I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video Battle] The O-Zone Battles: Step Up - Spakur vs Pikku (Step Up)

Svensk Hiphop - Battles

2013-03-23 08:44

[Video Battle] The O-Zone Battles: Step Up - Spakur vs Pikku (Step Up)

Nu är det helg och dags för en ny battle från Step Up eventet! Denna gången ut blir det Spakur mot Pikku ! Vi ber om ursäkt för ljudproblemen som uppstår längre in på battlen men vi har löst det så gott vi kunde :)

Trevlig helg! Glöm inte att hooka era biljetter till Blast! på babelmalmo.se/biljetter

www.theozonebattles.com

Sugen på att delta? Ladda ner anmälningsblanketten på hemsidan och skicka till [email protected]

2013-03-23 10:03
yoyo

Pikkupop är en bimbo
MAN SÄNKER RIBBAN I LIMBO

Fan jag kan ju det här jag med
B

2013-03-23 11:53
Det roliga är att Spakur inte kör rimrunk utan jävligt roliga upplägg som bara dom flesta inte har hängt med på. Medvetet "långsökta" grejer och roliga rim, "Sprungen ur generation X med världens fetaste Canada Goose keps"-på dom...

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-03-23 16:28
Det är kul att Spakur kommer med lite andra vinklar än de flästa andra battlerappare.

Synd på ljudkvalliten i videon.

Bra battle tyckte jag allt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-03-23 16:29
Kul att båda körde rebuttles ochså. Även om de inte alltid var så bra.
Moderator

2013-03-23 16:49
Var det bara jag som tyckte att Pikku var dålig och lite pinsam? Han försökte alldeles för mycket likna Mr. Cool och påhoppet på basementality var utan finess eller substans. Spakur var dock fet som vanligt.

Lite trött publik också.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2013-03-23 17:42
KaptenKrok P27

Jo, han hans material är ju väldigt underlägset motståndarens men så var ju fallet med hasslahoff också... Alltså sett till att eventet är just ett step up är ju inte mactherna dåliga, hade onkel fix spökskrivit Hasslahoff hade det sett lite annat ut osv...

Den man nu tror har störst chans att utmana av uppstepparna och verkligen bara blir bättre är Cederlund.

2013-03-23 18:03
Men jo han låter som en "O-zone karikatyr", om det var intentionen så är det egentligen skitfett.

2013-03-23 21:40
Spakur var rätt rolig!

Moderator

2013-03-24 10:56
VRGNHNS skrev:
Men jo han låter som en "O-zone karikatyr", om det var intentionen så är det egentligen skitfett.

Det är sant. Jag tror inte direkt det förhåller sig så men det vore faktiskt jävligt fett.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2013-03-25 08:47
Hej internetpojkar.

Kul att ni var där och framför allt kul att ni bidrar till scenen.

När ni tittat klart på nästa klipp och hatat lite på det också kan ni väl fortsätta klämma finnar och döda någon i något av era häftig datorspel!

2013-03-25 10:45
s-mic P31

Sen är det kul att battlare ofta väljer att fokusera på det som kan uttolkas som negativt och tror att folk aldrig går på events för att de kommenterar på nätet.

Att kapten krok va mer ärlig än han hade varit "irl" är väl inte så konstigt, precis som att folk spydde på Canibus debut, hade dom gått fram till hans ansikte och sagt "Damn thats weak son"? För det skriver ju ändå svenska utövare på nätet, även om andra, är dom "hatare" för att de skriver vad de tycker?

Av det som jag sett från step up verkar det ha varit ett fett event och tycker inte matcherna va dåliga. Jag tycker inte att ditt eller pikkus textmaterial va speciellt bra men annars att ni steppade upp.

2013-03-25 11:13
Största hataren tycker jag ändå är Nicko mack, så här kan man väl inte skriva om Lustig:

jaha ja, åtminstone så knullade inte Lustig oss själv i stjärten, det är ett framsteg

Typisk hatare, undra om han va där och såg matchen och stöttade fullt ut... Sen tror jag knappast han kan göra det bättre själv.

SpoilerOm du tror jag menar att Nicko mack är en internet-hatare är du en idiot

2013-03-25 11:29
Usch, Ametist är en näthatare också, det trodde jag inte om henne

Det är väl ändå ingen som bryr sig om vad sömnpillret Lupe Fiasco tycker? Eller rappar.

Lyricist

2013-03-27 17:48
Kul battle, pikku håller en klart godkänd nivå men Spakur är fan briljant.
Uppskattar spakurs andra rond som fan, rätt ball grej att köra på, thumbs up för det
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...

2013-03-30 13:28
tyckte detta tveklöst va en av spakurs bättre battles, första och andra ronden va helt briljanta, självdistansen är pricken över i;et..

helt ok från pikku men spakur tog den rättvist.
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2013-04-21 18:27
kul match att gå! pikku va så grym som jag hoppats, tyckte han fick lite oförtjänt lite reaktioner på vissa rader, å andra sidan fattade jag en del av dom först när jag såg dom på video, den jag-har-sex-hemma seglade lite över mitt huvud på plats tex. jävligt roligt. skönt å se att bögskämt å din-mamma-dissar funkar också, det är som det ska va.
Ridå

2013-04-21 18:30
tack till alla som sagt så snälla saker förresten!
Ridå

2013-05-15 21:52
SPAKUR VAN BARA FÖR HANN E SKÅNING!!!!!!!! FAKKING OZONE HORRUNGAR
R-man Skrotum "The rapping rap-man" Rapp-Stierna. Utbildad Master of Ceromony (som resten av R.I.S) på Värnhems MC skola, inriktning Beefing och Gangster Rapping. Examenarbetet var dock ett 15 miljoner-stavigt rim på Brott och Straff som totalsågade Dostojevskis hela karriär och samtliga verk.