I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tjena alla Pete Philly & Perquisite-diggare...

Utländsk Hiphop - Allmänt

   

2006-02-23 02:17

Tjena alla Pete Philly & Perquisite-diggare...

...jag är just hemma efter att ha sett Pete Philly & Perquisite här i Berlin för andra gången på två månader. Tyvärr var Perquisite inte med den här gången och livebandet som de körde med på förra konserten jag såg stannade hemma, så det var "bara" Pete Philly och en DJ som spelade. Grymt bra såklart, men inte lika magiskt som när de hade med kontrabas, cello (Perquisite) och saxofon i setet. De var förband ikväll också, så det var tyvärr inte en riktig konsert, bara en handfull låtar. Saian Supa Crew var huvudband och de är ju bra, men inte lika briljanta som PP & P, som jag nu ämnar att prata lite mer om för att delge er vad jag lyckades luska ut om deras kommande havanden.

Jag snackade med Pete Philly efter showen och han var precis lika ödmjuk och trevlig som Perquisite var när jag pratade lite (och köpte en tröja av) med honom efter spelningen jag var på i december. Jag försökte ta reda på när en ny skiva kommer och svaret var att...tja, man kan nog inte hoppas på någon ny den närmaste tiden. De har gjort en del nya låtar berättade han, men de turnerar mycket och hittills har de gjort "allting" kring karriären själva, vilket tar mycket tid i anspråk. Men nu försöker de lägga över allt "kringarbete" på andra människor så att de ska kunna koncentrera sig fullt ut på att göra musik, så de hoppas kunna få fart på arbetet med en ny platta mer rejält väldigt snart. De ska spela på Splash-festivalen i Tyskland i sommar, vet inte om det är någon nyhet, men det berättade Petey P i alla fall. Så, kanske inga konkreta jättenyheter kring dem, men en liten uppdatering i alla fall. Och för de som ännu inte upplevt Pete Philly & Perquisite in show med livemusiker med på scenen - ni har missat något alldels överjävligt bra! Vänta bara. Missa dem inte när de väl kommer till en stad inom hundra mils omkrets från er.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.