I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2004-06-16 20:32

Crunk

Jag har läst de andra två trådarna om crunk och sett att det dissats rätt hårt. Men jag tycker crunk är fett t.ex. innan man ska ut o dansa, är laddad som fan, innan en fotbollsmatch osv. Så djävla mycket energi i musiken. Visst de flesta låtarna är dåliga och låter skit. Men t.ex. Ying Yang Twins - Whats Happinin och Naggin. Jag tycker de e guld. Inte djupt och inte särskilt musikaliskt. Bara energi. Jag tycker att det är hiphop och inte "övrig musik".

Säg några bra artister. De jag gillar är:

Ying Yang Twins
David Banner
Lil Flip
Youngbloodz
Three Six Mafia
Petey Pablo
Lil Jon
Pastor Troy

Sen lär ni checka låten Yung Wun, DMX, David Banner & Lil Flip - Tear It Up åxå :)

Ganska kända artister allihop, någon som gått djupare än så?

Peace

Detta är min forumsignatur.

2004-06-16 22:43
Pitbull
8 Ball
MJG
T.I
Bonecrusher
Bun B

Nån man inte ska sova på just nu är pitbull, hans nya 12a: Back up är helt sjukt bra och B-sidan Dammit Man är ännu bättre .. .ser verkligen fram emot hans album
"Knock off the hippie shit, strap on a helmet, and start shooting. This is Malibu, Emily, I want you to storm that beach like it's fuckin' Normandie!" - Ari Gold

2004-06-16 23:11
Ja höll på att glömma I20 från Disturbing The Peace oxå ..

sen några som inte är så jävla crunk men ruskigt bra är Iconz klicken från Miami . ..

"Knock off the hippie shit, strap on a helmet, and start shooting. This is Malibu, Emily, I want you to storm that beach like it's fuckin' Normandie!" - Ari Gold

2004-06-17 01:33
Man får inte glömma
Baby D
Loko
trillville
Lil Scrappy
Hitman Sammy Sam
Birmingham J
DSGB
Lil Pete
Jim Crow
Rasheeda
DOPE SELLS ITSELF

2004-06-17 01:38
aber daber från malmö...det lät bra som fan!!! se upp för han!

2004-06-17 02:25
skönt med 2st apu i samma topic haha..

annars gillar jag Houstons singel, ny rnb kille med lite gäster på. Lil jon prod tror jag? kan inte kolla tolvan just nu.
THE SWEDISH MIXTAPE CARTEL
http://www.twitter.com/djcrona
http://www.facebook.com/djcrona

2004-06-17 02:30
gästerna är I-20, nate dogg & chingy
THE SWEDISH MIXTAPE CARTEL
http://www.twitter.com/djcrona
http://www.facebook.com/djcrona

2004-06-17 15:49
Gubbtungt med crunk! Kommer en crunk special på P3 Soul om två veckor.

If you scared to throw it up get the fuck out the club!!!!!!

2004-06-17 16:38
De här har ja tagit upp varenda gång de har vart en topic om crunk:
Ja vill fortfarande påstå att crunk är ett tillstånd inte en musikstil.
Bara för att Lil Jon har proddat de är de inte crunk.
Scandalouz, Grizzly Boyz
R.I.P Hawk

2004-06-17 21:04
DellyDel

Man kan vara crunk och lyssna på crunk.
DOPE SELLS ITSELF

2004-06-18 03:33
crunk e skit i hörlurarna men som sagt om det e i ett socialt-sammanhang typ klubben osv kan de va fett pga exakt de där du sa med energin, jag skulle t.ex inte lyssna på punk lr hardcore i lurarna men de kan va fett live o på fest osv beroende på hur tankad jag e
fcuk spleling

2004-06-18 05:16
Crona>

tror Houston laten du menar ar "I like dat"
den?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-06-18 15:13
Alright tack tack. T.I har ja lyssnat på o han e grym. Ska checka lite me de andra artisterna ni listat.

Dellydel: Jag läste en artikel i "Chili" om vad crunk/crunked betydde och de hade kollat upp en internetomröstning om vad det betydde. (Ser ni min fina källa?) Och där kom det fram att totalt röja loss / vara riktigt full/stenad. En kombination av de båda åxå såklart.

Tack än en gång. :)
Detta är min forumsignatur.

2004-06-18 16:35
eeeMan P18 Ja du ser...
Scandalouz, Grizzly Boyz
R.I.P Hawk

2004-06-18 17:53
internetomröstning..........tssss

2004-06-18 18:33
vilka jävla namn...chyna whyte, playa fly, mr pookie...w00t? nya björnes magasin?
I aint got to breakdance, I aint got to freestyle just to prove I'm hiphop, I'm a grown ass man!
I aint got to write graff, Im allowed to like cash, who you think youre talkin to? I'm a grown ass man!