[Övrigt] Basementality #KUPPEN i Nyhetsmorgon 2012-10-28
Ametist Azordegan14 hours agoJag ska prata rapbattle med Agneta Sjödin i TV4 Nyhetsmorgon imorgon kl 8... och en massa andra kulturhändelser från veckan. Vaken då? tune in då? jag håller låda ett bra tag i din teveaparat.
Seriöst, va de inte gustav fasa som va vinnare? Varför visar dom ett filmklipp på dom två tjockisarna shazaam och sebbe staxx?Asså jag svär att de va shazaam som sagt till ametist att dom skulle visa just den! Så äckligt kåt på uppmärksamhet!!
Dr.Octagon skrev: 1. Finalen var inte färdigklippt när de på TV4 satte ihop sitt material.
jag hatar verkligen när mainstream media ska uppmärksamma "underground" fenomen
håller med. sen om det börjar komma en massa mainstreambögar som också vill vara med och battla eller vara engagerade på olika sätt osv så kommer ju battlescenen bara förstöras. men om man kollar på utvecklingen, speciellt utrikes (med drake o p diddy osv inblandade), så verkar det som att det är dit vi sakta men säkert är på väg.
Du anser alltså att det är negativt att svensk battlerap får tvtid? Ska vi inte skrota youtubekanalerna också? Med tanke på att det är battle så gör det väl ingenting om 100 personer till vill battla.. Hela konceptet bygger ju på att slå ut de svaga.
Jag hatar det för att dom får det att låta så vansinnigt trivialt och fånigt. "vad roligt för ungdomar som vill vara kreativa"