the game - the documentary ute
01. Intro (Produced By Dr. Dre & Che Vicious) 02. Westside Story (Feat. 50 Cent) (Produced By Dr. Dre & Scott Storch) 03. Dreams (Produced By Kanye West) 04. Hate It Or Love It (Feat. 50 Cent) (Produced By Cool & Dre) 05. Higher (Produced By Dr. Dre & Mark Batson) 06. How We Do (Feat. 50 Cent) (Produced By Dr. Dre & Mike Elizondo) 07. Don't Need Your Love (Feat. Faith Evans) (Produced By Havoc) 08. Church For Thugs (Produced By Just Blaze) 09. Put You On The Game (Produced By Timbaland) 10. Start From Scratch (Feat. Marsha Of Floetry) (Produced By Dr. Dre & Scott Storch) 11. The Documentary (Produced By Jeff Bhasker) 12. Runnin' (Feat. Tony Yayo) (Produced By Hi-Tek) 13. No More Fun And Games (Produced By Just Blaze) 14. We Ain't (Feat. Eminem) (Produced By Eminem) 15. Where I'm From (Feat. Nate Dogg) (Produced By Focus) 16. Special (Feat. Nate Dogg) (Produced By Needlz) 17. Don't Worry (Feat. Mary J. Blige) (Produced By Dr. Dre & Mike Elizondo) 18. Like Father, Like Son (Feat. Busta Rhymes) (Produced By Buckwild)
japp såg det, ska köpa det ! men först måste ja höra! håller på tankar nu!
ye ye ye
köpt i butik ser jag
chase the clouds away
Skiven är off the hieeeeeeeeeeeezzy. Lätt att jag ska köpa den.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
e de den riktiga versionen nu då?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
damn... Game is the future
fy fan asså. Church for thugs asså. Just Blaze har visat oss att han är bland de största asså. FY FAN. Nästan alla låtar är feta. Det här kommer förmodligen vara top 5 iår asså. Bättre än vad jag trodde. Till och med Eminem producerade låten är off the hieezzy. Runnin är överfet. Hi-Tek kan man alltid lita på :) Blev bara lite besviken på timbaland.
shit va all har dålig smak här inne skivan e riktigt keff
nej ja e kille och den skivan suger trodde den skulle va MYCKET fetare
DnH P59: heheheh
fast tvivlar på att den hade varit lika bra utan alla dessa FEEETA beats.. hehehe, klart som fan den inte hade vart lika bra utan bra beats..? ;)
Varför låtter han inte JT The Bigga Figga gästa på något spår?
DOPE SELLS ITSELF
Kan inte smälta detta asså. Fy fan silken skiva, överfet asså.
game + buckwild = ???
Fuck Batman and Robin, I'm robbin with a bat man... http://boegballe.tabulexnet.dk/
avafan. det här är det bästa inom tugg-väg på länge, läääääänge. tusen tummar upp för den här skivan
remixxx P18: Låten buckwild har proddat är ööverfet. Busta är med på den också
Interlude: Diggar du inte hans flow och texter? Skumt, han kör ju multies som är så livsviktigt här på whoa. Feta jämförelser också.
TheGames texter är feta tycker jag, inget dåligt med dem, ja har inte lyssnat på albumet iofs :)
ye ye ye
Stain P17 okej :) får väl helt enkelt ta och kolla upp den... jag gillar game, älskar buckwild...
Fuck Batman and Robin, I'm robbin with a bat man... http://boegballe.tabulexnet.dk/
sant interlude, av de ja hört har det var en del av det samma "2oo1,koma,dre" men vissa grejjer han säger är fett sköna :D
ye ye ye
Ja har inte skivan ska köpa den sen...ja undrar hur Kanye Proddade låten låter?
The more you sweat in training, the less you bleed in combat!
Pancho_ P20: Den är sjukt bra ska jag säga dig :)
Ahh Sweet! =) Längtar!! Tack Stain!
The more you sweat in training, the less you bleed in combat!
Som nån där uppe skrev Beats: 9/10 Lyrics: 1-2/10
Själv förstår jag inte varför alla är så uppspelta. Detta låter som det mesta på MTV nu. Och hans flow är ju inget speciellt heller. Vissa låtar var ok dock. Och det enbart pga av vissa tunga beats.
måste säga att jag är överraskad. svårt att misslyckas med dessa beats på en skiva. we aint är tuung. skönt att höra eminem köra som han borde göra hela tiden...
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental
produktionerna är skitbra, flowet också, dock blir hans texter lite tråkiga i längden... men överlag verkar det va en jävligt tight platta!
put you on the game e överfet
Skivan är nice...ska köpa också ;) Men som nån sa, han namedroppar ganska mkt och nämner sina Air Force 1's jävligt många gånger... Men en mkt bra debut iaf
Jag väntar tills skivan släpps i butiken... eller vafan, kan man hålla sig tro? helvete... internet, sitter här å tänker om man ska ladda ner den. men jag vill köpa... man kan ju lyssna egenom den å slänga den i papperskorgen. haha
Crime Pays, ask the Rothschilds!
hur får folk reda på om artister har druckit lite sprit, va dom har ätit eller har på sig när dom spelar in några verser? nån sida med feting-detaljer? alltid undrat. eller e de så att folk här har inside-connections i alla studios å hoods? så kan de ju oxå va..
okaj....trots det e det det festaste spåret på skivan...nice
Diggar låten med Eminem som fan.....riktigt tung Game har härligt flow på den.........
David VS Goliath
Har ni hört Bonus spåren ????? ett producerat av lil jon inget bra enligt mig !!! vad tycker ni ?
David VS Goliath
The Game feat Eminem - We Ain't ......sheeet en av de tyngsta låtarna på väldigt länge enligt mig allt sitter perfekt !!!
David VS Goliath
varför gör Eminem det bättre på andras skivor än på sin egna ?????
David VS Goliath
R2B haha vet helt sjuk, nu är jag inte orolig för detox ialf :D han ska ju prodda 6 låtar!
ye ye ye
shit, verkar vara en skit grym skiva!
kolla recensionen på worldwideconnected.com hahahaha de e fan sant så keff
Diggar albumet mer än förväntat !!! The Game är det bästa på länge !!!
David VS Goliath
jkstR P17 ja de har den ingen låt på skivan som va dope
Average. Pretty much everything is average, disappointing for someone so hyped. His lyrics aren’t especially skilled, and consist mostly of telling us who he runs with, what he drives and what he’s wearing on his feet. While many of the beats are good, none of them (except maybe one) sound particularly West Coast, and there are NO west MCs on here whatsoever…I dunno how he can claim to bring the west back, when he doesn’t rep the west! Overall Rating: 3/5 (Average) worldwideconnected.com Håller helt med den som skrev det. Förstår inte varför folk hypar det här medelmåttiga albumet så mycket som de gör. På pappret verkar det ju bra med alla dessa producenter, men jag tycker inte ens att produktionerna lever upp till hypen.
Och The Game själv är inte direkt någon rappare som skiljer sig ur mängden. Inte speciellt avancerat flow, tråkiga/oinspirerade/dåliga texter. Efter att ha lyssnat igenom albumet har inget av det han har sagt satt sig på minnet.
Ser verkligen inte vad som är så speciallt med det här albumet att det får folk att skrika att det kommer bli år 2005s bästa album. Om det stämmer kommer det vara ett väldigt fattigt år.
Dock säger jag inte att hela albumet e uselt. Några låtar, exempelvis Hate It Or Love It (mest tack vare 50) är rätt sköna.
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
tycker games album är mer överhypat än kanyes. games album innehåller inte mycket som inte har gjorts förr, på nåt sätt. kanyes album var ju jävligt nyskapande.. blir kul att höra "Late registration" senare iår
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental
vänta till allhiphop.com recenserar ... dem på worldwideconnected.com är sånna som iten gillar mainstream, ialf mina erfarenheter på admins därifrån som hatar på 50....
ye ye ye
Jag tror fan att det här albumet kommer bli nästa "Get Rich Or Die Tryin'" - den lär ju hamna överst på min lista över 2005 års mest överskattade album. Jag har hört ganska många låtar o vad jag har märkt så är Game varken särskilt nyskapande eller har särskilt speciell röst eller flow - han klarar ju knappt av en refräng utan att blanda in 50 Cent...Plus, hans lyrical skillz är knappast särskilt märkvärdiga - typ 80 procent handlar bara om att han hänger med Aftermath och hur bra han är på att rappa typ... Kanye Wests "College Dropout" ligger tvåa på min lista över 2004 års bästa skivor - även om den var jävligt hypad så kändes den ändå lite nyskapande med alla samplingar... Game-skivan har rätt schyssta beats (de e typ bara Neptunes som saknas för att alla dom största producenterna ska vara involverade)men de e typ produktionen som är den största anledningen till att lyssna på den här skivan...och många av Dres beats hade säkert låtit betydligt skönare med Xzibit, Warren G eller någon annan tung westcoast-rappare över dem...
THE TALENTED MR BRAT
Om dem 4 första låtarna som är typ dem bästa inte skulle läckt så tidigt, så skulle nog folk tyckt att albumet var ännu bättre. Hmm jag trodde Soutside med lil scarpy skulle vara med :S den är hur skön som helst.
ye ye ye
hag trodde att boyz n the hood skulle vara med
04. Hate It Or Love It (Feat. 50 Cent) (Produced By Cool & Dre) fet låt å grymt beat av dre och cool...! Nice sampling!
4 av 5! Men absolut ingen klassiker! Game har mycket kvar att lära... för det första så måste han sluta med att name droppa folk för det börjar bli skit drygt. Jag hade högre förväntningar på "The Documentary". Men det kan bero på som fiLLadakiLLa skrev, att flera låtar läckt... det är tråkigt - tröttnat på vissa - internets fel. Men albumet har sina stunder, vissa jävligt bra... vissa sämre. alldeles för lite dre beats. Men skivan är guld iaf, CD + DVD är detta ett givet köp. 50 Cent och Tony Yayo droppar tungt... Busta gör en skön reffräng. Men skivan kommer pumpas fint! Den kommer nog växa i mina öron.