I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Behöver HJÄLP med några frågor......

Utländsk Hiphop - Allmänt

   

2004-04-17 01:41

Behöver HJÄLP med några frågor......

Just nu orkar jag inte leta efter en massa sidor som till ex. har dom här frågorna jag behöver svar till så jag tänkte använda mig av kunskapen som finns här på WHOA

1) På Nas låt Last Real Nigga Alive som finns med på God's Son säger Nas; B.I.G. was ahead of his time, him and Raekwon my niggaz. But dig it, they couldn't get along. That's when Ghostface said it on the Purple tape, Bad Boy biting Nas album cover way(?)

vad är det purple tape? är det nått mixtape? någon speciel låt Ghostface droppade där och säger att bad boy baitade nas album cover? isåfall vad heter låten och vart kan jag få tag i "purple tape"???

2) Så som ni alla vet så dissade 50 Cent en massa rappare på How To Rob.. men vad jag vet så har bara Jay-Z och Big Pun svarat tillbaka, Jay-Z dissade han på nån Summer Jam tror ja..såg det på filmen "Beef" där Jigga sa; I'm about dollars, who the fuck is 50 cent och Pun svarade tillbaka med låten My Turn på sin skiva Yeeeah Baby med; And to the 50 Cent rapper, very funny, get your nut off. Cause in real life, you don't know, I'll blow your motherfuckin head off

Min fråga är: Vilka andra emcee's svarade tillbaka på fifty's How To Rob.. och vad heter låtarna?

Hoppas nu någon här på WHOA kan svara på mina två frågor så tack i förhand =)

PEACE