I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video Battle] KOTD - Rap Battle - Henry Bowers vs Uno Lavoz (SWEDEN VS AMERICA)

Svensk Hiphop - Battles

2012-11-06 02:34

[Video Battle] KOTD - Rap Battle - Henry Bowers vs Uno Lavoz (SWEDEN VS AMERICA)

ÄNTLIGEN!

(Inlägget ändrat av Oracle 2012-11-10 18:56:53)

2012-11-06 11:49
Den där Lavoz är inte så jätte bra
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-11-06 11:49
Riktigt besviken på denna, bortsett från när han mötte enlish så var nog detta hans sämsta på engelska.

2012-11-06 12:04
Grymt av Henry, som alltid!

2012-11-06 17:28
Yo! Grymt att det gjorts en tråd om denna, men den får gärna ligga i "Svensk hiphop/battles" ... jag är ju trots allt svensk. Någon snäll admin som kan fixa det kanske?
throw your hands in the air like they're not attached
and realize without hands they'll be hard to catch

2012-11-06 17:34
henry P32

Släppt battla på svenska helt?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-11-06 18:19
Uno hade rätt många svaga rader/punches faktiskt, men även en del som var slept on. i allmänt gjorde han ändå rätt bra ifrån sig. riktigt kul att se han försöka sig på något nytt också

Henry hade en del rader som folk sov på, hoppas det dyker upp någon bar breakdown tråd på henrys rader i rapmusic.com så får man se om man själv missat något efter ett par replays.

Henry finns det någon möjlighet för dig att läga upp dina battle verser på din egna hemsida?

Riktigt besviken på denna, bortsett från när han mötte enlish så var nog detta hans sämsta på engelska.

varför? förstod du inte raderna eller gick du efter publikreaktioner?

2012-11-07 09:24
den q tip left my wallet in el segundo raden fick mig att göra ett MMMMMMM ljud högt för mig själv ;D

Bowers körde över han precis som förväntat Uno lavoz har inget på större event att göra, vi har sett nog av han

Im a scary mean hairy beast like a true chewbacca, while you suck cabron, thats make you a chupacabra! - extremt fet! =D

When im on set i always sonning Philadephians
I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.

2012-11-07 09:32
Metastrof skrev:
Uno hade rätt många svaga rader/punches faktiskt, men även en del som var slept on. i allmänt gjorde han ändå rätt bra ifrån sig. riktigt kul att se han försöka sig på något nytt också

Henry hade en del rader som folk sov på, hoppas det dyker upp någon bar breakdown tråd på henrys rader i rapmusic.com så får man se om man själv missat något efter ett par replays.

Henry finns det någon möjlighet för dig att läga upp dina battle verser på din egna hemsida?

varför? förstod du inte raderna eller gick du efter publikreaktioner?

Jodå, han var grym i de två sista och jag tyckte unos första var ok. Men det var inget bra battle. Trodde framförallt att Uno skulle komma bättre. Henry förtjänar bättre motstånd.
Har hållit jämna steg med dirtbag, chedda, diz, pass, saurus och illmac. Borde resulterat i något annat än uno lavoz.

2012-11-07 10:28
Heenry Boowerss! Lika tung som alltid
Facebook: http://facebook.com/djelbravo.kingofdabeat
YouTube: @ http://youtube.com/pawlito2
Instagram: @ djelbravo

2012-11-07 13:22
den q tip left my wallet in el segundo raden fick mig att göra ett MMMMMMM ljud högt för mig själv ;D

haha det var du inte ensam om

2012-11-07 17:23
när han sa
a lot of those bars where about my dother, thats fucked
your supposed to battle me but you againts my daughter's be a better match up

då tappade ja hakan... tur att gjorde en shout-out till Jimmy Pistol efteråt men nja det kändes ändå lite fult gjort

Producent

2012-11-07 20:04
så bra henry bowers
:)
Moderator

2012-11-07 20:43
stickup11 skrev:
när han sa
a lot of those bars where about my dother, thats fucked
your supposed to battle me but you againts my daughter's be a better match up

då tappade ja hakan... tur att gjorde en shout-out till Jimmy Pistol efteråt men nja det kändes ändå lite fult gjort

Äh, baita sig själv måste väl vara tillåtet? Speciellt om det blir nytt för hela närvarande publiken. Den raden gjorde för övrigt stora delar av Uno Lavozs andra rond svaga, något jag alltid gillar i battles.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2012-11-08 10:18
Att återanvända text måste ju räknas som tveksamt i battlesammanhang. Men tycker ändå Bowers tog denna.

Sen blev jag positivt överraskad av Lavos den bästa battle jag sett med honom. Kul att han rappar i stället för att dra din mamma skämt.

2012-11-08 11:05
Jodå, han var grym i de två sista och jag tyckte unos första var ok. Men det var inget bra battle. Trodde framförallt att Uno skulle komma bättre. Henry förtjänar bättre motstånd.
Har hållit jämna steg med dirtbag, chedda, diz, pass, saurus och illmac. Borde resulterat i något annat än uno lavoz.

lät som att du menade att Henrys performance var nästan på samma nivå som när han battlade Enlish

Att återanvända text måste ju räknas som tveksamt i battlesammanhang. Men tycker ändå Bowers tog denna.

kanske blir lite off-topic men om man vänder lite på frågan: tycker ni det är ok att ta en rad man använt i ett battle, och använda den senare i en låt (mer eller mindre omstrukturerad men med samma koncept)?

2012-11-08 15:31
det är Bowers och Ibrahimovic som reppar sverige bäst :) haha

2012-11-08 15:40

kanske blir lite off-topic men om man vänder lite på frågan: tycker ni det är ok att ta en rad man använt i ett battle, och använda den senare i en låt (mer eller mindre omstrukturerad men med samma koncept)?

Det tycker jag är helt ok.

2012-11-08 17:17

Det tycker jag är helt ok.

Det är ju en relativt vanlig sak att göra, t ex Illmac har gjort just det antalet gånger med rader som slog hos publiken vid första tillfället, och sålänge det är kreativt utfört och/eller tillför något till framförandet så ser jag det mer som en del av arsenalen än ett fusk.

Angående battlen så tycker jag att Bowers tog det och att "base, how low can you go" raden var fet.

2012-11-09 13:09
Äh, baita sig själv måste väl vara tillåtet? Speciellt om det blir nytt för hela närvarande publiken. Den raden gjorde för övrigt stora delar av Uno Lavozs andra rond svaga, något jag alltid gillar i battles.

han baitar inte sig själv, han drar ju samma grej som jimmy pistol när han möter martin zamora då han säger
ja tror det va en sak du glömde, det var mig du skulle battla
men du mot min son hade kanske varit en bättre match-up

Moderator

2012-11-10 18:55
stickup11 skrev:

han baitar inte sig själv, han drar ju samma grej som jimmy pistol när han möter martin zamora då han säger
ja tror det va en sak du glömde, det var mig du skulle battla
men du mot min son hade kanske varit en bättre match-up

Ah, jag trodde det var han själv som hade dragit det i en tidigare battle. Då blev det lite fulare.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2012-11-11 19:05
En av de bästa battlesen på World Domination eventet. Besviken på många av matcherna, inte alls samma energi som förra året. Men denna var riktigt fet, likväl som Pat Stay vs Head Ice. Kul att se Uno Lavoz köra en ny stil. Jävligt stort att Bowers vann denna. Han är riktigt stor internationellt nu :)