I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

The Shapeshifters - Was Here

Utländsk Hiphop - Allmänt

   

2004-10-25 14:05

The Shapeshifters - Was Here

Inte alla har varit tursamma nog att höra talas om The Shapeshifters . Jag har inte haft sådan otur. Jag vet att Akuma, Awol One, Circus, Die, Existereo Life Rexall, Radioinactive samt L.A. Jae tillsammans bildar den eminenta kontstelationen. Och att de är, om jag ska vara ärlig, så löjligt bra att det är löjligt. Och har de precis släppt en underbar liten skiva som går under namnet Was Here det vet jag också.

Men vänta, jag vet mer. Att denna platta, i slutet av 2004 när jag summerar och tänker tillbaka, lätt kommer ligga på min 10-topp-lista är jag säker på. Även att skivan inte kommer få den uppskattning den faktiskt förtjänar är något jag med stor besvikelse är medveten om.

Grabbarna ligger på bolaget Cornerstone Recording Arts Society och skivan släpptes redan för en vecka sen. Produktionerna står Daddy Kev, Andre Afran Asmar, Transducer och The Shapeshifters för. På feature-listan hittar vi namn som Slug, Pigeon John, Busdriver och 2mex med flera.

Tracklist :

1. More than Meets the Eye
2. Message 4 yer Planet
3. Run the Crowd
4. Hail President Pindar
5. Tabasco feat. General Jah Mikey
6. Circuit City
7. Rockin These Mics
8. Listen Up (Interlude)
9. Psycho Stick
10. Lil Life feat. Pigeon John
11. We R the Dinosaur feat. Kayrail
12. Domination feat. Perk One
13. Quit Your Job
14. Yum Yum
15. Kreye Inn
16. Futuristic
17. Kinda Like
18. American Idle feat. Slug, Busdirver, 2mex
19. Take Me to Your Leader
20. You Know You Want It



På deras fina hemsida hittar du 4 lagliga mp3'or från albumet. Perfekt om du vill bilda dig en uppfattning om skivan innan du köper den...

Fler låtar från Was Here

Detta är riktigt bra.

Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.