Ny jazzig hiphop
Jazz-influerad hiphop kan vara lite svår att ta till sig. Det är ofta lite för glatt, inte tillräckligt hårt eller helt enkelt för mycket instrument för gemene hiphop-räv. Men jag vet att det finns de som lever för denna lilla sub-genre inom hiphopen. De som alltid håller utkik efter nya trevliga kvartetter, och de som kan få stånd bara av att höra ett mäktigt saxofon-solo. Jag är en av dem. Nu är det så att jag både haft tur och visat prov på stor skicklighet när hittade följande grupp: The Sound Providers De släpper sin platta imorgon och innehåller följande spår: Sound Providers - An Evening With The Sound Providers Intro Live At The Spot 1 For Old Time's Sake (feat. Asheru of Unspoken Heard) Night Steps 5 Minutes (feat. Procussions) Only Moments Ago Autumns Evening Breeze Live At The Spot 2 It's Gonna Bee Alright (feat. Wee Bee Foolish) Jazz At The Cove The Throwback (feat. Maspyke) Live At The Spot 3 The Prodigal Return Live At The Spot 4 Pacific Vibrations Live At The Spot 5 Braggin & Boasting (feat. Little Brother) Never Judge (feat. Suolo) Live At The Spot 6 Outro The Throwback Remix (feat. Maspyke) (Bonus Track) Smakprov hittar du här Det är bara att njuta...
Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.
|