I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hiphopreferenser i vardagen

Utländsk Hiphop - Allmänt

Admin

2005-09-04 23:55

Hiphopreferenser i vardagen

Ibland har jag kommit på mig själv att vara helt fuckin jävla skadad av hiphopen för att uttrycka sig så. Och ibland i den vanliga vardagen stöter jag på saker som jag kopplar till artister eller olika rader i låtar.

Lite exempel:

1. Igår under Sverigematchen i fotboll skulle min polare snyta sig med sina näsdukar. Men när man bryter upp förpackningen försvinner prickarna på "Ä"et och den saknar även bindestreck. Vilket bilder den roliga frasen "Nas Dukar" stukat och sjukt roligt.

2. En annan skön grej när jag var och handlade på Billhälls för två veckor sedan och de säljer tvåpakets tuggummin som är importerade från (öststaterna?). på den plasten står det nämligen "2pac".

3. Anledningen att jag skriver den här tråden nu var att jag kom på mig själv i Linnéstaden idag när det fanns en skylt med ett stort L på. Alltså "Big L". Nu hör ju själva hur jävla skadad jag är, haha.

Har ni några egna exempel från vardagen? Vore kul att höra.