I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

några frågor o stuff

Utländsk Hiphop - Allmänt

   

2004-08-12 16:16

några frågor o stuff


1. vems är beatet som dr. dre har på "Xxplosive" från chronic(tror jag det var) ,, är det han som gjort det eller snott den från Erykah Badu: s "Bag Lady"

2. |påpeka>| jag såg filmen "Radio" (om en efterbliven mörk snubbe som blir kompis med en football-coach) och då märkte jag att DPZ /Dead Prez har samplat radio-ljudet till låten "hip hop" från den filmen, eller tvärtom?

3. var hos grannen när han lyssnade på en låt som hette typ -"I wish i was a little bit taller" eller nåt sånt, och reffen går ungefär lika, ..även där kände jag igen en sampling -även den låter som ngn form av radio-ljud, och låten som jag har hört det ljudet i är "Invasion" med eminem, green lantern, 50 cent m.fl(¿)
.. vems är samplingen?

4. För ruskigt längesedan såg jag på mtv musikvideon "what would you do" med city high, tror jag.. visst är det samma ljud som dr. dre har i "The Next Episode" ? vems är samplingen?

5. P. Diddy feat. Enya & Mario W. - "I Don't Wanna Know"
...musiken lär vara Enyas har jag hört, ,, Refugees har också använt den låten typ till ett intro till 'ready or not', har jag för mig (soft om ngn kunde förklara) -följdfråga -RON -ready or not, lär vara en gammal 80-tals låt, vad heter den/artist?

6. Timbaland har gjort en 'remix' på Nelly Furtados "Turn Out the Lights" (eller 'turn off' eller vad den heter) men jag har för mig att det även skulle kunna vara han som gjort originalet..(?)

7. Det finns typ en R'n'B remix /annan version på Royce Da 5'9" :s "Boom" vad heter den/artist?

//Carl-Camel

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.