I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video Battle] The O-Zone Battles: Blast! - Dizaster vs Crome

Svensk Hiphop - Battles

2013-05-31 18:37

[Video Battle] The O-Zone Battles: Blast! - Dizaster vs Crome

"The 3rd & 4th of May The O-Zone Battles, Let's Do This MGMT & Medborgarskolan organized Sweden's biggest hiphopfestival to date. Two awesome nights at Babel, Malmö presented rap battles and stars from around the world hitting the stage: Bone Thugs N Harmony, Hopsin, WC, Paul Wall, Crooked I, Dizaster, Pat Stay, The Saurus & Ness Lee were some of the many artists and battle rappers at Blast!"

Main Sponsors:
Burn Energy, 4SOUND, Bishops Arms, SMS AUDIO.

Thanks to: JR Studios, King Of The Dot, The American Store, Patrik Lundgren, Rap Slam Battles, Whoa, ThisIs50, GrandSmack, Pabst.

www.theozonebattles.com

Sugen på att delta? Ladda ner anmälningsblanketten på hemsidan och skicka till [email protected]

2013-05-31 19:23
Riktigt fett, intensivt. Tycker nog Crome tog det, även fast Dizasters uttryck 22:01va båddybäg.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-06-01 06:46
Det jag fick ut av denna battle var att Crome var bisexuell
B

2013-06-01 09:17
Crome så jävla fet, tycker han tog denna

2013-06-01 13:14
fet battle men störde mig på att ljudet fuckade
dom kallar mig Käääz. www.znapmusic.com/kaaaz

2013-06-01 15:46
Jag tycker verkligen Dizaster är en tråkig battlerappare och så är han sjukt barnslig pratar under alla andras verser och sen blir toksur om någon pratar under hans verser.

Sjukt överskattad.

Crome gjorde bra ifrån sig.

Synd att ljudet och kameravinklarna inte var helt hundra. Och så synd att klippet avslutades så tvärt och ingen vinnare utropades

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-06-01 16:38
dåligt battle.

Diz suger i princip, jag orkar nog inte vara mer utförlig. Chrome är sådär,han är inte BRA på något egentligen, men han var verkligen inte wack nog att förlora och 3'e versen var väl något i stil med ok, jag gillade inte framförandet men uppskattade ändå innehållet eftersom jag håller med om det mesta förutom att titta på Dizasters petter-niklas.

2013-06-02 22:57
Co-signar MRsalesman.

Crome's tredje var den bästa i battlen, ger honom en slight edge men det kanske bara är för att jag är så less på Dizasters enformighet.
Producent

2013-06-03 14:15
dizaster må vara lite jobbig, men han vann lätt.
Give my regards to King Tut, asshole

2013-06-03 18:09
Crome kanske inte har de finurligaste raderna men skönt med en rappare som går på hårt och skapar en spänning i ringen, steppat upp för varje battle... Kan tycka att Sebbe/annan sida-raderna va lite off men annars höll han, sett till hela batteln, en högre nivå än Diz. Dizaster känns rätt trött och oinspirerad... fast kanske är lite jävig/ tröttnat på dizaster

2013-06-03 23:41
Alltså Crome drar ju bara rader som är så jälva played.

"Make up your mind"-raden
Att diz gör gratis shows/Freestyles-ordleken. T.O.M diz själv har kört en sådan.
"Got a problem with bars" flight blabla - gjorts av alla. Vem kör ordlekar med barer/bars längre liksom. Lika orginellt som "Du måste vara drottning av battle för du blir knäckt av en kung" ungefär.
soundcloud.com/brormusk/sets

2013-06-04 00:07
Ja alltså Crome har varit allt annat än innovativ hittills

2013-06-04 15:06
Crome riktigt tung!!

2013-06-04 23:42
douche.. bagged.
 -? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-

2013-06-05 15:49
Crome

2013-06-06 03:03
Ser inte hur Crome skulle ha tagit denna? Diz är inte den samma som förut, men han behövde inte ens använda alla hans writtens för att ta denna 2-1.
Ja'da!

2013-06-06 03:06
Ps. Jag dog på "allyawanyouken!"
Ja'da!