I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video Battle] Let's Do This Battle: BLAST! - Hyper VS Nicko Mack

Svensk Hiphop - Battles

2013-10-05 23:19

[Video Battle] Let's Do This Battle: BLAST! - Hyper VS Nicko Mack

Den 3 & 4 maj 2013 höll The O-Zone Battles, Let's Do This MGMT & Medborgarskolan i Sveriges största hiphopfestival till datum. Det blev två fullsatta kvällar på Babel i Malmö där vi blandade rap-battles och världsartister på scen. På plats fanns internationella artister & battlerappare som Bone Thugs N Harmony, Hopsin, WC, Paul Wall, Crooked I, Dizaster, Pat Stay, The Saurus & Ness Lee.

2013-10-05 23:52
Nickomack gjorde nog sin bästa battle hittills, solklart 3-0.
B
Redaktionschef

2013-10-06 09:40
Ja, inte omöjligt. Bra gnista hos Nicko. Hyper var betydligt mer ojämn men hade sina stunder också.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2013-10-06 13:07
Känns som att det var längesen man såg en svensk battle, nice att den var fet

2013-10-06 13:27
Nickomack va tung, fet battle överlag.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-10-06 13:47
Kan sägas mkt mer, skulle säga att Nicko i min smak gjorde en top 10 match på svenska här.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Admin

2013-10-06 16:06
Svinfet. Var riktigt nervös stämning på plats.

Groupie

2013-10-06 16:44
Lätt match för Nicko Mack

2013-10-06 21:02
hela denna grejen med att det är hyckleri att cool gjorde samma sak mot ackes tjej som tay och shazaam gjorde mot hypers tjej har jag också tänkt på, hur ligger det till egentligen?

hade vart nice om hyper/cool eller nån orkat svara på detta, alltså i vilka fall det snackades före battlen om vad som är okej eller inte? eller antogs det i båda fallen att det är OK? Ombads det i någondera fall före battlen att inte nämna tjejen men det gjordes ändå? är nicko macks realtalk i detta ämne endast bullshit? osv.

spekulerar bara, men hade varit intressant att veta!

2013-10-07 00:24
Klar seger till Nicko, inget snack om saken.
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2013-10-07 13:06
3 - 0 Nickomack

2013-10-07 18:11
Detta battle var värt väntan.
Nicko mack var helt klockren. Kändes som att fler än Hyper blev sönderplockade där.
Så jäkla bra.

2013-10-08 00:16
Jävlar vad fet nicko mack var!
We make rap, but we live hiphop
Producent

2013-10-09 10:50
Nicko Mack var helt ok absolut, men jag har aldrig egentligen tyckt att Hyper varit så jävla bra så han var väl en bra match up. Jag tycker inte egentligen någon av Nicko Macks ronder eller rader är så jättebra (utom möjligtvis "betala hans tåg" raden). Det är en jäkla massa rätt lipigt tjat om Ozone som (orättvis) liga, väldigt lite direkta dissar eller vassa punches. Vad han däremot har är bra rebuttles, han knäcker Hypers roligaste vinkel om att han är rasist för att han vill försvara mat med en av dom och lyckas dessutom sätta en rätt snygg improvisation direkt på det. Vinner Nicko Mack så är det på grund av dom, och för att Hyper gör ett rätt halvdant jobb, snarare än för att han är konsekvent bra.
Give my regards to King Tut, asshole
Producent

2013-10-09 13:00
hyper kan köra några newbloods.

nicko vann lätt.

2013-10-09 18:30
agche skrev:
hela denna grejen med att det är hyckleri att cool gjorde samma sak mot ackes tjej som tay och shazaam gjorde mot hypers tjej har jag också tänkt på, hur ligger det till egentligen?

hade vart nice om hyper/cool eller nån orkat svara på detta, alltså i vilka fall det snackades före battlen om vad som är okej eller inte? eller antogs det i båda fallen att det är OK? Ombads det i någondera fall före battlen att inte nämna tjejen men det gjordes ändå? är nicko macks realtalk i detta ämne endast bullshit? osv.

spekulerar bara, men hade varit intressant att veta!

Jag vet att det här har tagits upp i några av Mr Cools battles också men vi har aldrig riktigt gjort ett formellt uttalande om det. Svaret är rätt enkelt. Acke och hans flickvän fick givetvis erbjudandet att få tag team battlen censurerad, klippt eller alternativt att vi inte släppte videon alls för att skydda hans flickväns integritet. Vi gav han tid att tänka på saken och hans beslut var i slutändan att släppa den som det var.
Vid det här laget hade vi redan klippt och censurerat Allyawan vs Crome. Sedan tog vi ner klippet på Allyawans begäran för att sedan ta ner Rifa vs Trendpickz när vi beslöt oss att vi måste erbjuda tjänsten till alla, för att vara rättvisa.

I dessa tre fallen så ska det inte ha förekommit några överenskommelser om vad som är ok och inte ok att ta upp, då det var i ett så tidigt skede av battles i Sverige att folk inte riktigt var beredda på att sådant skulle behöva diskuteras i förväg. I dagsläget har jag hört en del battlerappare som inte är intresserade av att få sin familj eller en del privata angelägenheter indragna så de sluter gärna ett gentlemanna-avtal innan matchen.

Där är väl ett rätt korrekt och formellt svar på Acke-frågan.
www.theozonebattles.com

Sugen på att delta? Ladda ner anmälningsblanketten på hemsidan och skicka till [email protected]

2013-10-09 21:30
Bra svar!

Men det verkar lite som om Hyper fortfarande är sur på ri-fa pga. det dom gjorde, trots att battlen har tagits ner.

Och det är väl det som Nicko Mack menar, inte alltså själva grejen att klippet tas bort, utan att hyper går runt och är sur länge för en sådan här grej, och då är det ju lite konstigt att cool går och gör samma sak.

Fast nu är det säkert andra faktorer som spelar in i varför folk inte gillar varann, men om det bara är pga. denna "dissa familjemedlemmar" grejen så är det ju verkligen lite konstigt. Cool är väl ändå bra kompis med Hyper och kan nästan ses som en arrangör för O-zone, och om Hyper går runt och är sur över denna grej för att det är något som man bara inte gör och är över gränsen (tycker jag också, man ska battla battlaren och inte familjen) så borde väl Cool sätta något sorts exempel?

2013-10-10 16:16
agche

Hej! Mr Cool här(har inget eget inlogg så)

Tror man ska ta vad som sägs i battles med en nypa salt. Som battle-rappare försöker man ofta hitta något litet och måla upp en stor grej av det.

När det gäller mitt material mot Acke så var varken Hyper eller R-Man inblandade och båda två tyckte att jag borde skita i att köra mina flickvän-rader.
Efteråt sa Hyper till mig att om jag ville att battlen skulle läggas upp var jag tvungen att få Ackes godkännande samt be Acke om ursäkt vilket jag gjorde i ett mail till honom.
Så att Hyper "hycklat" eller behandlat liknande fall på olika sätt stämmer såklart inte.

Sen skiljer jag personligen på generiska asiat-skämt och att göra narr av någon utomstående som råkat ut för en olycka och blivit handikappad för livet, det tror jag att de flesta med sunt förnuft gör.
Man kan givetvis jämföra de båda fallen men inte likställa dem, vilket också bara är sunt förnuft.

Man kan se det lite så här. Jag hade inte tyckt att O-Hund var en hycklare om han hade blivit sur för att jag tagit upp en allvarlig grej om hans flickvän bara för att hans kompis Nomad tog upp min flickvän och hennes ringa ålder i sin battle mot mig, logiken brister lite.

Så som sagt, man ska ta det med en nypa salt, Nicko Macks insats i battlen var tung och han vinner oavsett hur man ser på saken tycker jag själv, han gör bara det som många andra gör, tar en liten sak och blåser upp det, vinklar och tar lite konstnärlig frihet.

Som battlare är man medveten att man kan få höra det i battles efteråt om man skarvar för mycket på sanningen, så det är alltid en chansning.

När det gäller hela "splittrat scenen-grejen" så tycker jag personligen att det är den svagaste delen av Nickos material eftersom O-Zone är den liga som lyckats samarbeta väl och ha gemensamma projekt och event med flest andra svenska ligor, så det faller rent matematiskt.
Sen vet jag inte om man kan anklaga Hyper för att splittra scenen när det är han(och Choys) som skapat den. Man ska inte glömma att hela den här scenen i grund och botten är Hyper och Choys förtjänst.
Hypers svagast tycker jag är rasistvinkeln som jag tyckte var lite krystad.

Allt som allt vinner Nicko Mack men jag tycker ändå hela battlen är rätt fet.
/Mr Cool
R-man Skrotum "The rapping rap-man" Rapp-Stierna. Utbildad Master of Ceromony (som resten av R.I.S) på Värnhems MC skola, inriktning Beefing och Gangster Rapping. Examenarbetet var dock ett 15 miljoner-stavigt rim på Brott och Straff som totalsågade Dostojevskis hela karriär och samtliga verk.

2013-10-10 18:41
Tack för att du orkade svara!

RmanSkrotumRapp skrev:

När det gäller mitt material mot Acke så var varken Hyper eller R-Man inblandade och båda två tyckte att jag borde skita i att köra mina flickvän-rader.
Efteråt sa Hyper till mig att om jag ville att battlen skulle läggas upp var jag tvungen att få Ackes godkännande samt be Acke om ursäkt vilket jag gjorde i ett mail till honom.
Så att Hyper "hycklat" eller behandlat liknande fall på olika sätt stämmer såklart inte.

Jaaa men dåså! Det var mest denna grej jag tänkte på när det gällde hycklandet. Jag antog ju att du och Hyper brukar visa erat material till varandra före battlen, och jag antog att eftersom du körde flickvänsraderna så var Hyper helt okej med det, och det skulle ju varit lite konstigt iaf! Men jaja coolt att du körde dom ändå trots att han och R-man tyckte att du inte borde, fuck the system hehe.

2013-10-12 00:39
Skapade konto för att kunna besvara den här tråden.

Först och främst vill jag gratulera Nicko Mack för bra rader, tycker dock att han har flera battles där han är bra och att detta var långt ifrån hans bästa battle.

Anledningen till varför folk stöttar honom och säger att det var bra är nog snarare att folk håller med honom om Hyper.

Jag kan förstå att Armann umgås med honom eftersom de växt upp ihop och därav skapat en viss homiekänsla, men Mr Cool som är flera nivåer över Hyper när det gäller klass, stil, rap och självdistans så kan jag för allt i världen inte förstå hur dessa udda fåglar funnit varandra.

Det finns mycket mer Nicko Mack kunde ha sagt om Hyper om han bara grävt lite i hans historik, och det tror jag alla som är objektiva kan hålla med om. Bara det att Hyper skrivit på sin egen facebooksida att han tycker det var för mkt real talk och att han förlorade mestadels pga sin choke och inte för att han var helt klart sämre, som alla kommentarer från objektiva jag läst antyder är skrattretande.

Hade jag varit Mr Cool hade jag avlägsnat mig så långt som möjligt från Hyper, hans karriär är över och den avslutades av en medelmåttig finne som enbart sade vad alla tyckte. Så all kred till honom och alla som värnar om en objektiv battlescen utan en massa påtvingade deals om att inte nämna varandras flickvänner och familj. Det är som att Biggie skulle be 2pac om att inte nämna att han är fet och att 2pac hade knullat hans brud. Vad hade det blivit för beef då?

Låt det inte bli för "svennigt" lyssna på Nicko Mack, antingen kör vi all in, eller så låter vi bli. Tycker detta är en bra battle som sätter punkt på Hypers pinsamma karriär med en massa hemmadomslut, hemmapublik och oförskämt fusk.
"And I know that I feel better everytime that I spit this, cause real hiphop is the only cure for my sickness"

2013-10-13 20:43
Jag suckar högt när jag läser det här. Jag är fullt medveten om att det finns en liten hög med troll som orkar bida sin tid att skriva elaka kommentarer i bloggar, youtube-fält, internetforum och vad än som kan ge de en anonym bekväm atmosfär. Jag slutade själv läsa forumen och youtube-kommentarerna för drygt 2 år sen efter att ha behövt sålla bort alla rasistiska och hatiska kommentarer som oprovocerat skrivits på vår egen youtube-kanal av dessa små ilskna troll. Jag ska för en gångs skull, istället bara för att ignorera de falska rykterna, klargöra några saker. Sen slutar jag troligtvis att läsa igen.

1. Jag är smickrad att du, daviduke, känner ett sådant agg mot mig, fast du i själva verket aldrig träffat mig eller ens tycks ha en aning om vad som är sant och inte sant. Kan inte låta bli att tycka lite synd om dig samtidigt, det måste finnas något roligare än att skapa falska användare och sprida falska rykten.. typ wow eller lol?

2. Jag skrev precis tvärtemot vad du påstod att jag skrev. Jag skrev att det var för mycket "fake real talk" för min smak. Det vill säga inte "real talk". Med det innebär det att mycket lades fram som blodig fakta, när det i själva verket inte är sant. Det är inte bara slarvigt och fegt att felcitera och ta saker ur dess kontext, det är dålig källförteckning. Usch. Men lite som när folk klagar på "Hallå ska man bara stå i ringen och dra skämt eller?" kan jag ibland känna "Jaha, ska man bara stå i ringen och ljuga eller?". Min åsikt, jag hoppas jag får ha den.

3. Om du nu känner "samma sak" som det Nickomack lade fram kan jag vara snäll nog att klargöra några saker för dig.

A. Acke-snacket: Den här har vi redan bekräftat som falska rykten. För vidare information scrolla upp.
B. Crackson-snacket: Ännu ett rykte som inte är sanningsenligt. Jag skakade faktiskt Cracksons hand den kvällen. Däremot lät jag honom "hänga" i ett par sekunder innan jag skakade handen. Om ni undrar varför, beror det på att jag dagarna innan hörde att Crackson ska ha vräkt ur sig något i stil med att han "skulle sparka ner hela RiS när jag ser dem". Så min första tanke när han kom fram var "Okej...? Skulle du inte sparka ner mig när du såg mig?". När jag till min förvåning upptäckte att han snarare ville skaka min hand, så skakade jag den. Jag såg även till att göra det väldigt varsamt så ingen fick för sig att skriva att jag misshandlade honom i källaren med ett järnrör på twitter senare.
C. Rifa-snacket: Agget mellan ris och rifa beror det helt och hållet på efterspelet från rifas sida. Till skillnad från Mr Cool, så bad aldrig Rifa om ursäkt för påhoppen. Även om de av någon konstig anledning ljög ihop att de gjort det och att "allt var lugnt" för ett tag sen. Istället har de roat sig med att skrika "fuck o-zone", trycka anti-ozone tröjor, jagat info från våra ex-flickvänner, tala illa om oss i battles, intervjuer, låtar och diverse medieforum som twitter, whoa osv. Nu är vi inte oskyldiga i sammanhanget utan har givetvis, åtminstonde i battlesammanhang, utdelat några punches tillbaka som svar på tal.
D. Jimmy Pistol-snacket: Jag och Jimmy talade om exakt vad som var ok och inte ok att ta upp mot varandra. Även om Jimmy gav mig klartecken att sväva in på ämnet, så skulle jag aldrig attackera hans son. Jag gav mig på hans roll som pappa, som kändes relativ då jag själv var påväg att bli fassa. Vi är inte bara vänner mellan, utan vi har gemensamma vänner som fick "dubbelkolla" vårt material. Även jag och Stefan gav varandra saker som vi skulle låta bli att ta upp med, inga konstigheter egentligen. Så det är inget hyckleri i det sammanhanget.
5. Third Eye-snacket: Det hände bara en gång och det var på fyllan... Sluta vara så osäkra på era sexualiteter fan..
www.theozonebattles.com

Sugen på att delta? Ladda ner anmälningsblanketten på hemsidan och skicka till [email protected]

2013-10-13 20:43
Så om det nu är detta som skulle vara saker som gett dig den skeva bild av mig, så är du nu tillrättavisad. Men jag tror inte att det är sanningen du är ute efter ändå, det handlar helt enkelt om att smutskasta mig. Så du kommer säkert fortsätta att kasta dig ut på tunn is så fort du får chansen. För hur mycket du än gräver i "min historik", kommer du inte finna ett skit. I alla fall inget som skulle få mig att framstå som en lögnare, hycklare eller diverse. För varför i helvete skulle jag ljuga, när sanningen är så mycket roligare. Skulle aldrig behandla någon illa, om de inte har i avsikt att skada mig eller min omgivning.

Du måste komma ihåg, det finns en anledning att folk älskar gemenskapen och vibbarna på O-Zone eventsen. De enda dåliga vibbar som når oss är de som kommer utifrån. Det finns en anledning att folk som STICS, Jens, Jörgen, David, Malsor, Iman, Alex, Ernesto, Arni, majoriteten av alla battlerappare gillar att arbeta med mig och resten av O-Zone gänget. Det finns en hel drös med good dudes därute, se till att vara en del av dem istället för att vara clownskon som försöker sprida rykten. Du kommer att bli mycket nöjdare med din tillvaro, tro mig.

------------

Med det sagt, så tycker jag lätt Stefan förtjänade att tilldelas vinsten efter ha tittat på battlen 2-3 gånger. Han kom in med pondus som jag inte hade med mig den kvällen. Min enda ursäkt till att jag var så disträ och glömsk är att jag helt enkelt tog på mig för mycket jobb när jag tog en battle samtidigt som jag jobbade med Blast. Det övermodet slog Nickomack i sönder rejält och det var förmodligen sista gången jag tar en battle samtidigt som jag styr upp ett event (där third eye-matchen i vendetta är enda undantaget till den regeln). Hatten av för Nickomacks insats, lätt hans bästa performance till dagens datum.

// Hyper - vill ni mig något så släng iväg ett mail till min facebook för jag lär inte sitta här och fortsätta tjattra. Hejdå!
www.theozonebattles.com

2013-10-13 21:05
Mycket real-talk. Respekt.

Nä, men kul att saker klargörs osv.

2013-10-13 23:33
Hyper: Du kunde ju knappast ha gillat batteln eftersom det var den enda du inte la upp på ozones facebooksida.

Däremot la du upp Nu-Messiahs battles, där han blir mobbad med punches om att han borde gå och ta livet av sig och folk skrattar..

Jag förstår inte riktigt hur du tänker när du gör sånt. Jag kan förstå att det är tröttsamt att höra att man är sämst i RIS i varenda battle-event, och att du blivit lite av en hackkyckling om man lyssnar på battles där du är med i publiken.

Och det kan finnas två anledningar till varför folk alltid hakar upp sig på dig, den ena kan vara att folk tycker du är en otrevlig person IRL, och den andra kan vara att folk verkligen tycker du är dålig på att rappa/battla.

För mig förefaller det högst troligt att det är en kombination av båda delarna.

Du har hållit huvudet över vattenytan genom att ha Mr Cool och R-man på din sida, så att välja allierade är du bra på. I synnerhet när dessa har en lojalitet gentemot dig. Men den gängse uppfattningen ute i hiphopswe är att du är en dålig rappare och en orättvis och elak person. Du har också manipulerat Choys till att låta dig styra och ställa, ta ner videos där du känner dig "kränkt" osv.

För mig är du kanske inte någon fullfjädrad David Duke, men mer som en Benzino, som använde tidningen "The Source" för att smutskasta Eminem och behandla honom orättvist i diverse recensioner mm. Och trots att han själv var med och skapade tidningen så gjorde ägarna av sig med honom pga hans sätt.

Precis samma sak borde Murat Dal göra med dig, it's long overdue playa. Om han hade haft någon som helst självrespekt, för den svenska battlescenen kommer klara sig bättre utan dig.

Sen att du kallar Stefan för rasist fattar jag inte heller, är det inte du som har en bild på din facebook med ett afrikanskt barn som du kallar neger och liknande?

Vad var det för dissar du körde mot Pziclone? http://www.youtube.com/watch?v=4GESWqb1e90

Önskar att du vågade ta fler battles utanför Malmö/Lund området så folk fick battla dig under rättvisa villkor. Där även en sopa som Pziclone tog dig. Jaja jag vet, du var inte beredd då heller....

Du har märkt att alla dessa rappare du kör mot vet mycket väl om vem och hur du är som person. Det är jag mäkta imponerad av. Och jag vet att det är svårt att ta åt sig, och lättare att komma med undanflykter och bortförklaringar men du vet så väl som jag att du har varit en f**** ända sen du föddes. Så det finns inget bot mot din sjukdom, bästa för dig vore att försvinna från den svenska hiphopscenen och börja ägna dig åt något annat fritidsintresse. Typ att snickra ihop en vikingabåt.
"And I know that I feel better everytime that I spit this, cause real hiphop is the only cure for my sickness"

2013-10-14 09:48
Hyper: jag tycker du ska omvärdera dina källor gällande folk som pratar om mig om du tror jag sagt att jag ska sparka eller slå ner dig. Det är heller inget du eller någon annan nämnt för mig så det kommer som en nyhet. Och ologiskt med tanke på att jag oavsett vad jag tycker om folk är trevlig och sportslig i dessa sammanhang och dessutom ingen erkänd slagskämpe. Det enda jag minns ha sagt om RiS var efter Vendetta mot Narkimic.

Du är bara en warm up inför Vendetta
Men om jag skulle hittat chip choppin order
Och Rappare i Samverkan på ett disco i Skåne
Skulle jag lägga båda clicksen i påsen, sen dra blixtlåset på den

Rätt harmlöst om du frågar mig. Så håll påstådda rykten om mig utanför det här är du snäll. För från min synvinkel så var det enda som hände att du väntade väldigt länge och försökte vara rolig på min bekostnad när jag sträckte fram handen för att skaka den av respekt för dig som arrangör.
http://www.twitter.com/michaelcrackson

2013-10-14 10:56
Tycker att vi alla bestämmer oss för att inte mata användaren davidduke med trollmat, då det uppenbarligen är en ny brb som får nån slags rus av att skapa drama baserat på falsk ryktesspridning som brudar gjorde på högstadiet.

Så länge du är anonym och beter dig på detta sättet kan ingen ta dig på allvar. Kom gärna fram och prata med någon av oss så kan vi säkert mötas i mitten och reda ut meningsskiljaktigheter (på ett fredligt vis så klart). Om du nu är ute efter det och inte bara att smutskasta och svärta arrangörers namn.

Har skrivit till dig privat och jag diskuterar gärna med dig där.
R-man Skrotum "The rapping rap-man" Rapp-Stierna. Utbildad Master of Ceromony (som resten av R.I.S) på Värnhems MC skola, inriktning Beefing och Gangster Rapping. Examenarbetet var dock ett 15 miljoner-stavigt rim på Brott och Straff som totalsågade Dostojevskis hela karriär och samtliga verk.

2013-10-14 12:35
Jo det är ju trolleri/genuint agg, vad man än tycker om Hyper så har han ju förbättrats som battlare, tycker i motsats till många andra att det här är en av Hypers bättre battles, han känns ju lite obehaglig på riktigt och det är det få svenska battlare som lyckas med.

Vad jag tycker som åskådare är kanske inte så relevant men jag tycker att "dissar" om att någon spelar fotboll, sysslar med modelltåg, etc är skittråkigt... Om man börjar ha listor över vad som är tillåtet försvinner lätt den där lilla spänningen som är en stor del av charmen.

2013-10-14 14:58
Med epitet som troll är det lätt att avfärda sanningar som man inte känner sig bekväm med.

Men inget jag skrivit är falskt, snarare sitter jag och kollar dessa battles där Hyper är receiver och tänker hur mycket som hålls tillbaka.

Att en person blir kallad rasist är något som sägs i många battles, även Henry Bowers har väl blivit kallad det. Så det är ganska urvattnat påhopp. Men bara för att du har vänner som är svarta betyder det inte att du inte har rasistiska åsikter om andra.

Att sen skylla på att det var en battle och egentligen är jag anti-rasist är hyckleri i sin renaste form.

För även den riktiga Hitler var ju vän med araber och andra invandrare, för dessa gynnade hans syften. Han var ju först och främst anti-semit och mot judar.

Så jag vet inte vad det är för smörja vissa går på, intelligensnivån verkar låg hos publiken som köper påståenden rakt av. Men jag ger all respekt till Pziclone, Dictionary, Third Eye, Shazaam, och sist men inte minst Nicko Mack för att ha vågat säga sanningen och ta konsekvenserna.

Och det kvittar om man snor Jimmy Pistols handrörelser, Dizasters delivery, och Henry Bowers skägg, man kommer ändå aldrig bli accepterad av den stora massan som recognise real om man är en hycklare inombords.

Så för svensk battlesscens överlevnad så uppmuntrar jag alla att bojkotta allt Hyper har med att göra och överlåta hans plats åt någon mer objektivt sinnad person som inte beter sig som han vore jordens medelpunkt.

R-man; Jag har inte läst ditt mail ännu men jag kan inte tänka mig att du skrivit något vettigt, du står där bakom Hyper, battle efter battle och applåderar hans olustiga rap. Ni kan ju skippa Mr Cool och bli Sveriges svar på Penn and Teller, men med Hypers grandios självuppfattning så hade det väl varit han och inte du som fått vara den som pratar.

Anyways, jag finns gärna här för folk som vill veta sanningen. För oavsett vad ni tror så är jag inte intresserad av att basha, utan att föra den svenska battlescenen framåt mot ett rättvisare och mer kärleksfullt klimat. Så vi slipper en ny Nu Messiah, vilket kräver bättre människor i publiken som inte är vänner eller släkt till Hyper och backar upp hans hat men buar åt Dictionarys eftertänksamma och välgenomtänkta rhymes.

Peace out.

2013-10-14 15:20
Skriv några inlägg till, jag har inte riktigt kunnat fastställa diagnosen/diagnoserna du har.

Kan någon admin rensa undan den respektlösa dyngan han skriver om battlescenens bortgångne vän? Att ta upp det helt skamlöst och obefogat i sin retorik gör mig faktiskt äcklad.

2013-10-14 15:37
På vilket sätt skriver jag dynga om er bortgångna vän? Det var NI som slängde ut honom i den miljön där folk inte gav honom kred för hans rader.

Jag har all respekt för Nu Messiah, men ingen respekt för er. Med en rättvis och mer kärleksfull publik så kommer fler våga batta.

Det är bara att kolla på Nu Messiahs battle mot Martin Zamora, vissa i publiken som NI bjudit dit stod ju och hånade honom så fort han inte kunde komma på sin text. Och det är battles som ni sedan lägger upp som hyllningar?

Jag är empatisk och lider extremt mycket med snubben, såg hans talang och vet vilka dåliga, ja, dåliga människor som ni är, i synnerhet Hyper.

Därför förespråkar jag nytt blod i battlescenen, där publiken visar respekt och skapar en god stämning. Att jag skulle håna Nu Messiah för att jag ogillar att ni lägger upp videos på Ozones fb-sida där han blir dissad med rader med att han borde gå och ta självmord är det osmakliga i sammanhanget. Så om du letar efter diagnoser kan du kolla upp denna och applicera den på den personen som inte har vett nog att fatta att man inte lägger upp en battle som en hyllning till någon när den innefattar den typen av dissar.http://en.wikipedia.org/wiki/Narcissistic_personality_disorder Det är det skamlösa i sammanhanget. Lite vett får man ju ha. Det kallas empati. Hört talas om det?

2013-10-14 15:48
Och en annan fråga R-man

Om ni nu älskade Nu Messiah så mkt och han var er vän, varför ser jag inte en enda jävla video när ni klappar åt hans genialiska och eftertänksamma rader?? Ser dig inte nånstans än mindre dig klappandes. För vi kan båda hålla med om att han var en fan så mycket bättre rappare än vad Hyper någonsin kommer vara.

Många gånger är det inte en enda jävel som klappade åt honom.

Men när Hyper rappar så står du bokstavligt talat med megafon och trummor och klappar åt allt han säger.

Folk i Sverige ser igenom fasaden, visst i Norge kan du få en nystart och där kan du slippa Hyper, så du kan skina på eget bevåg och visa vem du egentligen är. Men i Sverige så har du sumpat din chans, och lek inte cool när du är full heller för vi vet alla att du är en liten kissekatt.

Mjau.
Groupie

2013-10-15 10:51
Vad i helvete david, lägg ner.

2013-10-15 18:42
Han gömmer sitt lilla ego bakom masken av en stort. I själva verket är detta ganska sorgligt men dessa människor kan vara totala rövhål och ärlig feedback är vad de behöver för att få tillbaka kontakten med verkligheten.

Det är väl bättre att ta beef via forum än på gatan? För jag tänker inte hålla tyst om den här sophögen eftersom han förtjänat varenda ord jag skrivit om honom. Sitter inne på mkt mer än så och delar gärna med mig.

Vill också flika in att jag är ledsen över att jag stavat fel lite här och där men denna mannen gör så mitt blod kokar. Är ledsen att jag inte varnat hiphopsverige för honom tidigare. Men hoppas det finns folk som uppskattar sanningen även om den må komma i ett obekvämt paket att klonka på.

Frid ut
Producent

2013-10-15 19:12
Vilken rolig sväng den här tråden tog.

David Duke - Har Hyper legat med din tjej?

2013-10-15 19:27
KurtRussel P29

Nej, jag är ingen Deuce Bigalow
Producent

2013-10-15 20:57
Hmm Deuce Bigalow, det var en udda filmreferens. Ja då var väl det mysteriet avklarat, tjena Grizzly!

2013-10-15 21:35
Well den där Deuce Bigalow referensen är ganska uppenbar, men ändå lite av en smygare.

Har fått höra att R-man och Hyperaktivt Barn inlett en manhunt på facebook och beyond efter att få veta vem jag är som sitter inne på detta arga hat mot Hyper.

För er som tycker jag är elak och orättvis och allt jag skriver är obefogat så kan jag inte säga något annat än att ni får tro vad ni vill. Jag vet att vissa kan tycka att han inte förtjänar det jag skriver om honom.

Men i min mening är han en extremt dålig och ond människa och rasist. Och jag ville mest bekräfta att han är det.

Jag har egentligen sagt vad jag har att säga om honom, det är inget som jag vädrat tidigare och jag behövde få mitt sagt det. För I love hiphop och när Beväpnad Tjockis känns äkta hiphop jämfört med någon annan så vet man att något är ruttet i Danmark.

2013-10-15 22:07
Ok detta blir sista:

Och det kvittar om man är schysst mot vissa, och har sina allierade när man behandlar andra som fittor utan anledning.

För det är det som är själva grejen med att vara en dålig människa och ha en dålig karaktär att man gömmer den när man behöver. Men det är vem man är innerst inne som spelar roll.

Så om du ser hur någon fullständigt sabbar för andra helt utan anledning, eller av rasistiska eller hatiska skäl som saknar rationell förklaring så är det en skam för mänskligheten.

Jag ser det som en självklarhet att en person kan vara schysst mot en grupp av människor som passar hans syften och som han har en användning av för att mätta sitt ego, men det jag inte vill att någon ska ifrågasätta är att personen i fråga kan vara en ren fitta utan någon annan anledning än att han är ett sadistiskt och fegt kräk som gömmer sig bakom andra när han gått över gränsen för hur mycket skitbeteende man kan utsätta andra för utan anledning.

Sen kommer det alltid finnas likasinnade, Eva Brauns där ute som hellre stoppar huvudet i sanden så det är ingen vits att argumentera. Men undrar någon något specifikt så delar jag mer än gärna med mig. Så att få får tillbaka kärleken i HiphopSverige.

Jag vill tacka alla battlerappare som utan att vara polare med honom eller känna honom särskilt väl kunnat pinpointa rasistiska åsikter, feghet när det kommer till att stå för sina ord, orättvis bedömning, fusk, falskhet, och dubbelmoral.

Den här sajten håller på att dö, jämfört med hur stor den var på början av 2000-talet, men än är inte hiphop dött i Sverige när vi har såna bra skildrare av real life. Så min uppmaning till er är, håll fanan uppe och fortsätt tro på er själva. Fortsätt skildra verkligheten i rap och battletexter och låt oss ta tillbaka kärleken som försvunnit in i mörkrets kalla vrå.

Och kom ihåg: Ain't no such thing as halfway crooks

2013-10-16 11:24
Jag känner att det är dags att fler hakar på i det här uppropet mot Hyper.

Var själv å körde på en av grejerna han arrangerade i mars förra året, kom ner, såklart fixade inte han sovplats utan jag crashade hos Jimmy Pistol, en hal typ med grisig lägenhet, utan handfat på toaletten,

Sen kommer jag till själva arrangemanget, Hyper går runt som han ägde stället i en gräslig butterixliknande kostym. Att jag inte krävde något gage för mitt framförande visade han ingen som helst tacksamhet för, utan han ställer sig å skämmer ut mig inför alla som var där!

Gör sig lustig över att jag inte har lika mycket pengar som honom, min riskbrukarbakgrund etc. Riktigt oskön snubbe som bara är ute efter att boosta sig själv.
Ridå

2013-10-16 11:36
Tung insats av Nicko för övrigt! Stabil leverans helt igenom, synd att Hyper fuckade upp sina grejer å kändes lite ur balans. Som han sa på fejan är det nog ingen bra grej att blanda arrangörs- å battlarrollen, tror dom flesta behöver total fokus i ringen för det ska bli riktigt bra.
Ridå
Moderator

2013-10-16 13:23
Töntnörden skrev:
Att jag inte krävde något gage för mitt framförande visade han ingen som helst tacksamhet för, utan han ställer sig å skämmer ut mig inför alla som var där!

Fy fan vad dålig stil! Vad har Hyper att säga till sitt försvar angående det här beteendet?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2013-10-16 14:13
Satt och kollade lite battles på tuben och trodde jag hittat en med Hyper när han rappar på engelska och rakat av skägget