I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Pras (Fugees) lever som uteliggare.

Utländsk Hiphop - Allmänt

   

2006-04-11 01:01

Pras (Fugees) lever som uteliggare.

i alla fall i en ny dokumentär, där Fugees-rapparen har prövat hur det är att leva som uteliggare i Los Angeles.

De dagar Pras bodde på gatorna i Los Angeles hade han en budget på 1 dollar om dagen.

- Dollarn jag hade varje dag gav mig inte speciellt mycket. Du måste hustla, stjäla eller prostituera dig. Jag valde att tigga. Folk gav mig de värsta blickarna du kan tänka dig. Som om jag var osynlig och samtidigt den värsta människan i världen.

Efter att ha tiggt i sju timmar hade Pras bara fått in 8 dollar, och även med pengarna släpptes han inte in på hotell i Hollywood för att äta.

- Jag gick in på hotellet the Standard för att få lite mat. Jag visade mina pengar men de kastade ut mig med en gång de såg att jag var hemlös och att mina pengar var i mynt.

Med sin gömda kamera observerade Pras hemlösa personer som använde trottoaren som toalett och som skjöt heroin bara några stenkast från polisstationen.

- Jag sov i regnet. Mitt tält blev stulet. Jag upplevde hur de här människorna lever. Folk förstår inte hur det ligger till innan de sett det själva. Människor ska inte behöva sova bland råttor.

Pras hoppas att visa ”First Night” på Toronto Film Festival i september.

(TAGET FRÅN WWW.KINGSIZEMAGAZINE.COM)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.