I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

BlackStar Mos & Kweli

Utländsk Hiphop - Allmänt

2004-04-11 21:33

BlackStar Mos & Kweli

Nån som vet om och isf när dom släpper ett till Blackstar album ?

ch0b's always right

2004-04-11 22:40
Nope det är inte aktuellt.. Talib släpper snart sin nya album innan sommar..och Mos släpper den den oxo snart..albumen är klara fast lite strul me bolagen efter att Rawkus gick i konkurs. Så ett nytt Blackstar albumlär få vänta ngt år lr så!
"Hiphop är som lösviktgodis, man plockar sina favoriter " <br>

2004-04-11 23:04
Rawkus lade väll bara ner? Dom kurrsade väll inte eller har jag fel?

Sen Talibs album kan du nog vänta länge med, läste / hörde att de inte ska släppas då hans album hade läkt ut på nätet med icke döpta låtnamn eller vad man ska säga.
Keep crushin'!

2004-04-11 23:54
på outrot av bootleggen Black Star - Three Definition säger Kweli att det är inte frågan OM de ska göra nytt album ihop, utan NÄR...
"du är inte en stor hund, du är mer som Toto, du har inga pengar"

2004-04-12 00:22
Jag har hört att dom ska göra ett till, men vet dock ej när ..
ch0b's always right

2004-04-12 00:48
jag tror att planen är så att båda ska släppa egna soloplattor nu men att nästa projekt de ska jobba på blir ett nytt Blackstar-album
''If life was prison, music would be the yardtime''-Gift of Gab

2004-04-12 01:24
det lär dröja. men jag lästae att rawkus har tillräckligt med meterial för en ny fullängdare... men sen nedläggnignen vetefan
Fuck Batman and Robin, I'm robbin with a bat man...
http://boegballe.tabulexnet.dk/

2004-04-12 11:27
01 - blackstar - whats beef_(live_from_chappelles_show).mp3
02 - blackstar - move something_(lt._dan_remix).mp3
03 - blackstar - mathematics (lt._dan_remix).mp3
04 - blackstar - two words.mp3
05 - blackstar - get by_remix_(feat._jay-z_and_busta_rhymes).mp3
06 - blackstar - the hard_margin.mp3
07 - blackstar - def jam_poem_no._1.mp3
08 - blackstar - shinjiro.mp3
09 - blackstar - bridge to_bama.mp3
10 - blackstar - another world_remix.mp3
11 - blackstar - mos def_freestyle_no._1.mp3
12 - blackstar - kweli freestyle_no._1.mp3
13 - blackstar - talking to_you.mp3
14 - blackstar - seven days_remix_(feat._craig_david).mp3
15 - blackstar - the blast_remix_(feat._erykah_badu).mp3
16 - blackstar - wake up_show_interview.mp3
17 - blackstar - kweli live_on_def_poetry_jam.mp3
18 - blackstar - whylin out_(feat._diverse).mp3
19 - blackstar - live on_stage_(feat._dilated_peoples).mp3
20 - blackstar - high drama_(feat._zoot_and_consequence).mp3
21 - blackstar - def poem_no._2.mp3
22 - blackstar - mos def_freestyle_no._2.mp3
23 - blackstar - kweli freestyle_no._2.mp3
24 - blackstar - beef.mp3
25 - blackstar - dont let_up.mp3
26 - blackstar - freestyle.mp3
27 - blackstar - hip hop_(live).mp3
28 - blackstar - outro.mp3

2004-04-12 11:29
alltså många remixar, men en del grymma freestyles och live-framträdanden. om du hittar den skulle jag rekommendera att du laddade ner den.

2004-04-12 11:54
många av dom där remixerna finns väl på mos defs cd box

2004-04-12 15:05
Gjorde han? Jag tyckte mer han sa att han också skulle ladda ner saker om han kunde få höra någon av sina favoritartister tidigare.

Skivan har ett officiellt releasedatum i juni eller något sånt. Så den kommer. Ett mixtape är på g också.
jagvillocksåhaenblog.com

2004-04-12 16:26
Han blev förbannad på killen med aliaset ''ImRickJamesBitch'' som blev orolig att Talib skulle ta reda på hans IP-adress och komma och spöa han!
Talib började ju snacka om att hans ungar måste ha mat och att d var moraliskt fel att ladda ner personers musik som man investerar mycket pengar i för att göra.
''If life was prison, music would be the yardtime''-Gift of Gab

2004-04-13 11:48
Lite info jag hittat nånstans (glömt var)
Nya Blackstar (släpps "end of first quarter")
The duo collaborate again on a new album. ?uestlove said they are re-doing "Brooklyn's Finest" (by Jay-Z and Biggie). A Black Star track "Bright As Stars" was recorded during Kweli's solo album sessions but not included on Quality. Okayplayer "Waterdude", allegedly an engineer who was in the studio with Mos and Kweli right now (October 2003), says that they are "planning to put out the BlackStar album immediately after Jack Johnson" ("jack johnson is gonna be during the first quarter and blackstar is the at the end of the first quarter") and are recording at a rapid-fire rate and are very passionate about speaking out against the current political climate. One song has the working title "Hellfire" and is supposedly a classic produced by Pete Rock, while "a bunch of the tracks" are being produced by Kanye West. A user posting at the official Mos Def forum said he talked to Saul Williams and he said a Black Star album was finished a year ago (Nov. 2002) and he heard it, meaning it's been shelved by now. Allegedly Roc-A-Fella want to sign them.
"...and you can Quote me on that"

2004-04-13 11:55
kweli sa att han också var ett fan av rapmusik och gärna skulle höra sina favoritartisters album innan dom släpptes om han hade möjligheten. verkade som han mest var sur på snubben som bootleggade.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-06-14 17:43
vart i helvete får man tag på blackstar skivan? letat på recordnet, blenda, 247recordstore, sandbox, osv. går inte att hitta!
abcdefghijklmnopqrstuvxyzåäö

2004-06-14 20:13
finns på cd på recordnet.. tyckte jag såg den där senaste jag var där...

2004-06-14 20:18
Vad går LPn på?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-06-16 18:57
den finns inte på recordnet.se iaf
abcdefghijklmnopqrstuvxyzåäö