I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Event] The O-Zone & The Ring presenterar: Vendetta - 1:a omgången (OBS Spoiler!)

Svensk Hiphop - Battles

2012-07-01 12:29
Alla battles kommer släppas innan nästa omgång så det dröjer nog inte allt för länge! Angående bråket är det bara dålig journalistik, en dryg jävel som inte hade där att göra blev omhändertagen av vakterna och fortsatte fitta sig. Polis larmades och det vet helt enkelt många patrullerande som svarade på larmet #malmö
Följ mig på twitter! @grizzlymusik

2012-07-01 12:59
Skånska mästerskapen?
Boyz n the wood

2012-07-01 13:30
Arttack skrev:
Skånska mästerskapen?

hahaha ja de blev massa skåningar, men inte enbart ju. och det ska ju tilläggas att många av matcherna verkligen kunde gått vilket håll som helst. många som steppat upp otroligt mkt.

sen måste jag propsa upplägget under gårdagen, 4 battles på raken, ca30min paus, 4 battles på raken. - jag personligen gillar detta absolut mest, det höll en taggad plus hann man aldrig bli lite uttråkad eller trött på att vänta. och stor eloge till alla battlare, wow!
och props till killen som fucka allt efter eventet. hade han hållt käften bara o gått då ändå ingen egentligen ville höra honom så hade allting undvikits...
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Admin

2012-07-01 15:52
Jag har nu skrivit in spoiler-varning i tråden. Så vill man diskutera om matcherna och resultatet i denna tråden så går det bra.

Tack för rond-infon Testosteron.

Var det någon som chokade?

2012-07-01 16:26
SpoilerSå alla skåningar vann mot icke-skåningar i Skåne?

Gillar inte när folk bitchar för mycket över domslut, men hemmapublik känns som en lite väl stark faktor på den svenska battle-scenen.
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly

2012-07-01 17:45
r-man hade en smärre choke, kallebalik likväl, gustav hade nån slip up vill jag menas men det tror jag i stort sett är allt. Shazaam blev uppfuckad av gormande snubben och tappade bort sig (tror jag) men detta gick helt obemärkt förbi då han fick skina med sin underbara freestylebemästring.

Fantastiskt event! Skitkul verkligen, riktigt lyckat! Personligen är jag lite "upprörd" över några av domsluten men det är ändå skitsamma! P.s. Sabotage gjorde en enorm stepup D.S.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-07-02 19:27
Vad tyckte folk som var på plats om eventet och battlesen? Fritt fram att diskutera nu.

Personligen tyckte jag Mr Cool var ett jävla monster mot en bra Zamora, Sabotage gjorde kanske årets step up mot Shazaam, Min och R-Mans battle kändes skitfet trots att R-Man hade en liten slipup, Hyper var bättre än någonsin mot en grym Pistol, Spakur hade svårt att få med sig publiken mot en jävligt vass Noah. Resterande tre battles missade jag på plats tyvärr.

2012-07-02 20:46
Ska bli intressant att se Sabotage Vs Shazaam & Grizzly Vs R-Man nu ju. I tanken kan jag inte få ihop att Sabotage och Grizzly vinner, får verkligen hoppas på att dom steppat upp det rejält!
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2012-07-02 21:20
Ett helt sjukt event. Nästan 600 pers på plats hörde jag, riktigt bra att scenen lever.

Grizzly och Sabotage stod för kvällens step ups, Third Eye var galen, Fasa gjorde sin bästa hittills, Kalle var värdelös och fjantig, Zamora var mycket bra, Hyper vs Jimmy var fet som fan.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-07-03 13:20
Fan vad trist att R-Man rök. Personlig favvo och verkar även vara en sjukt reko dude som är omtyckt av de flesta inom scenen. Sen ska det bli intressant att se Sabotage mot Shaz med tanke på vad det tasslats om efteråt... Med den spända stämningen i hans battle mot Cool i åtanke känns det som han gick upp mot hela Skåne därnere. Med det icke sagt att Sabotage inte är tung nog att ta honom.

Ser sjukt mycket fram emot Cool och Kalle på nästa event! Big up Vendetta!

2012-07-03 16:06
personligen tycker jag det är lite skönt att både r-man å zamora åkte ur tävlingen

Spoilerbåda kom dit i hatt

jävligt nice kväll alltså, kände nästan att det blev lite stressigt med fyra battles direkt efter varandra, men det va å andra sidan rätt skönt att slippa en massa väntetider.

älskade för övrigt tjack-snubbens långa utlägg om äkta hiphop å polisförtryck utanför, lägg på lite congas å en bas så hade det varit last poets rakt av.

synd bara att han kände show must go on lite för länge å blev nerbrottad, men krävdes det verkligen tre pikébussar, fem polisbilar å två motorcyklar för å ta in honom? kändes som det va rätt lugnt även om killen va rätt högljudd.
Ridå

2012-07-03 17:39
min favoritrad från honom var helt klart "världen brinner, världen brinner, ner med alliansen"

2012-07-03 19:18
Spakur

Tror helt enkelt att väldigt många patruller svarade på samma larm och kom dit.

2012-07-03 22:58
Det va ju utan tvekan runt 20 polisfordon på plats när jag försvann därifrån..?

2012-07-04 13:10
Grizzly

Jarå absolut, dom stod bara å hängde så jävla länge bara, trodde inte att malmöpolisen hade möjlighet att avvara 20 bilar i två timmar en lördagkväll för att en snubbe blivit lite för full å folk i övrigt är helt jävla lugna.

Shout out tíll taggade snubben! He speaks the truth!
Ridå

2012-07-04 14:25
Snarare shout out till snubben som klippte till honom. Vem det nu var.
http://www.twitter.com/michaelcrackson
Admin

2012-07-04 14:34
Förresten: en stor big-up för ljudet som funkade i princip helt felfritt! Aldrig förr har jag hört så bra på en battle.
Carl Only Bildt 4 Cuban Linx
http://matiasrankinen.wordpress.com
Missa inte världens bästa radioprogram Starka Personligheter.

2012-07-04 14:48
nomad
pziclone
hyper
cool

100%

2012-07-06 14:59
till vendetta gänget förresten:

jag har funderat lite, å har kommit fram till att jag inte är helt nöjd med resultatet i mitt å nomads battle, skulle det va möjligt att fixa en rematch, gick det å styra till redan nästa event hade det varit awesome!
tack på förhand.
Ridå

2012-07-06 17:05
Förvånad man blir att RiS medlemmarna på något sätt lyckas att inte ställas emot varandra, riktig 'tur' det där!
B

2012-07-06 17:10
elajt - dom är tre av sexton, hade väl fått vara avsiktligt om man ville att dom skulle mötas tidigare än i en semi. Men på tal om det, är matcherna lottade eller utvalda?
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2012-07-06 20:56
SpoilerMr cool VS Kalle Balik - Det känns som ett givet offer för Mr Cool haha :D
Http://www.twitter.com/UVPMacke

2012-07-08 09:09
Tycker resultatet i Spakung vs Nomad battlen va sjukt. Domarna verkar inte ha hängt me alls, alternativt lär dom ha varit partiska. Spakung levererade rond efter rond med sjukt flow och feta punches och nomad hade inte mycket alls o sätta emot. Tycker helt ärligt att ni borde ta tillbaka domslutet och låta spakur gå till nästa runda för att bibehålla er heder. Hyper borde om inge annat steppa ner och låta Spakung ta "hans" plats.

Nu har jag dock ej sett battlen så jag kanske drar förhastade slutsatser. Har dock en "känning" för att det definitivt lär vara så som jag tror det möjligtvis kan va.

Shout out till Spakung, den riktiga vinnaren av vendetta.

2012-07-08 11:00
Spakung levererade rond efter rond med sjukt flow och feta punches och nomad hade inte mycket alls o sätta emot
.

Nu har jag dock ej sett battlen så jag kanske drar förhastade slutsatser. Har dock en "känning" för att det definitivt lär vara så som jag tror det möjligtvis kan va.

va? skojade du?
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Rappare

2012-07-08 11:45
Sockpuppet!
Don't read history, write it.

2012-07-08 14:11
dundermannen skrev:
Spakung levererade rond efter rond med sjukt flow och feta punches och nomad hade inte mycket alls o sätta emot
.

va? skojade du?

hahaha och jag tyckte att jag bruka va trög på att förstå internet-ironi? ;P

måste även hålla med en talare ovan om att ljudet va exemplariskt på plats, härligt när man ser hur de utvecklas på rätt håll, både stora o små saker! :)

2012-07-10 11:41
jag väntar med spänning på släppen, framförallt cool vs. zamora, jag så tyvärr inte den på plats, men hörde delar av den som var fantastiska...

2012-07-10 15:44
Jag fattar inte hur ni ska kunna kora "Sveriges battle-rappare" när ni inte ens har med Kung Henry :S

2012-07-10 15:55
halldar
Yes! Äntligen nån som fattat grejen!

dundermannen
Nu vet jag inte, men jag gissar på att dom halvlottade, dvs delade in i grupper så det inte skulle vara några rematches osv i grundomgången. Men jag vet inte, tyckte hursomhelst att det va grymt att det va bara nya fräsha match ups i första å några rätt otippade möten.
Ridå
Admin

2012-07-10 15:59
Maketo skrev:
Jag fattar inte hur ni ska kunna kora "Sveriges battle-rappare" när ni inte ens har med Kung Henry :S

Var hittade du citatet "Sveriges battle-rappare"? Jag hittar bara "Sveriges första Vendettamästare genom tiderna".

2012-07-10 20:58
Testosteron, aah mitt fel då, hur som helst så fattar jag fortfarande inte hur dom inte kan ha med henry :S Palla byta samtalsämne pga att du ville märka ord? svennebanan

2012-07-10 21:13
Det kan ju vara så att Bowers faktiskt inte ville vara med i Vendetta, men det är bara en jättevild gissning.
Det diskuterades om Vendetta skulle vara frivilligt eller om populära battlare skulle vara tvungna att släppa allt de höll på med och vara med, oavsett om de ville eller inte. Tyvärr bestämdes det att det skulle vara frivilligt, och bara folk som sökte fick chansen att vara med.
twitter.com/KalleBalikblek

2012-07-10 22:45
Nej, det diskuterades aldrig huruvida någon skulle "tvingas" vara med. Reglerna för turneringen var ganska tydliga, man var tvungen att söka in till Vendetta genom den officiella Vendetta-mailen och för att göra det skulle man ha minst 2 stycken battles i bakfickan sedan tidigare.

Ingen blev tillfrågad, ingen blev "seedad" och definitivt ingen blev påtvingad att medverka. Inga undantag. Alla som var med, fick söka.

Så enkelt var det faktiskt. Konstigt att föreslå att tvinga någon att vara med, det vore ologiskt och förmodligen omöjligt att sköta sina affärer så. Missa inte fortsättningen i Linköping under augusti!

Mvh O-Zone (tillsammans med The Ring)
www.theozonebattles.com

Sugen på att delta? Ladda ner anmälningsblanketten på hemsidan och skicka till [email protected]
Admin

2012-07-10 22:50
Herr Karl Balik ovan är nog visserligen jätteironisk. Men det skadar ju inte att förtydliga.
Toastare

2012-07-11 00:16
Testosteron skrev:
Herr Karl Balik ovan är nog visserligen jätteironisk. Men det skadar ju inte att förtydliga.

Det var han inte alls det!
www.twitter.com/jimmypistol232

2012-07-11 06:10

Det var jag med. Vi tvingade faktiskt folk att vara med. The ironing!
www.theozonebattles.com

Sugen på att delta? Ladda ner anmälningsblanketten på hemsidan och skicka till [email protected]

2012-07-12 13:17

kan folk sluta gnälla nu.
Ridå

2012-07-12 17:57
Hur kan Bowers vara bäst i Sverige när han har förlorat mot O-Hund och O-Hund har förlorat mot 2 i Styrka?

2012-07-13 15:53

Spoiler
Sabotage vann över Shazaam

Grizzly vann över R-Man

Hyper vann över Jimmy Pistol

!!??
Sångare

2012-07-13 17:53
Ja det ska bli intressant att se hur Sabotage och Grizzly tog sina skrällsegrar.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2012-07-15 14:50
Bowers vann mot O-hund. Domslut betyder inget annat än att 5 personer tyckte en sak. Om domslut betyder nåt så kan jag sätta 5 hundar som domare och battlea nomaden och sen när dom ska rösta har jag med mig hundmat, och woops så är jag top tier eller vadå?