I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Black Eyed Peas NYA "Monkey Business", Tracklist!

Utländsk Hiphop - Allmänt

   
Redaktionschef

2005-04-14 21:02

Black Eyed Peas NYA "Monkey Business", Tracklist!

källa: www.blackeyedpeas.com

CD Cover: www.geocities.com

Tracklist, 14 spår:

"Pump It"
"Don't Phunk With My Heart"
"My Style" (featuring Justin Timberlake)
"Don't Lie"
"My Humps"
"Dum Diddley"
"Feel It"
"Gone Going Gone" (featuring Jack Johnson)
"They Don't Want Music" (featuring James Brown)
"Disco Club"
"Union" (featuring Sting)
"Bebot"
"Bump Ba Bump"
"Audio Delite"

Videon till nya singeln "Don't Phunk With My Heart" kan ses här:

www.blackeyedpeas.com

Info om kommande skivan "Monkey Business":

- Släpps 7:e Juni 2005.
- Justin Timberlake dyker upp igen (se tidigare samarbetet "Where Is The Love". Denna gång dock i en snabbare låt, "My Style", producerad av Timbaland.
- Låten "Union" är baserad/influerad av Stings "'Englishman in New York'". Sting gästar givetvis på detta spår.
- "Pump It" har samplat Dick Tales "Pumpkin and Honey Bunny/Misirlou" (känd från filmen "Pulp Fiction").
- Förutom Justin Timberlake och Sting gästar även John Legend, Jack Johnson och ingen mindre än James Brown.
- Will.I.Am har sagt att den här skivan är snabbare än deras tidigare tre, och skall alltså bära på många uptempo låtar.

Vad tycker jag?

Jag har hört singeln "Don't Phunk With My Heart", vilken i mina ögon tillhör top 2-3 sämsta BEP-låtar jag hört. Den saknar den där BEP-magin som låtarna brukar bära på.

Jag har även hört "Pump It", en bra låt som jag testat att spela på en privat fest när jag var DJ och den gick verkligen hem. Folk älskar "Pulp Fiction"-viben och den kan säkerligen bli en hit. Personligen gillar jag den som sagt, men tycker att den känns lite väl feg.

Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!