I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ny låt med Kanye uppe på Rocafella.com

Utländsk Hiphop - Allmänt

2005-07-16 17:34

Ny låt med Kanye uppe på Rocafella.com

"Gold Digger" w. Jamiw Foxx.

Tungt som vanligt från Kanye tycker jag!

The duo that turned "Slow Jamz" into a club anthem has hoooked up again for the brand new banger "Gold Diggers" off of the upcoming Late Registration album. Peep Jamie Foxx rockin' that Ray Charles sound to perfection with Kanye dropping some gems behind the boards and on the mic.

And of course, never one to keep his fans waiting for some hot new material, the College Dropout has already finished shooting a video for the track. Hip-hop video legend and director of the already classic "Diamonds From Sierra Leone" video Hype Williams took on the task. We'll keep ya posted, so keep checking back!

Låten ligger på Roc-a-Fellas startsida, www.rocafella.com

2005-07-16 17:46
men ja tror knappast d Jamiw Foxx de loter ju inte so man hor tydligt at d ray charles :S
"Don´t even look like a rappa´, a revolutionarie!" / Skoob

2005-07-16 18:37
Varför skulle det inte kunna vara Jamie Foxx? Han spelade trots allt Ray charles i Ray. Han borde ju lärt sig något under inspelningen.

Skön låt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-07-16 20:45
jag har en känsla att Kanyes andra album kommer vara något sämre än 1a....
http://www.myspace.com/deadlykanha

2005-07-16 20:54
nyskapande trummor.. verkligen

2005-07-16 20:56
Same-old
verkligen samma här.
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2005-07-16 21:55
ja men tenk po att ray charles gjorde musiken till filmen inna han dog han va asslso vid liv ner filmen spelades in

men en polare leste nonstans nyss o sa d va jamie fox men jamie har lert sig hans rost jevligt jevliogt bra derfor.. ;)
"Don´t even look like a rappa´, a revolutionarie!" / Skoob

2005-07-17 11:53
skön låt.

2005-07-17 13:22
jamie sjöng en massa själv i ray också så varför skulle det inte kunna vara han??
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered

2005-07-17 15:12
hehe om det här beatet skulle gjorts av någon i beatsforumet hade det blivit så sönderdissat eftersom det är sjukt dåligt, men bara för att det är Kanye så verkar folk gilla det, löjligt..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-08-14 04:10
Diggar inte låten alls, men albumet kommer vara grymt tungt hur som helst!

2005-08-14 14:01
finns att ladda hem HÄR

2005-08-14 20:29
Exorsisten(:/b) Beatet är väldigt långt ifrån "sjukt dåligt", och skulle definintivt inte sönderdissas om det hade publicerats av en amatör i audio-forumet. Det vet vi alla. Försök inte intala dig själv att du verkligen tycker att det här är ett "sjukt dåligt beat", för det är helt enkelt inte sanningen. Du må ha något emot Kanye West, men döm aldrig musik efter vem som gjort den, utan efter hur det låter .

Själv tycker jag att låten är riktigt, riktigt bra. Förstod inte till en början att det faktiskt är Foxx som sjunger. :D
www.shumway.se - världens softaste webzine

2005-08-14 20:30
Aj då. Så kan det ju gå.

2005-08-14 23:31
Guerrillero P18
Exorsisten(:/b) Beatet är väldigt långt ifrån "sjukt dåligt", och skulle definintivt inte sönderdissas om det hade publicerats av en amatör i audio-forumet. Det vet vi alla. Försök inte intala dig själv att du verkligen tycker att det här är ett "sjukt dåligt beat", för det är helt enkelt inte sanningen. Du må ha något emot Kanye West, men döm aldrig musik efter vem som gjort den, utan efter hur det låter .

Själv tycker jag att låten är riktigt, riktigt bra. Förstod inte till en början att det faktiskt är Foxx som sjunger. :D

Den är verkligen skit dålig, tråkigaste skiten på länge, har inget emot Kanye men det här beatet va ruggigt dåligt. och jo det skulle blivit dissat... Om inte du skulle varit Kanye fan och ha hans bild på din press så skulle du nog kunnat fatta att det är kefft. men men, säger inte att du inte får gilla det, säger bara att det är skummt då låten bara är keff rakt igenom.

2005-08-15 01:18
Oerhört tråkigt beat, men kanye är nice på micken..

Hade kunnat vart skönt om han hade lagt lite tid på beatet, känns slarvigt bara.

2005-08-15 01:43
håller med Exorsixten P19 lite

2005-08-15 17:12
Jo, visst tycker jag om Kanye, jag tycker om honom ganska rejält mycket, men det hindrar mig definitivt inte från att vara objektiv. Min mening är att beatet, aldrig, på något sätt, rättfärdigat skulle kunna kallas "sjukt dåligt". Tänk om igen. "Sjukt dåligt" är... Tja, vad ska vi ta som exempel, Nic & the Family eller liknande. Typ Avril Lavigne. Musik som man verkligen blir ARG av att höra. Som man verkligen inte klarar av att lyssna på för att man blir så ursinnig. Där har du "sjukt dåligt".
Så säg mig, passar ovanstående beskrivning verkligen in på "Gold Digger"?

2005-08-15 22:53
Guerrillero P18

smaksak eller?