film när en kille gör beat
säkert gammal men det skiter jag i för det e inte därför jag lägger upp tråden...jag vill veta vad låtarna heter (nya och orginalet) www.youtube.com
Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!
De dar e inte vilken kille som helst.. Kev Brown the man! Laten som han samplar heter "Something To Write Home About" av Eddie Floyd.
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
En av dom bästa, helt klart...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
När vi ändå är inne på bra beats.
Här
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Empire Näe, det där är inte alls i närheten av vad KB gör...
isofu Det är väl Whatcha Gonna Do With My Heart?
"... People now log on to message boards and write thesis statements about the music. If you like it, you like it. If not, cool. Let it be what it is. It's just Hip-Hop." / Phonté
Jo du kan ha ratt. Dom e val fran samma album, Soul Street?
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
haha vet vem kev brown e :P riktigt grym... eddie floyd har jag laddat ner lite utav, han e inte så pjåkig han heller :)...men blev inte det där översköna beatet nån låt?
varför inte en tjej...
zombastic fantastic
thaimoney är också feet
http://TackForKaffet.se - Svensk humorpodcast.
Crillss P21 Nej det är sant, men det låter bra. Sen är det rätt kul att kev säger att det är mycket jobb bakom allt medans heatmakes säger att det tar 5min.
men det som tar mest tid e inte beatet oftast...utan jobbet me artisten och att försöka göra beatet optimalt som tar tid, inte att få ett sound...om du förstår vad jag menar men nu ska ni svara på min fråga har det blivit nån låt av det där?!?!?
Hahaha. Ja tror inte det dar e ett skamt. Han tror fan ha e utvecklingstord. Han anvander inte ens loops, bara spelar pa synten. Lagger lager pa lager. + Att han e inklippt i bilden. Kolla noga nar det fadar over till nasta shot. Sorry Todilo att vi inte haller oss till amnet, men det har va bara nat helt otroligt..
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
Nån som vet vad låten heter i slutet av Pete Rock videon, om det blev en officiell låt av det?
Den som The_Misanthropist skickade var ju fan helt underbar
Ja, ja e helt mesmerized.. "Shhisz isch hau a meek beatsch. Schii Ya!" Laten i slutet av Pete Rock e antagligen bara nat som laggs i portfoljen. Alla feta producenter har 100-tals grejer som ingen nansin kommer hora.
isofu Nä, den är från Baby Lay Your Head Down.
"... People now log on to message boards and write thesis statements about the music. If you like it, you like it. If not, cool. Let it be what it is. It's just Hip-Hop." / Phonté
läste nu dock att "The album was reissued in its entirety on Soul Street, a CD that also contains everything from Floyd's following album (also called Soul Street). " Så du hade rätt till viss del :)
ingen som vet ifall det blivit en ny klassiker som det stog?
D-Ed P21 Hehe tack!
ok ingen verkar veta...kan ni nåra liknande låtar? gärna samma instrument, såndär "im from the street son"-melodi o så :P
ingen som vet det heller? ni får komma in o droppa fler beatmakin videos ifall ni vill oxå :)
värd att uppa
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>
tack för att du skriver...men fuck u för att jag fick förhoppningar ^^
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>
För er som gillade länken när DJ Subwoof gör ett strålande beat som kommer här något ännu bättre! DJ Subwoofs låt "Bitch Asses" HAhahahahahahahhaha
DJ Subwoof - Bitch Asses
04:15 in i pete rocks video...va e det?!?!?!?
Bitch asses! HAHAHAHA. Peace to DJ SUBWOOF! Wo-woo!!
ingen svarar på mina frågor lr ger mig tips :( :S.... aja ge mig nått nytt me subwoof då, får väl nöja mig me det
nån som vet vad samplingen heter?
mm typ det jag undrade
Empire Heatmakers samplar en 4 bar loop och lägger trummor och en råwack bassline över... Det där kan vem som helst göra... Heatmakers kan dra åt helvete... Dom vet inte hur man gör beats... Kolla bara Diplomats första skiva, varenda låt dom har producerat är clearad.
Boom Bap 2006.
Stukad P19 han är riktigt grym. oj oj
Boom-Bap P21 Skiter i hur dom gör det, det låter bra.
Äsch.. Dom blir ändå inte långvariga...
Boom Bap 2006.
Sålänge dipset håller så finns dom ju garanterat och det är ju knappast att det bara är dom som får deras beats.
www.youtube.com ganska skön men det bästa e ju att han härmar kev i slutet...
Nu har ju tydligen mongot börjat rappa också, han är helt wack...
Boom Bap 2006.
vem menar du nu? ^^
Heatmakerz är riktigt dåliga och så är det bara!
men det ville inte ni... :(
såg en tråd som vart skapad om sånt här så jag tänkte att jag skulle uppa min :)
förresten vill jag veta om det finns nån instrumental på låten som kommer in 04.15 på pete rocks beatmakin video om det inte gjorts till nån singel
pete rock