I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2005-04-24 12:20

KMD

Vilka/vem är KMD
De/han ska enligt nån artikel i ett HHC nummer vara världens old school grupp. Jag har aldrig hört talas om dom. Dessutom skulle MF Doom haft nåt att göra med dom/han. Jag vet inte om han är med i gruppen elr nåt. Kan nån berätta?

Coolin' in the scene like a horse in a stable

2005-04-24 12:31
G-Qlav P16

Lite snabb info:
"MF Doom (som för övrigt kallade sig Zev Love X i början av nittiotalet och var med i gruppen KMD som gjorde fantastisk hiphop i Native Tounges-anda."

Lite mer info:
"MF Doom/KMD
MF DOOM (aka Zevlove X) is the man in the iron mask. A veteran since the late 80's, he got his break when he was featured on the 3rd Bass single, "The Gas Face (1989, Def Jam)." In 1991, Doom and his brother DJ Subroc formed the socially conscious group KMD and got signed to Elektra Records. Their debut album Mr. Hood received praise and became an underground classic, but it all came to a screeching halt when Doom's brother Subroc was killed in a fatal car accident. Later Elektra dropped KMD, supposedly citing controversial lyrics and a racially charged album cover deemed too inappropriate for their label. Emotionally distraught, Zev Love disappears for five years, only to remerge as MF Doom, a supervillain bent on world domination. In his efforts, he's managed to make alliances and work with the likes of De La Soul, Prince Paul, Madlib and Prefuse 73."

Varsågod!
MVH //...

2005-04-24 13:41
"Mr Hood" är helt klart köpvärd om man gillar tidiga De La Soul, Jungle Brothers, Black Sheep och såna grejer. Låter inte direkt "nu" men gillar man den perioden så är det en riktig höjdare...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-04-24 14:10
Hela Black Bastards skivan är riktigt grym. Tyvärr släpptes den aldrig "officiellt" förrän flera år efter den ursprungligen skulle ha getts ut (se inlägget ovan). Mycket hårdare än Mr Hood, bra rejäl 90-tals New York Hip-Hop...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-04-24 14:19
jakob

Håller med fast den är inte helt lät att gå och köpa, fett svår att hitta skulle jag vilja påstå.

2005-04-24 14:21
3rd bass feat. KMD - ace in the hole

en gammal favorit.
...
....why are two colours in my head?
.....what was it that you tried to say?

2005-04-24 17:59
Dog inte typ Sebroc sen?
Coolin' in the scene like a horse in a stable

2005-04-24 19:01
Så jävla kass kvalite på "Black Bastards" bara... "Mr Hood" plattan däremot diggar jag som fan... och den är juh inte så jävla svår att få tag på... så ifall ni ser den, köp vettja!

2005-04-24 19:22
Subroc hette han G-Qlav

Förövrigt köpte jag Black Bastards för 29 kr på Ginza.. :)
Hangaround

2005-04-24 20:59
vad hände med tredje snubben?