I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Cuban Link - Chain Reaction

Utländsk Hiphop - Allmänt

2005-08-16 03:06

Cuban Link - Chain Reaction

Debutskivan Chain Reaction ska släppas idag den 16.e, mixtapet Man On Fire (med snippet från Chain Reaction) kan laddas ner gratis på www.cubanlinkonline.com

Så vad sägs ? Kommer någon köpa skivan ? Är han överskattad eller underskattad ? Hoppas materialet är bättre än 24 K som jag tyckte var bra, eller kommer det bli exakt som Triple Seis Only Time'll Tell , en halvbra skiva med vissa bra produktioner men håller inte hela vägen ?

2005-08-16 21:34

2005-08-16 21:52
cuban link är fruktansvärt bortglömd, så bortglömd att jag helt glömt bort att hans skiva var på gång. får se till o fixa den så småningom, återstår o se om han håller en hel skiva igenom, på terror sqad skivan var han förutom pun då den jag gillade mest..
Fuck Batman and Robin, I'm robbin with a bat man...
http://boegballe.tabulexnet.dk/

2005-08-16 22:02
vad är 24K om detta är debutplattan?
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2005-08-17 02:31
Cuban Link & Triple Seis var Big Puns barndomsvänner... hade det inte varit för Pun skulle dem aldrig träffat Fat joe.
Enligt Cuban link så tyckte inte Fat joe om honom men han fick sin chans eftersom han var Puns bästis och han var grym.
Musik branschen hade ögonen på honom.. the source och alla tidningar skrev om den unga talangen som "Spottade Eld" och stal showen på alla låtar han gästade. (precis som Canibus när han upptäcktes)
Efter TerrorSquad Albumet spelade han in 24K men Big Pun dog strax efter.
Jag vet inte hur det gick till när han och Fat Joe tjafsade men allt gick åt helvete.

24k släpptes aldrig officiellt... efter tjafset men Fat joe förlorade han kontraktet. (Fat joe hade precis exploderat och drog in pengar med Pun, Terrorsquad osv)

"Cuban Link had nothing on him"

Atlantic records & Fat joe som var ansvariga för hela TS drog tillbaka allt trots att dom hade släppt två singlar med videos.
Dem hade t.o.m skickat ut flera tusen ex till försäljning men sen sa dom stopp, dom såldes ändå. *asg*

Albumet släpptes men ändå inte!!! NOT ON PAPER.

Cuban link försvann.... fort som fan!

Nu är han tillbaka, den nya plattan sägs vara fet och har fått bra betyg.
ich lebe fur hiphop

2005-08-17 08:03
Enigma

Bråket mellan dom uppstog på kända Jimmy's Cafe, då Angie Martinez hade reales-fest... de sägs att bråket egentligen stog mellan Sunkiss (var med på Puns platta Yeeah Baby!) och Joe först, då Cuba som redan hade lämnat Atlantic och Terror Squad gick i mellan själva fighten fick han sig en sucker punch som han säger kom från Joe och blev skuren i ansiktet, senare samma kväll blev det t.o.m inbrott hemma hos Cuba då dom bara snodde hans TS kedja..

Men sen säger Cuba själv under en intervju på mixtapet "Broken Chains" att allt handlade om svartsjuka från Joes sida då TS boysen (Prospect, Armaggedon,Tony Sunshine och Remy) började umgås mer med Cuba och Joe lät dom välja sida och att Joe har tagit cash från Puns skivförsäljningar och behållt dom för sig själv än o ge det till Liza Rios (Puns hustru och änka) och hennes barn...

2005-08-17 09:25
Har inte hört hört så mycket med Cuban, men jag diggar hans parti på "We dont care" på Yeeeah baby plattan!
U wanna war, Ill take U to war!

2005-08-17 17:24
Cuban Link är nog den tråkigaste rapparen på jord klotet.
Crime Pays, ask the Rothschilds!

2005-08-18 12:50