I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video Battle] SHOW DOWN - Big O vs. MR. Mez (Kvartsfinal 3)

Svensk Hiphop - Battles

2012-09-02 13:00

[Video Battle] SHOW DOWN - Big O vs. MR. Mez (Kvartsfinal 3)

Big O är en av hiphop-sveriges kändaste ansikten. Efter hans många youtube-hits så har han blivit en förortsfavorit och orten-kändis.
Han kvalade in genom att vinna deltävlingen i Haninge, där han besegrade ingen mindre än Martino Zamora i finalen.
Han har gjort några battles i basementality, bl.a mot Armin och Osvensk Tiger och har gjort sig känd för sin komiska approach och sitt karakteristiska delivery.
Men nu är det alltså freestyle-rap igen och Big O visar vad han kan!

Mr. Mez har tidigare varit med i Fight Night flera gånger tidigare och hoppade här in som reserv i Show Down (Fight Night Finalen). Han har även styrt upp cypher sessions i Tantolunden som har varit uppskattade. Han är en av de som kämpar hårt för freestyle-konstens bevarande och utveckling. BIG UP!

Alexander "Wizzie Dee" Wallace
[email protected]
www.wizziedee.com

2012-09-08 03:03
lägger första kommentaren för att ingen annan ville.. hade de öl på stället?
Producent

2012-09-08 04:16
önskar att jag kunde säga "fett evenemang, feta battlare" men det hela känns som en välgörenhetsgala för typ ... ja *insert word here*

2012-09-08 15:50
All respekt till freestyle men Big O asså vilket lyriskt geni.
"Mannen du är fett med ful, kolla hans tänder dom är fett med gul"

Needless to say, Mr. Mez va vassare. Han borde hålla sig till svenska dock, det lät bättre.
If you go platinum it's got nothing to do with luck, it just means a million people are stupid as fuck.

2012-09-08 16:15
Man vet ju inte vad man ska säga riktigt... det hela påminner mest om när folk ska skojbattla utanför nån klubb tre på morgonen.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2012-09-11 03:14
4:27 "VADÅ INTE ENS RÅD MED TJEJER?!?!?!"
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-09-11 09:18
"Big O är en av hiphop-sveriges kändaste ansikten. Efter hans många youtube-hits så har han blivit en förortsfavorit och orten-kändis"

VA? Är Big O en av hiphop-sveriges kändaste ansikten? Åfan, missat det.

2012-09-11 09:55
4:19 "Skaka inte som en jävla tönt, jag kommer att knulla dig, det kommer bli fett med skönt"
Fan mannen, du är fett med ful// Ey, kolla din tand den är fett med gul

2012-09-11 10:12
4:19 "Skaka inte som en jävla tönt, jag kommer att knulla dig, det kommer bli fett med skönt"

4:44 "jag kommer ta dig bakifrån... din jävla bög"

2012-09-11 11:03

Hmmm... börjar ana ett mönster här. 10:09 "Det räcker nu, jag är klar med dig. Du är en jävla gay, om du vill ha nåt så ring mig - jag kommer knulla dig igen"
Fan mannen, du är fett med ful// Ey, kolla din tand den är fett med gul

2012-09-11 12:48
jag syftade mer på att det är skitroligt att nån blir jätteupprörd för att han sa så.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-09-11 12:53
Det är väldigt roligt

2012-09-11 19:28
jag vill se big-o vs zamora

Hur FAN kan zamora förlora?!

2012-09-13 13:05
Det här med att Zamora torskade mot Big-O hur länge sedan är det? Två i styrka nämner ju det i deras battle...