I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video Battle] KUPPEN: Gustav Fasa (3G) vs Tay Tay (Ri-Fa) - **FINALEN**

Svensk Hiphop - Battles

2012-10-28 15:22

[Video Battle] KUPPEN: Gustav Fasa (3G) vs Tay Tay (Ri-Fa) - **FINALEN**

** RÖSTA PÅ VEM DU TYCKER VANN: http://infininety.com/battles **

Nu är det dags för finalen av KUPPEN!! Det har varit en intensiv vecka för alla inblandade. Första dagen (den 20e okt) var det både kvartsfinal och semifinal på samma dag. Nu en vecka senare är det alltså dags för final!!
Vem kommer ta hem det? Lite mer rutinerade Tay Tay eller unga Gustav Fasa? Vem behöver de 50.000 mest?

Tack till: http://youtube.com/superretards

Skivsamlare

2012-10-28 15:26
Gustavs 2a o 3e var riiktigt feta alltså!!
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2012-10-28 15:29
Stort grattis Gustav, du är värd varenda öre! Big up!
Ålltzen, Växjö, Bremen.
Rappare

2012-10-28 15:54
Fasa hade ett nästintill felfritt framträdande den här gången. Är imponerad. Väldigt schyst mix av skämt, personliga rader (Indo tog din tjej, rester-grejen etc) och feta rim.

Tay gjorde rätt bra ifrån sig han också (bortsett från "chokesen").

Kan vara den bästa battlen i hela kuppen delat me Shaz vs Zamora.
Keep your opinion to yourself nigga no one asked you
Producent

2012-10-28 17:09
Bra med Alex som domare, ha med honom fler gånger då han bevisligen är en person som vet otroligt mycket om lyricism, freestyle och battle.

Ganska schysst final ändå, synd att det chokades lite bara. Jag sa ju att det skulle gå bra för Fasa en dag, hehe..

Kul med pengar OCH check samtidigt.

//Paz
Admin

2012-10-28 18:51
Framför allt låter inte Gustav så krystad i rösten som i sina första battles. Riktigt tung han blivit nu!

Shaz har lagt raden "Vi är inte på nån stor slags båt men jag kan kasta dig över bord som i krogslagsmål."

Rappare

2012-10-28 23:32
Vet inte om jag tycker han förtjänar titeln, men han förtjänar definitivt denna vinsten. Synd på bögskämten i första versen bara.

2012-10-29 07:59
vem tycker du skulle förtjänat det? :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-10-29 09:01
inte för att vara den som är den men när personen som har tagit sig till final chokar såpass kanske man bör se över vägen dit så att säga. Tycker hela kuppen har varit väldigt tråkig och finalen vara verkligen inte något annat
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.

2012-10-29 09:31
håller med..känns som det är ihop stressat enbart för att visa att man är nr1 före skåne-ligan
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-10-29 09:32
men big up till fasa han förtjänade detta lätt
Rappare

2012-10-29 09:35
Detta var ju i särklass bästa battlen från eventet. Gustav gjorde kanske sin bästa battle någonsin. Tay var också grym, synd bara att han tappade bort sig. Annars var det en grym battle!
Hör av dig om du vill få sin singel/skiva på Spotify!
Rappare

2012-10-29 10:36
Vanilla skrev:
vem tycker du skulle förtjänat det? :P
För det första tyckte jag han åkte mot Nicko. Helst av allt hade jag sett att Kuppen utördes lite annorlunda så att det hade varit lättare att rättvist utse en vinnare. Men visst, Fasa gjorde det bra under dessa förutsättningar.

2012-10-29 15:39
Dålig turnering, varför gjordes allt så himla snabbt? Var sjukt många chokes i battlesen, tråkig final dessutom

dock är jag glad som fan för Gustav vann, förtjänar det verkligen mer än Tay

men Kuppen har varit en enorm besvikelse, Crit kanske bör förklara varför det utfördes på ett så pass värdelöst sätt?

2012-10-29 19:44
Fasa hade rätt bra material och delivery. Bättre än väntat!

Blir det Gustav Fasa vs. Grizzly eller Mr. Cool (vem som nu vinner Vendetta) snart också?
If you go platinum it's got nothing to do with luck, it just means a million people are stupid as fuck.

2012-10-29 20:29
välförtjänt, fasa e lite stel, men shit det är det enda jag kan klaga på! synd att tay chokade ännu en gång, men som sagt välförtjänt till fasa!
Ja'da!
Moderator

2012-10-29 21:36
Fasa börjar fan leverera på riktigt nu känns det som =)
//TW
Arrangör

2012-10-29 23:39
Fasa är för tung
japp
Redaktionschef

2012-10-30 12:58
Grattis till Gustav Fasa! Hade varit sjukt nöjd med 50 000.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2012-10-30 14:18
Big up till Fasa som la de fett!

och för första gången i kuppen hade dom riktiga domare, har ju hållit pinsam nivå tidigare
...hattiraja punk!

2012-10-30 15:00
dv89
men Kuppen har varit en enorm besvikelse, Crit kanske bör förklara varför det utfördes på ett så pass värdelöst sätt?

Tycker du turningen utfödes värdelöst eller battlesen?
Om du tycker att battlesen var värdelösa är det väl inte Crit som ska förklara det, utan rapparna själva. Men det är väl inte så svårt att räkna ut, det är väl knappt nån som kan ha alla texter i huvudet för så många olika motståndare.

Rappare

2012-10-30 17:35
gustav fasa har feta punchlines och rim. det är fett men utan inlevelse betyder raderna ingenting.

bra för sin ålder? det handlar inte om hur gammal du är har du skillz så har du skillz.

Eric b & Rakim - Paid in fullsläpptes när rakim var 19

mobb deep spelade in shook ones när dom var 17

nas började släppa grejer när han var 16 som nu är legendariskt och rapmässigt ett mästerverk
JONIS REST IN POWER

2012-10-30 20:22
Fakal, förstår inte var du har fått påståendet att han inte har någon inlevelse i sina punchlines, alla rappare lägger dem på sitt sätt och Fasa har helt klart en bra inlevelse, ser inget som tyder på det motsatta. Naturligtvis kan den förbättras och det gör den med all sannolikhet också, men det är en annan femma.

Och nej här handlar det ju uppenbarligen inte om åldern, då faktumet är att han drog hem hela "Kuppen" tack vare sina skills och inte sina skills i hänsyn till hans ålder.

2012-10-30 21:22
Grattis Fasa! Helt rätt vinnare.

2012-10-31 12:39
Rättvis vinst. Slarvigt levererat av Tay, rätt bra av av Fasa även om jag fortfarande tycker hans flow är lite väl stelt och stakigt.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2012-10-31 13:38
Grattis Gustav!
"Visst är det vackert.."
Moderator

2012-10-31 14:46
En av de bästa battles jag hört med gustav alltså! tay gör de inte dåligt heller men tycker detta var en rättvis seger faktiskt!

peace!

2012-11-01 13:25
Gustav tog det men tay gjorde bra ifrån sig! han e rolig

2012-11-04 19:41
Gustav kommer sitta bakom ratten på en skolbuss om 5 år medan Tay kommer fortsättningsvis att göra tunga låtar.
Not all alien reptilians are of a negative spiritual orientation.

2012-11-05 15:10
Live hörde jag "Hej, jag vill rita om rap" när gustav säger "Hej, jag vet lite om rap"

garvade som fan då, inte lika kul nu.
soundcloud.com/brormusk/sets

2012-11-05 19:22
Kul för Fasa, han förtjänade att vinna Kuppen! Tyvärr tycker jag att det var sjukt låg nivå överlag i hela turneringen. Med den storleken på prispengar hade jag velat se större namn och tyngre battles, eller kanske framförallt mer förberedda ronder. Mycket kändes trött och oförberett..
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2012-11-05 19:35
sen var nog inte lokalen optimal även om det såg fett ut på pappret.. var där beväpnade vakter eller varför kändes det så tomt runtomkring?

2012-11-08 01:21
aldrig tyckt fasa varit så fet.

men i denna battle är han fruktansvärt tung. maler på som helvete, vet inte om jag sett det i en svensk battle förut.

Producent

2012-11-09 14:11
partiboyy
alla rader gustav drar om när han ska knulla saker och slå folk osv, med röstläge och ansiktutryck som om han skämtar med en polare och kommer snart skratta, det anser du vara bra inlevelse? skämtar du?
Promotor

2012-11-09 16:16
ganska rolig battle, men tay verkade inte ett dugg sugen på att vinna..

tyvärr lite låg kvalite, trodde det skulle va mer hype i finalen
We're here