"Hope" tung, tyngre... TYNGST!
Non-Prophets (sage francis och DJ joe beats) kom förra året med deras första fullångdare och måste bara fråga om det finns fler än jag som anser att det är om inte den bästa så i varje fall en av de absolut bästa skivorna under kategorin hiphop som någonsin gjorts... grymt underskattad duo!!!
a nigga with knowledge is more dangerous than a nigga with gun// they make the guns easy to get and try to keep niggas dumb//
för övrigt heter skivan "Hope" om det inte framgick riktigt...
a nigga with knowledge is more dangerous than a nigga with gun// they make the guns easy to get and try to keep niggas dumb//
ja, det e sedan länge konstaterat att den e svinfet...
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
Underskattad duo kan jag inte hålla med om att det är, alla snackade ju om att det var förra årets skiva när den släpptes.
jag tyckte den var svinbra först men sen bleknade den lite, medans personal journals fortfarande håller hög klass tycker beatsen på hope är långt ifrån lika varierade än på PJ fast sage är jävligt underhållande på båda skivorna!
köpte den och blev lite besvikne först men efter några lyssningar så växte den.. helt klart en sjysst skiva men jag tycker det saknas något ändå
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
bland dom bästa nånsin tror jag inte.. men den e bra!! gillar inte sage så mkt egentligen.. emn tycker dom här beatsen höjjer upp honom. säkert ingen som hållermed..men skitsamma:D!
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly
Hangaround
2004-08-13 15:26
väldigt bra skiva, jag lyssnar fortfarande på den. inte lika bra som PJ kanske, men dom bästa låtarna på Hope är bättre än dom bästa på PJ.
Jag måste säga att jag tycker Hope är jävligt mycket bättre än PJ, är inget jättefan av Sage heller.
tech sa nått där!...
Hangaround
2004-08-14 01:07
weeeeiho!, jag sa det!!..i era ansitken!"!
bästa låten på hope då?
new world order tycker jag.. riktigt skickligt skriven text! en av hans bästa...
Bästa låten på Hope: Damage.
Hangaround
2004-08-14 14:40
Bäst på Hope: The Cure med New World Order så får man beviset att Sage är den bästa textförfattaren som finns
tach sa nått bra ij en!
tech menar jag
är Hope ett soft köp till någon som inte är värsta hiphop-fanet utan mest gillade PJ för texterna? Har fått för mig att hope är mkt mer boom bap och ordlekar.. eller är det nån soulsearching är oxå?
beatsen på Hope är underbara, bättre än på PJ tycker jag. Damage trumbreak är samplad från Superman hihi. ville bara skryta lite med min insider information :)
ja!.. finns ingen anledning att inte köpa hope!
KHULT, Båda är självklart textmässigt otroliga, hehe, det är Sage Francis vi talar om, men inriktingsmässigt så är de varandras raka motsatser. PJ är ju mest mörka beats och introspektiva texter, medans Hope är "Sage Francis love letter to hip hop," med mycket smarta, roliga ordlekar och referenser, men fortfarande lika genomtänkt och medvetet, över stadig och skön boom-bap. På nåt sätt tycker jag att båda går hand i hand, faktiskt. Om du gillade Personal Journals så lär HOPE helt klart också uppskattas. Hans nya skiva, som släpps nästa februari, A Healthy Distrust, ska tydligen närmast kunna beskrivas som en blandning av dem. Fast det lär nog visa sig inte vara en helt rättvist att säga ändå.
dricker tanqueray direkt ur flaskan, alla vill veta om jag är galen
soft! längta längta längta!
Damage remix tolva kommer denna veckan med MF Doom och Slug.....yes
www.twentyfoursevenrecords.com , myspace.com/twentyfourseven L L L L L L L L L L L L L L L L L L L L Nästa släpp: Abstract Rude - No Longer A King 7" Pic Disc
det e lungt baita min ena tråd i min andra.. sno mina nyheter gör det bara! hahaha skoja
haha... äsch då... lite kanske ;)
Jag håller med om att Hope är en av världens bästa skivor. Den är mycket bättre än PJ. Fan va kul att Sage kommer till Göteborg igen. Längtar ju redan!
whoa aint got no style,
UTE NU! Osten af - Hiphophjälten (Official HD) http://www.youtube.com/watch?v=UTj-1HJvSSI
Fick just reda på att han även ska sätta ihop en Best Of skiva, med de bästa låtarna från "Sick Of..." serien. Nymastrat och allt. Survival Of The Sickest
dricker tanqueray direkt ur flaskan, alla vill veta om jag är galen
måste säga att de är den tråkigaste skivan jag hade hört på länge
amen synthare då, fyra bögar och en dator est. 1986
men den låten jag fastnat för där är mainstrem 307 kan jag tillägga
amen synthare då, fyra bögar och en dator est. 1986