I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

American Hunger - årets platta?

Utländsk Hiphop - Allmänt

2006-08-13 01:47

American Hunger - årets platta?

Jag har fullkomligt förhäxats av MF Grimms senaste skapelse, American Hunger.

Jag har sett den nämnas i några trådar, men tycker att den förtjänar en egen. Vad är era intryck?

Med sina sextio spår, nästan tre och en halv timme, kan man inte annat än att applådera det ambitiösa verket. I fyra dagar har skivan snurrat så gott som oavbrutet hemma hos mig, men det är klart att det tar sin tid att tränga in i den enorma massan musik. Rent spontant känns det som en epokgörande skiva som kan vara hur bra som helst. Det mest slående är inte hur få utfyllnadsspår som skivan har utan hur många fantastiska låtar som trängs.
Broken Glasses, Playground, Book of Daniel, Twin Peaks, I love You, Simple Rhyme, I Rather Be Wrong och Revolution är alla femmor i min bok.

MF Grimm är väl knappast den mest tekniskt skickliga rapparen, men med textrader som "Walked on earth, I was hell for real, paralyzed, now I’m hell on wheels" mer än kompenserar.

2006-08-13 02:21
Har den på datorn, får nog börja lyssna igenom den lite om den är så grym. Synd att man inte har pengar nu, för om den är så fet som du påstår så vill man ju gärna stödja mästarn bakom skapelsen.
njut

2006-08-13 10:39
Väntar fortfarande på att få hem dem (kommer förmodligen i veckan) och ser väldigt mycket fram emot att få sätta mig ner och lyssna. MF Grimm är helt klart väldigt underskattad och har alltid fått stå i skuggan av MF Doom trots att de egentligen inte har så mycket mer gemensamt än namnet. Lite synd med tanke på att han förtjänar bättre.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-08-13 10:56
"Walked on earth, I was hell for real, paralyzed, now I’m hell on wheels"

Du får gärna förklara raden, förstod nog inte innebörden?
"I gonna slash and gash, cut another hole in your ass<br>spill blood on the walls and play tennis with your balls<br>If the phone rings, don't answear the call<br>Im a slit your throat, fuck you like a ghost<br>cut your foreskin off and make a winnercoat.......PEACE"

Spöket i Scary Movie

2006-08-13 11:31
Word_Em_Up

MF Grimm blev skjuten och förlamad och hamnade i rullstol någon gång i början av nittiotalet. Då förstår du att det är tuffa rader.

2006-08-13 11:35
Damn, har helt sovit på Grimm sen The Downfall...
Vilka är bakom spakarna på denna? Vilka gästar?
Soy esa clase de persona, me buscan todos los hermanos mayores de los niños de la zona

2006-08-13 14:42
Arcane P20

MF Grimm är helt klart väldigt underskattad och har alltid fått stå i skuggan av MF Doom trots att de egentligen inte har så mycket mer gemensamt än namnet.

Mf Doom o Mf Grimm kommer vell båda två från Monster islands czars clicken? då har dom en del gemensamt, förutom namet
...hattiraja punk!