I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jay-Z comeback, redan?

Utländsk Hiphop - Allmänt

2004-03-16 02:06

Jay-Z comeback, redan?

And the word on the block is that the greatest living (and active) rapper Jigga is already planning a “comeback” album with the always-legendary Dr. Dre. To comeback you have to leave…Jigga is going nowhere (in our opinion)!

brukar va ganska mycket sanning bakom deras info, eftersom dom typ känner alla in the game...

vad tror ni om detta? och om ni tror att det kan va sant, vad tycker ni om Jay-Z på Dre beats?

www.allhiphop.com

Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2004-03-16 02:24
jag litar helt och fullt på Jay. skulle nåt komma skulle det bli bra.

"8th wonder on the way"
dricker tanqueray direkt ur flaskan, alla vill veta om jag är galen

2004-03-16 02:34
jigga ska hålla sig till soulsamplingarna... han är helt klart den emcee som låter bäst på det.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-03-16 02:50
jo men som det stod, för å göra comeback så måste man sluta :)
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.

2004-03-16 08:45

tror INTE att han gör comeback... inte en chans... han sa själv till Sway på MTV programmet All Eyes On att han verkligen tyckte de var synd när Mike Jordan kom tillbaks efter ha gått ut som en "Gud", med "the fade-away" för NBA titeln... Jay-Z sa att det bara skulle vara dumt om han kom tillbaks och gjorde ett halv bra album precis som Jordan gjorde en halv bra comeback...

Jay-Z har gjort sitt sista studio-solo album... det är bäst så, han slutade på toppen, och nu tar Talib över... punkt slut.
- a perverse resistance to security and predictability, & a deliberate disregard for propriety -

2004-03-16 08:59
exit Jay-Z, enter Talib.
låter mycket bra, men båda två hade vart ännu bättre...
Rhetoric

2004-03-16 09:02
kommer jay-z fortsätta gästa på skivor, även fast han slutat göra egna?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-03-16 09:05
floppen
jag har inte riktigt fattar det där än...men det bör han ju inte göra eftersom han slutat?
Rhetoric

2004-03-16 09:08
asså jag tror lätt inte att han lagt av. Killen e ju förblindad av pengar, jag lovar om två år så kommer han börja släppa halvkassa cdskivor på löpande band igen.

Det där med att han slutar e ju jävligt bra reklam för hans sista cd, tänk så!
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>

2004-03-16 09:16
The_Sun_God
Det där med att han slutar e ju jävligt bra reklam för hans sista cd, tänk så!

jo, det har vi nog alla gjort redan...
Rhetoric

2004-03-16 09:20
Rhetoric: Ja dåså. vad tjafsar alla om då.

2004-03-16 09:20

floppen P20

jo, de tror jag nog... tänk på det såhär... Mike släpper fortfarande skor och gör reklam osv... Jay kommer göra feat... en tanke bara...

Rhetoric P19

klart bättre med båda, men nu är det tyvärr som det är... hoppas Kweli får komma upp och få creden han förtjänar...

The_Sun_God P16

eller så gör han inte det, som han själv sa... han kan tjäna pengar på många andra sätt, han har Rocafella... han har själv sagt att han vill sätta sig in i film-industrin, hur nu de går, men hans tid som emcee är nog över... enligt mig iaf...
- a perverse resistance to security and predictability, & a deliberate disregard for propriety -

2004-03-16 09:25
rhetoric: mmm men han snackade i nån intervju om att han inste skulle gästa på nåt album på ett år..

2004-03-16 09:27
floppen P20
snacka om att killen e beroende. måste sätta en tidsgräns på hur länge han inte får rappa. heh.
Rhetoric

2004-03-16 11:48
det skulle inte förvåna mig om han nu skulle göra en till skiva....det e ju inte så svårt för honom.....och det brukar inte bli dåligt heller......skulle inte förvåna mig heller om den skulle va med dre....dom har ju gjort lite innan...det va ju jay-z som skrev texten till "still d.r.e." .....well...vi får se hur det blir...jag hoppas iaf att han inte lägger av....han har ju varit på toppen länge och kan nog va där ett tag till....
what u eat don´t make me shit

2004-03-16 11:49
frostiee P0
hur vet du vem som skrev Still DRE?
Rhetoric

2004-03-16 12:00
hehe han lär ju inteha skrvt texten till still dre. Den e lite för dålig för hans geni enlgt mig, en typisk dr.dre text bra beat men jävla nödrim rakt igenom

2004-03-16 12:02
Tror f.ö. att Ras Kass kommer att explodera i grymma skivor framöver...

2004-03-16 12:10
The_Sun_God P16
men den va nog inte skriven av Dre iaf! flesta av hans låtar e ju ghostwritade, enligt det jag hört iaf.

HotDogg P20
vad stod där?
Rhetoric

2004-03-16 12:56
rhetoric har hört det lite här o där men fick det bekräftat när jag hörde det på p3 soul för nåt år sen.....
the_sun_god klart det e dre stuk över den...han skrev den åt honom ju
what u eat don´t make me shit

2004-03-16 13:56
När han Jay-Z gästade David Letterman sa han att han Själv inte skulle ge ut nån mer platta!
men han skulle fortsätta droppa rhymes o gästa andra artister...som då roccafella proddar! Men någon platta skulle inte komma...enligt Jay-Z själv !
I be around, just out of sight

2004-03-16 15:05
haha talib kweli tar över?

nej tack!

2004-03-16 15:12
Crillss P19

han är en Tung emcee...kanske inte tar över...men i hiphopens underjord är han fan i mig Jay-Z..däremot e Jay-Z mycket mainstream

2004-03-16 15:15
ja han är en bra rappare, men han är långt ifran "nästa jay-z" för mig.

2004-03-16 15:36
frostiee: fan asså du hade rätt Kollade i hans album, det stog S.Carter. aja fan va Jay-Z gick ner sig hos mig där

2004-03-16 15:57

men schyrra Talib tar alla textmässigt... punkt slut... sen som emcee ja, Jay va bättre, men han har lagt ner micken nu så... bara Talib & Ghost kvar enligt mig... alltså som kan konkurrera med Jay.. så jag mena

2004-03-16 16:01
jigga skrev still DRE...
Förblindad av pengar?Wow du har sån pejl sun_god p14.
HL.

2004-03-16 16:20
PAPI_FOUL P59

hur vettu d=?? svårt o skriva själv om sig själv lr? ? fattar inte d med Ghostwriting.!

2004-03-16 16:51
Jo för att Jay Z har gått ut med det själv...
Kolla creditsen på chronic 2001...S.CARTER.
HL.

2004-03-16 16:55
dre ville väl att jigga skulle skriva för han ansåg att jigga var den bästa textskrivaren

2004-03-16 17:10
floppen!

LYRIKERN! LYRIKERN!

2004-03-16 17:35
PAPI_FOUL: Ja visst har jag. fan va du har pejl själv, va inte så jävla gangsta

2004-03-16 20:22
"Its better to burn out than fade away" som en vis singer-songwriter en gång sa. Det vore fan så mycket coolare om han inte gjorde comeback. Å andra siodan skulle han kunna göra värsta Muhammed Ali grejen och släppa hur grym platta som hlst. Det återstår att se. Vad det mig beträffar borde han låta bli.