I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hiphop-Kulturen, Pengar och Brudar?

Utländsk Hiphop - Allmänt

   

2006-08-14 17:38

Hiphop-Kulturen, Pengar och Brudar?

En stor del av amerikanska rappare som blir tillräckligt kända gillar att visa det, genom "blingbling", bilar, hus etc. Beror det enbart på att de kommer från ghetton och hade det taskigt ställt innan, isf tycker jag det är rätt lustigt, varför inte satsa pengarna på att hjälpa andra i ghettona istället för att försöka köpa sig till materiell lycka. Jag vet att sådant här finns i de flesta musikgenrer osv men det finns ju trotsallt mest inom hiphop och rnb. Jag tycker iaf att det är synd, för det förstör lite meningen med musiken.

Sedan har vi det med "kvinnodiskriminering och machomän".
Varför är det så mycket kvinnodiskriminering inom (iaf inom mainstreamrappen) hiphopen. Eller kan man kalla det kvinnodiskriminering när en kille står med massa kläder och rappar tufft och tre kvinnor dansar i bh och trosor bredvid honom.
Och ta alla låtar som heter "shake that ass" eller nåt liknande.
Är de kvinnor inom hiphopen så inne i det där att de inte reagerar eller va fan?