I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video Battle] Let's Do This BATTLE #3: Jeff VS Tyler Burden

Svensk Hiphop - Battles

2012-10-07 16:32

[Video Battle] Let's Do This BATTLE #3: Jeff VS Tyler Burden

Första battlen som släpps från vårt senaste event!

Let's Do This BATTLE #3
Kungliga Tullkammaren, Kristianstad
28 SEPTEMBER.

Jeff VS Tyler Burden

LET'S DO THIS MGMT

2012-10-07 22:54
Varför försöker ni ens? Det finns redan 2 bra ligor. Det här är bara fattigt och pinsamt att kolla på
We make rap, but we live hiphop

2012-10-07 23:45
Http://www.twitter.com/UVPMacke

2012-10-07 23:47
För övrigt, sjukt fet battle!

Håller inte riktigt med om domslutet, tycker Tylers 2:a var en solklar, oavsett.
Jeff håller jämnt i samtliga ronder och jag tycker båda 2 presterade sjukt nice!
Någon kort choke som knappast räknas

(Den kan ju knappast bli värre än i mina ronder mot Juiz ;) )

Big ups!

2012-10-08 00:08
Tyckte spontant det va bästa battlen jag sett från lets do this...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-10-08 00:31
MackeMaple skrev:
För övrigt, sjukt fet battle!

Håller inte riktigt med om domslutet, tycker Tylers 2:a var en solklar, oavsett.
Jeff håller jämnt i samtliga ronder och jag tycker båda 2 presterade sjukt nice!
Någon kort choke som knappast räknas

(Den kan ju knappast bli värre än i mina ronder mot Juiz ;) )

Big ups!

Alltså jag fattar att du vill hypa din egen liga... Men om du är nöjd med den här standarden så säger det en hel del. Om du vill ha någon slags credibility så kanske du borde erkänna att detta var en ganska värdelös battle, men att du hoppas på lite bättre battlare längre fram.

Jeff hade bars som man skriver till en studiosession, och tyler chokade hela tiden... Tyckte Tyler hade ett fåtal rader som var småroliga. Typ slaveri-grejen.

2012-10-08 00:31
MackeMaple, du är rätt så insatt i denna skit liga va? Varför ens försöka skapa en ny liga när det redan finns? Då blir resultatet såhär. Dessutom slutade jag göra musik för några år sen om du nu ska hoppa på mig sådär gamla mogna farsan.
We make rap, but we live hiphop

2012-10-08 08:37
Detta är inte min liga? Haha

2012-10-08 08:47
Alltså jag fattar att du vill hypa din egen liga... Men om du är nöjd med den här standarden så säger det en hel del. Om du vill ha någon slags credibility så kanske du borde erkänna att detta var en ganska värdelös battle, men att du hoppas på lite bättre battlare längre fram

Det är Malsor som styrt ihop denna ligan, och jag förstår inte ert resonemang när ni hatar i varenda jävla trådjävel som finns på Whoa, det säger rätt mycket om dig som person. En liten kaxig snorunge som leker bakom skärmen!

Tycker det är trevligt att det ständigt kommer fler element som värnar om hiphopen.
Malsor gör ett jävligt bra jobb, och om du kollar på första eventet och jämför med nu hittar du märkbart stora skillnader.

Men, smaken är som baken, delad.
Vilket gör att jag skiter fullständigt i vad du säger :).

Försöker absolut inte hypa upp det på något vis, tycker bara det är kul!
Och kommer fortsätta tycka så! Hata på :).

Shout out till Malsor och dom som är med o kör i Lets do this!

2012-10-08 09:42
Förstår inte varför folk klagar på att någon skapar "en till liga". Jag anser väl att ni som skriver i detta forumet har någon form av intresse vad gäller just hiphop och scenen som omringar den.

Är det då en verkligen en dålig sak att det startas fler ligor? Som drar fler människor till eventen, som skapar ett större intresse hos folket?

Vill du bara se toppligorna? Då behöver du ju inte titta på ligor som t.ex. Let's do this! eller Fight Night. Men att hata för att det finns "fler ligor" är det dummaste jag hört?

"Vi ska öka våratt sortiment!"
"... fyfan va dåligt"

Makes no sense?
Alexander "Wizzie Dee" Wallace
[email protected]
www.wizziedee.com
Producent

2012-10-08 10:52
hur blir en person, till "folk och ni"? makes no sense?
Graffare

2012-10-08 13:04
Detta är ju inte den enda tråden om Let's do this där folk uppvisat brist på grundläggande förståelse om hur kvaliteten på sikt främjas med fler aktörer i spelet.
My stomach got young dead orphans in it
I eat from trash cans at abortion clinics
-Jus Allah

2012-10-08 13:42
MackeMaple skrev:
Alltså jag fattar att du vill hypa din egen liga... Men om du är nöjd med den här standarden så säger det en hel del. Om du vill ha någon slags credibility så kanske du borde erkänna att detta var en ganska värdelös battle, men att du hoppas på lite bättre battlare längre fram

Det är Malsor som styrt ihop denna ligan, och jag förstår inte ert resonemang när ni hatar i varenda jävla trådjävel som finns på Whoa, det säger rätt mycket om dig som person. En liten kaxig snorunge som leker bakom skärmen!

Tycker det är trevligt att det ständigt kommer fler element som värnar om hiphopen.
Malsor gör ett jävligt bra jobb, och om du kollar på första eventet och jämför med nu hittar du märkbart stora skillnader.

Men, smaken är som baken, delad.
Vilket gör att jag skiter fullständigt i vad du säger :).

Försöker absolut inte hypa upp det på något vis, tycker bara det är kul!
Och kommer fortsätta tycka så! Hata på :).

Shout out till Malsor och dom som är med o kör i Lets do this!

Vad pratar du om? Hur var mitt inlägg "kaxigt"? Jag var ärlig, och det är jag som person också. Det var låg nivå på battlen. Det kallas ärlighet. Tar du åt dig så hårt att jag måste bädda in mina inlägg med "de kan säkert mycket bättre, det var säkert skitbra på plats", eller vad?

Jag är inte kaxig. Men jag tycker verkligen att de ska försöka satsa på bättre battlare. Med "din liga" menar jag att du själv battlat i denna liga och detta är väl också den enda liga som någonsin har gett dig den chansen?

Hoppas inte att du tyckte mitt inlägg var för elakt den här gången!

2012-10-08 18:01
Detta är ju inte den enda tråden om Let's do this där folk uppvisat brist på grundläggande förståelse om hur kvaliteten på sikt främjas med fler aktörer i spelet.

Vad då en femårsplan eller?

commie style.

2012-10-08 18:39
Jeffs texter håller en förhållandevis hög nivå, men hans leverans och pondus i ringen måste bli bättre. Vad jag förstått är detta endast hans andra (youtube-sända) match och det råder därför inga större tveksamheter om att hans självförtoende kommer att förbättras med mer träning.

Tyler Burden har en helt okej penna och det går väl att hitta nån slags pondus om du letar länge, men hans tveksamma vinklar och ämnesval drar ner betyget en hel del. Hela slavägar-prylen var cringeworthy och det underlättade inte att det satt bräkiga bönder och skrattade rått åt skiten. Jeffs rebuttal på den var ju dock rätt snygg.

Summa sumarum. Ge Jeff ett par matcher till i de lägre divisionerna och fortsätter han att leverera halvsmarta rader på snygg engelska (pzyclone, jimmy pistol och gustav fasa är inte ens på samma planhalva) så förtjänar Jeff definitivt ett möte mot PJ, Asma eller Tay Tay i Ozone eller den där ligan i sthlm.
Ofattbart feta intervjuer med bl.a. Chords, Timbuktu, Ison & Fille och Nomad hittar du här:

http://soundcloud.com/notionblend/

2012-10-08 19:03
så förtjänar Jeff definitivt ett möte mot PJ, Asma eller Tay Tay i Ozone eller den där ligan i sthlm.

?

Asma = Tyler Burden

Engelskan hos dessa två är bättre än hos Jimmy och Shazaam och kanske Pziclone... De är väl inte riktigt så intressanta än men tycker också det fins potential
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-10-08 19:27
VRGNHNS

Ah fan, det är samma snubbe alltså - där ser man. Antingen har två års kotd-tittande chockhöjt mina krav eller så har Asma trillat av. Kan givetvis också bero på att det svensk/engelska battle-utbudet är något skralt och därför drog jag iväg en namnchansning när jag istället bara borde ha sagt Rocc Spotz.
Ofattbart feta intervjuer med bl.a. Chords, Timbuktu, Ison & Fille och Nomad hittar du här:

http://soundcloud.com/notionblend/

2012-10-08 19:39
Asmas första var en fruktansvärt dålig kopia av cracksson vs cool

2012-10-08 20:11
Jag är inte kaxig. Men jag tycker verkligen att de ska försöka satsa på bättre battlare. Med "din liga" menar jag att du själv battlat i denna liga och detta är väl också den enda liga som någonsin har gett dig den chansen?

Haha.

Har aldrig sökt till någon annan liga, blev frågad av Malsor och gjorde det.
Svårare än så är det inte.

Sen får du ju tro och tycka vad du vill :).

Rappare

2012-10-08 21:01
Asmas första var en fruktansvärt dålig kopia av cracksson vs cool

länka den mammaknullare.
phatkidz!

2012-10-08 21:37
MackeMaple skrev:

Haha.

Har aldrig sökt till någon annan liga, blev frågad av Malsor och gjorde det.
Svårare än så är det inte.

Sen får du ju tro och tycka vad du vill :).

Jag tror dig, var inte orolig.

2012-10-08 22:14
tycker detta va fet gjort av båda, det underhöll mig o som nån annan skrev så har dem båda bättre engelska än te.x jimmy och shazaam så det finns definitivt potential. nice gjort tyler o jeff!

Graffare

2012-10-09 14:41
croim skrev:

Vad då en femårsplan eller?

commie style.

Sluta spela... Hur kopplar du marknadsmässiga konkurrensmekanismer till planekonomi? Fuck up style.
My stomach got young dead orphans in it
I eat from trash cans at abortion clinics
-Jus Allah