R.A. The Rugged Man.. R.A. = ?
Ja. Vad står det för helt enkelt? Såg honom igår i Göteborg för övrigt. Grymt jävla bra. Så otroligt jättevärt att åka bil i 5 timmar, fan vad kul det var. Tänkte inte på att fråga då dock.
"Oh I like that Baby. I put on my robe and wizard hat."
real asshole? nä men det är kanske hans initialer? han hette iaf Crustified Dibbs innan för er som inte visste.
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
Det är förkortningen på hans namn. Han heter R. A Thorburn. Fast jag hade teorin om att han skulle heta Rolf Anderson.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
när var han i göteborg?
norrkööping
i lördags.
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
Mm, det va galet bra! Dock i stort sett identisk med hultsfred-showen om jag inte komer ihåg fel. Men det e iofs skit samma
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Var det ingen som frågade om han hade nån ny skiva på gång?
Aggro P21 Fan att jag inte tänkte på det. Kom också på det i efterhand. Men vafan är det ingen som vet vad det står för? Om det nu är hans namn, vad heter han?
kast läs Aggros första inlägg för svaret.
rhetoric, vars har han skrivit namnet? rolf andersson menar du då? =)
((MAAD))
Det är förkortningen på hans namn. Han heter R. A Thorburn. Fast jag hade teorin om att han skulle heta Rolf Anderson.
Ja men hela namnet då?
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!
BallerStatus.net: First off, your name is RA The Rugged Man. What's the R-A stand for? RA The Rugged Man: My birth name. It's a question everybody asks me expecting a good answer. I don't got one for them. It's my name, my father gave it to me. It's before rap. It's was alway like, "RA, RA," for a couple American names, ya know. What happened was, my mother gave me an Irish-ass name and I'm not Irish. And my father never liked it and just called me RA ever since I was a kid. As a kid at 13, I tried to spell it differently like, A-R-E dash A, but that just spelt "area." So that didn't work. Then I tried Master Money RA, but that was wack. I dunno, RA The Rugged Man came by accident. I had a song called "The Rugged Man," and had a couple of deals on the table, but people only knew the Rugged Man - they didn't know RA. I would call up and say, "this is RA," and they were like "who?" Then I would have to tell them, "the muthaf--ka guy you are trying to sign, the Rugged Man." So everytime I would call anywhere, I would have to say RA The Rugged Man and that's how I got it. I never liked the name, I thought it sounded like a f--kin' fat super hero, an overweight super hero. I never thought it was too tough, but it grew on me. - Läs hela intervjun
här
Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.
R.A. är ju det enda i namnet som är förkortat? så resten förstår du väl?
Ja, såg honom i Malmö ifredags, lysande och helt galen på scen..! Lyssnat på honom sedan en tid tillbaka, men jag tror inte att han är så ,jävla känd i Sverige, har jag fel?
Scientificer efter hultsfredsspelningen så har han fått rejält mycket mer uppmärksamhet iaf.
ja exakt, han fick bra kritik därifrån med, shee, jag fick hans bandana, sweeet.. =)
han utalar ju det själv ray the rugged man kanske bara ska va ray men med ra!
Den ända bra plattan i Soundbombing serien är den första, när den kom var det som Gud själv sa: " Idag ska jag släppa en skiva" När jag tänker tillbax på den skivan är det många namn som dyker upp, Mos Def, Kweli, B-One, Menelik osv.. Men den artist jag kommer ihåg mest från plattan är R.A. The Rugged Man. Jag hade aldrig hört han innan. Fy fan vad impad jag blev över han o Agallah's låt "Till My Heart Stops" Sen dess har han alltid varit en stor artist i min värld.
STHLM GROOVE COLLECTIVE
edison P1 vet du vart man kan få tag åp hans och agallahs sammarbeten!?
karl-AnToN på Soundbombing Vol. 1.
Den låten finns också på American Low-life bootleg
Scientificer jag fick hans skjorta på gbgspelningen..
K.I.S Killaz In Suits
Money Master RA låter ju sjukt roligt.
va fan i helvete :( missa jag honom då:(:(
norrkööping
Jag fick inget..förutom hans uppmärksamhet men jag tänker inte berätta varför för jag skäms som fan över det..det va pinsamt..ni som va på gbg spelningen kanske kommer på va det är jag menar annars är jag bara glad över att ni inte märkte nått
faty fat faty
han is the shizznit iaf=) as grymm!!!!!!!!
www.blastro.com där har ni en video me honom..illest shizzít
R.A. The Rugged Man - Lessons, den video e de
peace!
A.C.A.B
fett. visste inte att det fanns en video för lessons. grym låt, hoppas videon e lika bra! får checka när jag kommer hem...
den as twisted=) as ball=)
A.C.A.B
jag älskar den gubben fan vilken bra video synd bara att jag missade honom igbg=(
mmm precis...
Så det är alltså R.A. som ligger bakom "Bloodshed hua hoo", fan kommer ihåg när Nileskär spelade den på 90-talet under någon Horrorcore-special. där ser man.
Skivgrävarns pöjk! Alltid med smutsiga fingrar!
han utalar ju det själv ray the rugged man kanske bara ska va ray men med ra! what?
Haha eller hur. Måste varit nåt jag missat att han kallar sig själv för "Ray"
Rhetoric P21 . phlegm P22 Tack. karl-AnToN Uh. Nej. Han säger R-A, vilket på engelska blir ar-ej, som kan låta som arej (aar-ray) när han säger det ihop. paraden P18 Om du är den jag tror du var, argh, vad jag irriterade mig. Inför 20-årsgräns tänkte man efter konserten. Fast jag minns när man var 18 och grinade över att det var 20-årsgräns. Annars var den brutalt bra, och R.A var den grymmaste jag sett live.
var han bra i gbg? tyckte att det sög i malmoe
ask Beavis, I get nothing Butt-head
Hanal - Han var bra som bara faaan i göteborg
_scaar_ P15 : Du kan sluta gräma dig, du hade ändå inte kommit in.
Det var skitroligt när R.A. var på Hultan. I början av nån låt sa han "I want everybody to move, I mean EVERYBODY, yeah you two fat, oldschool muthafuckas in the back too", och pekade på mig och min polare. Då insåg jag att det var dags att ta husvagnen ner till Hultsfred nästa år. =)
har inte hört så mycket med RA...d kan bero på att jag inte kan lyssna på någon med grova talfel... seriöst fan ja tycker han låter som nån rappares lite halvt förståndshandikappade lillebror :S
www.archetypeproductions.tk
wow...årets diss
www.archetypeproductions.tk
MickMästarn haha aa det måste jag också missat isf. misstänker dock att karl-AnToN enbart svamlar haha
kast P20 lyssna på kill uit med agallah och alla dom andra så ska du få höra när han raddar upp alla i låten på refrengen säger han nått i stil med RAY the rugged man and agallah... tycker jag det låter som!
conzeKwence P24 ajg sa det låter som om han säger det i kill it och en annan låt kommer icke på vad den heter!