old school album
Tjoo,säg några bra old-school album ? :)
AayFukYuuuu :@
allt med sugar hill:P...
What would macgyver do?
hade nån lista på nästan alla LP's som släppts mellan 80-90 på datan, kan se om jag hittar.
N.W.A - Straight outta compton
Har du tiden? För min klocka går efter.
spelar det nån roll? helt onödigt att dra nån jävla gräns.
jolle, om man inte drar någon gräns hur ska man då veta vad man menar med olika begrepp? =)
((MAAD))
DJ Jazzy Jeff & The Fresh Prince - He's the DJ, I'm the Rapper
Djingis Khan for life.
Som vanligt tycker jag att trådskaparen ska definiera "old school". Det finns en viss utsatt tid för vad som verkligen är Old School, men folk har tagit till sig ordet och använder det rätt ofta "fel". ChewwY_ F-1 Vad är old school enligt dig?
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly
Beatnuts - A Musical Massacre Company Flow - Funcrusher Plus Brand Nubian - The very best of
JiNk P19 haha..
Dj_Immortal P19 Samma här :)
1987:Eric B. & Rakim - Paid In Full 1988:Slick Rick - Great Adventures Of Slick Rick och Follow The Leader som släpptes nån gång runt då också
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
EPMD - Strictly Business tycker jag är rätt så oldschool..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Old School är ju en speciell definition... Jag anser att Old School är från 70 till mitten av 90-talet. Drar dock ett kort som borde funka: Stetsasonic - Full Gear Prince Pauls första grupp, galet bra!
Ibland undrar jag varför jag bryr mig om så ointressanta saker...
Nån får väl nämna en i alla fall..
treacherous three En av mina absoluta favoritgrupper/plattor!
en fråga, låter dagens musik som den gjorde 93? nope å därför e et oldschoool.
?- Hur många bor det i Tyskland? - Gôr-many.
LL Cool J Nått av han är ett måste
Först Jesus, sen: Hiphop, Soul, musik!!
idioter måste ju fatta att ens egen definition av vad O S hip hop är beror inte på vad de själva uppfattar är. Som om jag skulle kalla limp bisk vad fan den stavas som rock a billy för jag tycker så..
Human Education Against Lies Fu ll Kontro ll, Its a posse
DJ Immortal.. du verkar ha koll kan inte du tippsa om oldschool album?
Återigen kommer denna jävla skit diskussionen om Old School, Golden Era, New School och allt vad dom kallas. Ni måste inte spänna era jävla hiphop-muskler varje jävla gång. Killen letar efter något som är old school. Och ska man, RENT ALLMÄNT, definiera old school så är det något som är äldre och har ett annat sound. Skit i alla era jävla begrepp. Det roliga är också att jag bara ser denna jävla diskussionen på Whoa. För mig, är old school runt 15-20 år tillbaka i tiden. Sen VET jag att det finns ett begrepp inom Hiphopen som heter old school, men jag måste inte flexa mina hiphop-muskler varje gång en kille som frågar efter något old school album. Så jävla trött på denna diskussionen. Och för att göra trådskaparen nöjd ska jag lista ett antal album som jag definierar som old school eftersom dom kör på ett annat sound. Och alla ni som har flexat muskleran har inte listat ett skit. Biz Markie - Goin Off LL Cool J - Radio Rakim - Paid in Full MC Shan - Down by Law NWA - Straight Outta Compton EPMD - Strictly Business
Kool G Rap & DJ Polo - Road To The Riches (1989) Kool Moe Dee - Im Kool Moe Dee (1986) BDP - Criminal Minded (1987) Big Daddy Kane - Long Live The Kane (1988) MC Shan - Down By Law (1987) EPMD - Strictly Business (1988) EPMD - Unfinished Business (1989) De La Soul - 3 Feet High And Rising (1989) Eric B & Rakim - Paid In Full (1987) Fat Boys -The Fat Boys (1984) Fat Boys - The Fat Boys Are Back (1985) Grandmaster Flash & The Furious Five - The Message (1982) Slick Rick - The Great Adventures of Slick Rick (1988) The Sugar Hill Gang - Sugar Hill Gang (1980) Kurtis Blow - Kurtis Blow (1980) Ultramagnetic MC's - Critical Beatdown (1988) Beastie Boys - Licensed To Ill (1986) Biz Markie - Goin Off (1988)There You Go! Orkar inte skriva fler/äldre!
yessir!
vad är Old School och mellan vilka år är old school?
Shuu
Rash_ P19 vad är Old School och mellan vilka år är old school? http://en.wikipedia.org/wiki/Old_school_hip_hop
Suck, inte en gång till... PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"
DOUG E FRESH AND THE GET FRESH CREW! mED SLICK RICK DOUG E FRESH AND THE GET FRESH CREW! mED SLICK RICK DOUG E FRESH AND THE GET FRESH CREW! mED SLICK RICK DOUG E FRESH AND THE GET FRESH CREW! mED SLICK RICKDOUG E FRESH AND THE GET FRESH CREW! mED SLICK RICK DOUG E FRESH AND THE GET FRESH CREW! mED SLICK RICK DOUG E FRESH AND THE GET FRESH CREW! mED SLICK RICK
DOUG E FRESH AND THE GET FRESH CREW! mED SLICK RICKDOUG E FRESH AND THE GET FRESH CREW! mED SLICK RICK DOUG E FRESH AND THE GET FRESH CREW! mED SLICK RICK DOUG E FRESH AND THE GET FRESH CREW! mED SLICK RICK
DOUG E FRESH AND THE GET FRESH CREW! mED SLICK RICKDOUG E FRESH AND THE GET FRESH CREW! mED SLICK RICK DOUG E FRESH AND THE GET FRESH CREW! mED SLICK RICK DOUG E FRESH AND THE GET FRESH CREW! mED SLICK RICK
DOUG E FRESH AND THE GET FRESH CREW! mED SLICK RICK
DOUG E FRESH AND THE GET FRESH CREW! mED SLICK RICK
Fattar inte varför ALLA ( d flesta) måste vara så negativa!!!!! Shit d è ganska enkelt! Om nån ställer en lite "difus" fråga som i denna tråd så är det väll bara för nån som vet bättre att svara. MEN SKIPPA DEN NEGGIGA attityden. Där i mot tycker jag att det är bra när folk som vet mer ändrar o korrigerar de som inte vet så mycket!! Annars står ju utvecklingen STILL!
So Chewwy, om du inte är nöjd med svaren speca frågan lite mer så får du kanske lite mer o precisa svar!!
Många gör skillnad på före o efter -86. D första alstren som släpptes på wax lät ju lite annorlunda som Sugarhill, Kurtis Blow, Threcherous three, G.M.F, Cold Cruch brothers, Busy Bee. Mycket av detta gjordes med riktiga musiker som jobbade för skivbolagen. Nästa era med Big Daddy Kane, Biz Markie, Stetsasonic, Run DMC, Bestie Boys, T-La Rock, Just ice o Mantronix, BDP, Eric B & Rakim o EPMD gjorde sin musik mer baserad på samplingar och MED schratch vilket inte funnits på wax tidigare. Detta gör att det låter annorlunda än den Break inspirerade musik som skivbolags banden presterade. Man kan under denna period också höra stora skillnader på vem som producerade musiken då flera olika stilar började växa fram. ALLA (många) vill ju göra det där NYA innovativa. Dr: Dre o NWA gjorde ju gangster rapen stor lite senare, så detta är definitift inte old school!!! (möjligen då oldschol gangster rap) SÅ tydligare frågor och trevligare attityd så lär vi oss alla mer och säkert kan vi alla få ett o annat BRA tips på lite bra / skön RAP musik. (HipHop är en kultur o inte en musik stil) Piz yall! Micke aka M-Jay Ps: En personlig favorit som sällan nämns från den andra perioden är The B-Boys, med Cutting Herbie o Rock the house (en av världens mest samplade slinga) som super favvo spår!!
First Move -82, Crazy Moves -83, Double M Crew -84-85<br> IC-Rockers 85-89, Popping & DJ Comeback -06.