I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

tru life fått sin kedja jacked av sheist bub?

Utländsk Hiphop - Allmänt

2006-07-19 12:47

tru life fått sin kedja jacked av sheist bub?

Tru Life: Apparently, Tru's name was being dragged around the mud in various interviews and street DVD's. Tru called out the Dips and trashed Jim Jones in the process. Jimmy and Tru went at it for a bit, trading barbs in the media. Things escalated when Jimmy sent his Purple City protege Sheist Bub to rip Tru Life's Roc chain, which he apparently did. Jones then challenged Tru to a boxing match for $50,000. Tru Life accepted it. Since then, however, nothing has come about. Recent rumors had Jay-Z wanting to drop Juelz Santana from Def Jam due to his Dips affiliation, though Def Jam execs would not allow that. Tru Life needs to get some respectable media coverage, so he might go hard at Jimmy and the Dips. Though this will not be accomplished by calling him "Jenny Jones", as Tru has done multiple times through the media. Jim has an album coming out in September, and it would not be surprising if he drops a diss track in it aimed at Tru.

vet inte vad ni hört om det men om det stämmer så vore det fett roligt

Producent

2006-07-19 13:28
Vad är det för roligt med rån?
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2006-07-19 13:32
amen åh om du inte har utvecklat din humor till att kunna garva åt andras nederlag så har du missat nåt

det är ju det som typ alla gör inom rappen

2006-07-19 13:38
ohha

what the fuck skrev du?
menar du?
Producent

2006-07-19 13:50
picassoäpple Jag anser själv att livet går ut på att håna folk. Men jag fattar fortfarande inte vad det är för kul med rån.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Producent

2006-07-19 13:55
Näej, rap beef är inte när 2 rappare beefar. Rap beef är det du hör på låtar & spelningar. Det här är streetbeef.

2006-07-19 13:59
Dopeness P25

hahaha så jävla skön du måste vara min tvilling broscha

så sant håna dem idioterna

anyway det roliga är att tru´life skryter om hur han är den enda som rånar rappare efter mb incidenten och nu blev han själv rånad och + att det faktum att en annan människ a tog nåt från en annan och fick den och se svag ut ahhhahahha

2006-07-19 17:10
Nej, det roliga är att han inte alls blev rånad och att Sheist Bub posa med en flask kedja på fotot. Det är humor på hög nivå.
"I'll get the mexicans to fuck up Xzibit again if he don't pimp my ride" - Celph Titled

2006-07-19 17:12
craaazy. kanske tru börjar skjuta i luften som han gjorde i beef 1 :P stenhård..
SKU - SKU - SKULASON!

2006-07-19 18:32
Vilket publicity stunt från True lifes sida, han har väll droppat ett och annat mixtape, inte sålt så bra, så varför inte hoppa på dipset tänkte han väll. Det gick nog inte så bra tydligen, tror dem kan krossa hans karriär ganska så snabbt med tanke på hur många artister dem har där borta. Det blir väll en liten G-unit vs Game grej, 5 mot 1. Men men, new york låten var väll bra, lycka till tru.
http://www.homage.nu/

2006-07-19 22:28
Maniack P19

publicity stunt eller inte han gör det iaf med en bra motivation, han hatar NY cats som leker södern. Förklarade han redan på new new york
Orokanaru otouto yo..... kono ore wo koroshitakuba, urame! nikume! soshite minikuku ikinobiru ga ii.....
nigete... nigete... sei ni shigamitsuku ga ii.

2006-07-19 22:54
RealJoKeR P22

Eller new york cats som "leker" bloods, det gör väll dipset en hel del.
http://www.homage.nu/

2006-07-19 22:55
typ 2 månader gammalt.. det visade sig vara dipsets kedjor från rocafella tiden och tru life visade sig i sin riktiga dan efter..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-07-19 23:07
Dopeness P25
Så sant!!

Det tragiska är ju att jones inte kan vinna i rap-beef så han måste ta ut de på andra sätt som boxning o sno kedja o shiit! Greppa micken i stälet och langa lite tighta dissar..
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?

2006-07-20 00:14
det här är ju för fan tre månader gammalt och handlade om att dipset-snubben poseade med en lånad ROC-kedja i en juvelerarbutik.

2006-07-20 23:42
Alla som får spö blir rånade etc skulle ni säkert skita på er om ni träffa 1on1 i en gränd...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-07-21 14:21
Ates

jag skiter fan i när det hände artikeln var fan inte tre månader gammal

samma sak som att true life / mobb deep beefen är flera år gammal och ni muppar startar fortfarande trådar om det

jag har inte sett nån starta tråd om det tidigare så då gör jag det
ge mig inte order fattar du!

2006-07-21 14:24
ni muppar snackar alltid om vem som är äkta och häftiga och beeflåtarna är så när det väl händer nåt aså försöker du ge mig kritik for nothing! fuck you!

2006-07-21 15:06
Jacques P21

du har ju helt sugit fast dig på alla i dipsets kukar om du inte hör det... du e ett skämt...
Orokanaru otouto yo..... kono ore wo koroshitakuba, urame! nikume! soshite minikuku ikinobiru ga ii.....
nigete... nigete... sei ni shigamitsuku ga ii.

2006-07-22 03:39
picassoäpple: du borde få en stor puss - gullig värre!

2006-07-22 13:57
no homo fagget motherfucker

2006-07-24 13:43
HAHA,, picassoäpple.. jag lovar att det inte är dig själv du har en bild på på din pres.. keep keepin it straight up gangsta then boi..out
I smoke weed til my motherfucking eyes bleed! Rather bad memory than bad memories, I smoke cannabis!
One Love, JahBless&Peace

2006-07-24 14:29
Bitch please..jag tittade lite snabbt..fan vad alla peeps har ballat ur på Whoa..admins borde börja banna folk lite oftare..
I smoke weed til my motherfucking eyes bleed! Rather bad memory than bad memories, I smoke cannabis!
One Love, JahBless&Peace

2006-07-24 18:54
GreenPeace P1

oh oh shit du har varit medlem här i över ett år och har förmodligen lyssnat på hiphop så länge och vet inte vem cormega är shit vilkebn jävla clown man klart man måste veta vem mega är! du har säkert aldrig lyssnat på illmatic, it was written eller stillmatic heller homie du har missat

om du nu bara tittat så snabbt som du säger hur fan kunde du göra en sån självsäker bedömning att det inte var jag eftersomk du inte vet hur mega ser ut

2006-07-24 20:01
picassoäpple: vem är illmatic? har han släppt nått med FAT JOE?!11!?

2006-07-27 11:02
Ok, chill...jag lovar att jag bara lyssnat på hiphop i 1 år ungefär och definitivt aldrig lyssnat på vare sig Cormega eller Nas. hur länge jag har varit medlem här har inte med saken att göra. kanske har haft fler användare än denna? one, out
One Love, JahBless&Peace

2006-07-27 13:23
men jävla bitches!! varför måste man vet hur nån rappare ser ut? e det hur dom ser ut som e det viktiga eller?... bögar!!

2006-07-27 14:24
cw

eftersom att båda dessa rappare anses som legender så vore det nödvändigt och veta hur dem såg ut! tänk om nas hade suttit vit och rappat om hur polisen trakserar honom som svart! hade inte du känt dig fånig när du fått reda på det eller! klart man vill veta hur de artister man diggar ser ut eller så stödjer man inte och köper bootlegs och får aldrig veta hur de ser ut!

2006-07-27 15:37
Jacques P21

tack så mycket äntligen nån som fattat

hahahhaha

2006-07-28 11:54
mega...whateva
SKU - SKU - SKULASON!

2006-07-28 13:17
Shuriken P21:jag har hört att hans brossa stillmatic är en jävel på hooks
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."

2006-07-29 16:55
R0feman: stillmatic och illmatic har beef. Stillmatic vill göra snap, men brossan vägrar eftersom han är för crunk för sånt

2006-07-31 12:29
R0feman: Blev intresserad av ditt quote du har.. har du formulerat och kommit fram till det själv eller läst filosofisk literatur? holla
One Love, JahBless&Peace

2006-07-31 12:57
GreenPeace, det är ett citat från filmen Fight Club.

2006-08-02 13:01
Aaahh, tyckte att det lät lite bekant. Har inte sett filmen på flera år. Men tack mayn!
One Love, JahBless&Peace