I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Outkast - Idlewild

Utländsk Hiphop - Allmänt

   

2006-08-14 01:17

Outkast - Idlewild

Jaha...visste inte riktigt om jag skulle förvänta mig nåt av den här skivan. Jag gillar Outkast, men ogillar när Andre 3000 spårar ur för mycket, som på stora delar av förra skivan. Jag var verkligen rädd att nya skivan skulle bli ännu mer av den biten. Dessutom brukar Outkasts skivor vara sådana att det tar ett tag innan man verkligen uppskattar dem fullt ut.

Det man kan säga efter första genomlyssningen är att det är mycket som är sig likt sen förra skivan. De gör få låtar tillsammans och de låtar som Andre gör är....skumma. Visst är det originellt och allt men visst fan var de bättre förr. Personligen kommer jag nog mest att lyssna på de låtar som Big Boi kör själv eller med andra gäster. Skivan innehåller på tok för många direkta skitlåtar för att jag ska känna nån direkt glädje över att få tillgång att lyssna på den. Sista låten "A bad note" är fan bara ett 9 minuter långt oljud och samtliga de låtar som Andre kör utan Big Boi på låter som det sämsta med förra skivan. Fy fan vad besviken jag känner mig.

www.plaingold.com