I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Umeå tjej går all in för battle

Svensk Hiphop - Battles

2013-08-20 11:06

Umeå tjej går all in för battle

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vasterbottensnytt/nasteho-vill-fa-tjejer-att-battla

Jag känner mig stolt som Umeåbo att hon tar steget och river muren..
Jag tycker det är viktigt att fler tjejer visar sig inom denna del, som många ser som en "kill"grej. Samma sak som med skateboard,breakdance , graffiti osv.. Känner mig stolt att det är så sjuuukt många bra hiphopartister ifrån Umeå tex. Cleo, och nu kanske vi får en ny battle stjärna..

Vad tycker whoa om detta?

(Inlägget ändrat av mfs 2013-08-20 12:00:31)

All I'm gonna do is just go on and do what I feel - J.hendrix
Groupie

2013-08-20 13:50
Det är väl jättekul att hon battlar men hennes battles är ju väldigt gamla vid det här laget...

2013-08-20 14:01
Skulle det komma en liga där uppe nu?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Manager

2013-08-21 09:59
Jag tolkar artikeln som att hon ska arrangera battles i Umeå och inte att hon ska battla själv. Tyvärr känns det som att intresset för battles svalnat ordentligt det senaste halvåret så det känns som att det här är minst ett år för sent.
Redline!

2013-08-21 10:27
du såg ju att hon battlade själv på länken?
All I'm gonna do is just go on and do what I feel - J.hendrix

2013-08-21 14:09
inget snack om att battle skulle funka här norrut. sure finns mindre rappare men det finns fullt av folk som håller sig under radarn. blir grymt intressant och jag är garanterat en av dom som kommer hålla mig på dessa events!
- http://www.facebook.com/DaavdOfficial -

2013-08-21 14:40
Tyvärr känns det som att intresset för battles svalnat ordentligt det senaste halvåret så det känns som att det här är minst ett år för sent.

Mmm, men det är ju naturligt, spänningen har avtagit och samma folk i omlopp. Ju mer distans du har till formatet ju större övertag har du även när du skapar material sett till publiken. Markoolio hade säkert mördat det här formatet för "hur ska du dissa honom".
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Manager

2013-08-22 09:27
LillJ: Ja, och i samma klipp säger hon själv att hon egentligen inte tänkte battla själv utan ville bara sparka "ned muren" för andra kvinnor.

Men ok, vad exakt är din frågeställning? Vad vi tycker om Nastehos battles? Eller vad vi tycker om hennes arbete för att få in kvinnor på battle-scenen? Eller vad vi tycker om Umeå-scenen?

VRGNHNS: Det finns ju hur mycket material mot Markoolio som helst?
Redline!

2013-08-22 11:26
Dr.Octagon

Det är möjligt, jag känner ju inte honom. Pratar du om att dissa honom för hans musik så missade du lite det jag ville få fram.

2013-08-22 15:59
Jag borde väl vara en sådan som stöttar alla tjejer att rappa/ battla bara för att jag själv äger en fitta, men jag tycker inte alla av dom är bra. Jag stöttar hellre bra rap, oavsett vilket kön personen har.

Däremot så tycker jag hon verkar skön. Det ligger nått i att man "öppnar en ny burk" när man går ut på battle-scenen som tjej.

2013-08-22 17:53
Battles i det här formatet håller på att dö, detta är jävligt sent påtänkt.
Följ mig på twitter! @grizzlymusik
Rappare

2013-08-22 22:47
Hahahahahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaahaha
Medlem på whoa sedan 2008.
Manager

2013-08-23 17:12
VRGNHNS: Nä, jag pratar om att dissa honom allmänt. Han har gjort så mycket mer än bara musik. Plus han är finne, ingen har riktigt gått loss på finne-rasism än.
Redline!

2013-08-29 23:28
"Battles går ut på att på ett smart och respektfullt sätt förolämpa sin motståndare"

Verkligen? På ett respektfullt sätt? Artikelförfattaren kan inte ha sett många battles.

2013-09-01 23:54
Säger "Fördel" så jävla norrländskt runt 01:17.
soundcloud.com/brormusk/sets
Groupie

2013-09-02 10:38
Markoolio är ju typ den det finns mest material på av alla, nånsin.

2013-09-11 09:11
Ska hon starta en egen liga i Norrland? Då får hon fixa App vs Elajt, annars har jag ingen respekt för hennes liga
R-man Skrotum "The rapping rap-man" Rapp-Stierna. Utbildad Master of Ceromony (som resten av R.I.S) på Värnhems MC skola, inriktning Beefing och Gangster Rapping. Examenarbetet var dock ett 15 miljoner-stavigt rim på Brott och Straff som totalsågade Dostojevskis hela karriär och samtliga verk.
Poet

2013-09-14 04:48
Kul att heta Nasteho, trodde det var hennes rapnamn först och tänkte att det är väl gulligt att nån som kör med ett felstavat Nasty Hoe ska battla.

Ibland har man fel
I.C.T.W
Ill be heading out soon