from Bernie Taupin!) and more info about The Captain and the Kid, check out the September 7th issue of Rolling Stone. Haha.. jag vill göra en hiphopskiva med dre, men han vet inte om det än.. :P rollingstone.com Liveuppträdandet dem syftar på är detta.. youtube.com
beatheartsblog.com - freshness!
Sir Elton has yet to personally discuss this project with Dre but he’s dead serious about the prospect. “I want to bring my songs and melodies to hip-hop beats — a bit like no ‘No Diggity’ by Blackstreet,” ja för den e ju så hiphop...
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
Rhetoric. Varfor ar inte det ett hiphopbeat?
olletagesson.blogspot.com Hiphop is dead - long live Soulmusic
har inte hört låten på år och dar men det är ett r&b-beat om jag inte minns fel.
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
Rhetoric preach!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Utan smorig sang sa hade de blivit en ganska tung lat. Tycker beatet e soft. Pa andra sidan sa va R&B battre da.
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
Nog för att No Diggity-beatet kan kallas hiphop-beat utan tvekan...men om man nu vill jobba med Dr Dre så borde man kanske först känna till att han inte gjort nåt beat åt någon låt som heter "No diggity". Däremot har Teddy Riley gjort ett sådant beat och Dre är med och gästrappar över det beatet.
www.plaingold.com
Fast när jag läser igenom det igen så inser jag att jag hade fel. Han säger ju inte att Dr Dre gjort det beatet...slarvläste första gången. Han ger den låten som ett exempel på där man kan höra smörsång över ett hiphop-beat och det är ju sant.
www.plaingold.com
för längesen hörde jag om några gay rappare ifrån sverige, alltså det erkände i intervjuer o sånt att de va gay och rappade om det, är det sant eller ?? har själv aldrig sett något sånt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
det vore intressant om någon definierade rnb-beats och rap-beats...
Redaktionschef
2006-08-27 11:49
haha ja jag säger som Priyan :) Kul som fan. Elton for president!
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
cmg, Maasen kallades han om jag inte minns fel. Var med på de gamla streetzonesamlingarna.. "The only rapper that can say FUCK YOU and mean it"
verkar coolt som fan!... Ghetto Gospel var det inget fel på, detta är bara steget längre... eller okej, stegen
Get Random!
rick ross + caushun the gay rapper.. nån som vet om dom e affilierade på nåt sätt?
Rubio : Det är visst Dre som gjort den beaten och 2Pac snodde den till Toss It Up. Otvivelaktigt en Dre-produktion eftersom den nämnda affären gav upphov till en hel del snack när de båda låtarna kom (för 10 år sen).
09 F9 11 02 9D 74 E3 5B D8 41 56 C5 63 56 88 C0
no diggity e tung
Det var Teddy Riley som producerade no diggity. Dre producerade inte toss it up heller, och det är absolut inte samma beat.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental
moderndrunkard, är det honom frotté syftar på då eller ? "skickar masen hem till din säng för o sova sked - akta röven för böveln! " haha
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!
MickMästarn, det lär det vara! Undrar vart Masen tagit vägen..
Maasen och någon snubbe som hette Gurra hade väl bandet "Backroom Matches" om jag inte minns fel
det kan ju bli hur fett som helst, ghetto gospel mördar ju.
SKU - SKU - SKULASON!
alltså, elton john är en musikalisk geni, vilken producent som helst som får jobba med honom borde tacka sin lyckans stjärna. tror han kan göra sjukt feta saker.
seperate me from your little open mics, please.
Rubio : Det är visst Dre som gjort den beaten och 2Pac snodde den till Toss It Up. Otvivelaktigt en Dre-produktion eftersom den nämnda affären gav upphov till en hel del snack när de båda låtarna kom (för 10 år sen). Du har fel, helt enkelt. Jag har hört den historien förr, det är Suge som hävdar det. Men låtarna har inte ens samma beat utan har bara en liten melodislinga gemensamt. Teddy Riley står som ensam producent i skivans texthäfte och låten har vissa mönster som tyder på att det är en typisk Teddy-låt.
www.plaingold.com
håller med O_ne
Get Random!
angelus åh fyfan! här har vi nån som har en spåkula precis bredvid datorn och kan se in i elton johns kranium! det var ju inte fy skam!
Rocket Man, who’s also a huge fan of Tupac’s 1995 hit “California Love,” fan han måste ju va riktigt G'd up.
hahaha. Nan som hort nat me Cockshun? Does this faggot have flow?
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
no homo!
PAIN IS TEMPORARY, GLORY IS FOR EVER !
soft att elton nämner låtar som California love och No diggity och inte något annat skräpp som dominerar idag! men det kommer inte att hända ialla fall nu när han ska jobba med pharrell och timbo.
Rubio : Den är Blackstreetialized av Riley, men Death Row-orginalet är i princip exakt samma beat (den är rätt omgjord till versionen som släpptes på Makaveliplattan, skulle gärna posta men sånt får man ju inte göra). Lita inte blint på konvolut.
09 F9 11 02 9D 74 E3 5B D8 41 56 C5 63 56 88 C0
Rubio : Den är Blackstreetialized av Riley, men Death Row-orginalet är i princip exakt samma beat (den är rätt omgjord till versionen som släpptes på Makaveliplattan, skulle gärna posta men sånt får man ju inte göra). Lita inte blint på konvolut. Jo, du kan ha rätt här. Det finns nånting i låten som har ett Dre-sound över sig. Och man ska definitivt aldrig lita på konvolut, särskilt då det finns massor av människor som använder sig av "ghost-producers", något f ö både Riley och Dre anklagats för att ha gjort i sina dagar. Men i sammanhanget kan man ana att Elton John inte har en aning om att Suge Knight påstår att beatet stals från Death Row. Vet han det så är han fan gangsta :)
www.plaingold.com
Han tog ju de två mest klyschiga beat-exemplen i boken. Fan vad jag ogillar Elton John. Geni schmeni.