I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Event] O-Zone & Ring: 1 on 1 SM, vilka borde köra?

Svensk Hiphop - Battles

2011-11-07 22:00
Finns potential till några riktigt feta "derbyn" också. Mr Cool Vs. R-Man, O-Hund Vs. Third Eye eller Shaz Vs. Tay vore riktigt intressant att se. Vilka vågar lägga vänskapen åt sidan för tre ronder..?

2011-11-07 22:04
5ingers skrev:
Finns potential till några riktigt feta "derbyn" också. Mr Cool Vs. R-Man, O-Hund Vs. Third Eye eller Shaz Vs. Tay vore riktigt intressant att se. Vilka vågar lägga vänskapen åt sidan för tre ronder..?

+1

Påminner lite om Kaggen VS Hubler i 60sec kval 2007

2011-11-08 19:11
Vill se dom som dom flesta skrivit + simon g, han va ju hur rolig som helst!
http://www.znapmusic.com/myntah/

2011-11-09 09:11

Kung Henry
Mr Cool
R-man
Hyper
Shazaam
smojo
Nicko Mack
Jimmy pistol
Nomad
Kalle Balik
Pziclone
O-hund
Osvensk tiger
Spakur
Crackson
Mickelito

Dessa 16 blir nog en jävligt fet turnering men man kanske borde ha med lite nyare också för att skapa lite underdog effekt
There ain't no dick like the one I've got

2011-11-09 17:26
Amen, lägg ner att försöka peka ut vilken liga som är bättre än någon annan, det leder ingenstans och det är off topic.

tycker förövrigt att det hade varit sjukt fett med en sån här typ av turnering, finns många potentiellt feta battles som kan komma att hända!
Måste även hålla med ''plusikanten'' om att det hade varit fett att se Mr.cool VS Kung Henry.
Även en potentiell rematch mellan O-Hund och Henry hade varit riktigt fett!
Nuff' Said!

2011-11-09 17:57
Fortsättningsvis så diskuterar vi bara vad denna tråd är till för.

Vilka vill ni se i en 1 on 1-turnering?

2011-11-09 19:04
förstår inte vad som var ot?
 graffiti är som bäst, olagligt.. på en snutbil.

2011-11-09 21:04
daanneh skrev:
förstår inte vad som var ot?

Raderade ett tiotal inlägg om vilken liga som var först, bäst, snyggast, bäst på wordfeud osv.

2011-11-09 21:47

Bowers
Mr Cool
Jimmy Pistol
ThirdEye
Shazaam
O-hund
Kaggen
Nomad

Typ..

2011-11-09 22:52
Third Eye
O-Hund
Shazaam
Bowers
Promoe!!
Pistolen
Grizzly
R-Man
Gustav Fasa
Smo Jo
"Visst är det vackert.."

2011-11-09 23:04
Vilka är tänkt som domare vid evenemanget?

Jag tycker att alla som vill ska kunna kvala in, är de bra nog lär de i slutändan ta sig vidare. En möjlighet kanske kan vara att ha små deltävlingar som avslutande leder till SM tävling (final).

Nackdelen med detta är att det kan ta ett tag att fullfölja och genomföra deltävlingar, tror intresset är stort i landet.

Fördel, alla får möjlighet att delta.. vilket är SM för mig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-11-09 23:19
Jag och brandt har jobbat på en lista ett tag nu, och vi kom fram till dessa 16 namn, bästa först och sämsta sist.

1.Third eye
2.tHird eye
3.thIrd eye
4.thiRd eye
5.thirD eye
6.third Eye
7.third eyE
8.third eye
9.THIRD EYE
10.THIRD eye
11.third EYE
12.THIrd eye
13.THIRD EYe
14.ThIrD EyE
15.tHiRd eYe
16.ThirD EyE
B
Moderator

2011-11-09 23:30
Lägg ned elajt. Du är så sjukt tråkig.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2011-11-10 00:45
GonzalesJr skrev:

Jag tycker att alla som vill ska kunna kvala in, är de bra nog lär de i slutändan ta sig vidare.

Fördel, alla får möjlighet att delta.. vilket är SM för mig.

(Y)
http://www.youtube.com/dddnicemusik

dddnicemusik @ youtube.. PRENUMERERA

2011-11-10 16:12

Bowers
Mr Cool
Jimmy Pistol
ThirdEye
Shazaam
O-hund
Kaggen
Nomad
D-nice
Demko
Gustav fasa
Promoe

2011-11-10 16:41
ja elajt är så tråkig

ALLA vet redan att third eyE är fan så mycket bättre än tHird eye, sluta trolla mannen
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Rappare

2011-11-11 10:18
tycker det är konstigt att inte fler tycker Mickelito. Enligt mig en av de absolut bästa!
Hör av dig om du vill få sin singel/skiva på Spotify!

2011-11-11 10:28
mickelito borde ta tag i den här battlegrejen ordentligt, ser också potential!

2011-11-11 12:48
Ärligt talat vet jag inte om mickelito är sjukt oinspirerad, men han har inte imponerat.

Alla mickelitos rader har varit nåt i den här stilen;

morgonfrilla, mystofflor och badrock, innan den första av 10 livsnödvändiga kaffekoppar och ett ansiktsbad

"ja...och jag har hört...att du tycker om bajsporr
...fast det är ju inte så...konstigt för du ser ut som en...bajskorv"
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2011-11-11 14:21
haha jag håller med. menar just att han ska skrota dom trötta raderna och lägga bättre grejer. gillar hans stil
Rappare

2011-11-11 15:25
Ett kval borde defintitivt vara på sin plats :)
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2011-11-12 02:09
Kom på ett dreamteam tagteam också! Sober och Mickelito borde köra!
"Visst är det vackert.."

2011-11-12 10:44
vi har vissa feta battlare och många håller standard. Jag tror dock att dom som hade varit ännu fetare inte vill/pallar battlas vilket jag tycker är verkligen synd.

Några jag hade velat se.

Roffe Ruff
Rico Won
Jaqe
Promoe
Chords
Frezyloc ( Rifa vet ej hur de stavas )
george kaplan (trainspotters)
Sam-e
Ayo

Säkert glömt flera stycken jag hade velat se. Tyvärr så vet man själv om att dom inte kommer vara med (eller tror) Men hade varit skit fett att se 2-4 pers av dessa någon gång under åren battlas, just därför kan man inget annat än att hoppas.
2 late 2 take it, 2 soon 2 leave it, 2 soon 2 love it and 2 soon 2 give it up
Rappare

2011-11-25 22:38
Låter riktigt bra!
Den omtalade men ack så okända!
Poet

2011-11-26 11:17
Corephase, hur kan du sätta ihop ett "dreamteam" när inte ens Sober har kört någon pre-written ännu? ...Eller har jag missat något?
Jag har ätit pannkaka!

2011-12-26 15:59
Det här är ju riktigt galet! Hoppas att det fortfarande är på tapeten!

Om man går efter reglen på minst 2 matcher samt att alla borde hålla sig till ett språk (då de flesta kör på svenska är det antagligen det mest lämpliga) är de jag hade velat se följande:

Självklara:
Nomaden
Mr. Cool
R-man
Ohund
Third Eye
Bowers
Jimmy Pistol
Nicko Mack
Shazaam

Mindre självklara, men ändå självklara:
Dimorf Metrik
Gustav Fasa
Kallebalik
Crackson
Grizzly
Pziclone
Hyper

Sen hade man ju kunnat tänka sig följande, även om vissa inte gjort 2 matcher, och vissa kör på engelska, och vissa har "lagt battlingen på hyllan":
Fico (har inte riktigt visat ännu)
Nu Messiah (hans första match räknas knappt)
Kaggen (1 match)
Simme G (1 match)
PJ (Hade varit med på översta delen om vi räknade engelska)
Zamora (lagt ner?)

Den översta delen är i mitt tycke självklara deltagare. Den mellersta delen är helt klart potentiella deltagare, som är riktigt feta, men inte som de över. Den nedre delen är potentiella deltagare, men där vissa inte uppfyller alla kriterier. Om jag hade fått välja hade jag valt de två övre sektionerna.

Tycker för övrigt att det är lite skumt att ingen nämnt Dimorf innan då jag tycker han har visat god potential. Fast han kanske förlorade sina poäng under "fylleskandalen" (aftonbladetcitat) på The Ring.

Peace in the middle
http://soundcloud.com/freshjonte
http://soundcloud.com/pomperiposse
http://pomperiposse.blogspot.com/

2011-12-26 19:17
Drömfinalen är helt klart R-man vs Nomad. Nomad är riktigt sugen på revansch efter att R-man dödade hela Nomads övertidsvers med en clean rebuttle
R-man Skrotum "The rapping rap-man" Rapp-Stierna. Utbildad Master of Ceromony (som resten av R.I.S) på Värnhems MC skola, inriktning Beefing och Gangster Rapping. Examenarbetet var dock ett 15 miljoner-stavigt rim på Brott och Straff som totalsågade Dostojevskis hela karriär och samtliga verk.

2012-01-04 19:37
Hade vart grymt om gamla freestylebattlare som Professor P, Organismen och kanske typ pst/q, tror han hade gjort ett sjukt bra jobb. ! Locka stora namn till detta nu och gör de fett!! domarna måste va bra också! =) =)
 Put your faith in your sword, and the sword in the Pole

2012-01-04 19:53
proffessor P,
Organismen, Ågren Vs BT hade vart fiint även MBMA VS D6AA hade vart coolt. ! ;)
chords,
pst/q, PST/Q VS ALLA!! 100 NoLL!
öris,
mickelito,
Danne (snook)
afasi,!
 Put your faith in your sword, and the sword in the Pole

2012-01-04 20:54
Abbe_ P19
godmorgon
Toastare

2012-01-04 21:36
jaojao_ skrev:
Abbe_ P19
godmorgon

hahaha
www.twitter.com/jimmypistol232

2012-01-04 22:40
Ålltzen, Växjö, Bremen.

2012-01-04 22:46
Markoolio vs E-type hade vart fett, tror markoolio hade tagit det
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-01-05 00:18
Corephase, hur kan du sätta ihop ett "dreamteam" när inte ens Sober har kört någon pre-written ännu? ...Eller har jag missat något?

Nej men jag tror att det hade kunnat blivit det kanske jag skulle skrivit, båda två har ju battlat mycket förr på whoa battles i mp3, och tror dom skulle ha bra kemi tillsammans när dom battlar.
"Visst är det vackert.."

2012-01-05 01:49
Vet inte om man bestämt sig för eller emot seedsystemet, eller om den här tråden är relevant för urvalet överhuvudtaget, men:

Bowers
Cool
R-Man
Third Eye
O-Hund
Grizzly
Zamora
Nomad

Pziclone
Sabotage
Nickomack
Messiah
Kalle Balik
Hyper
Shazaam
Armin

Var svårare än jag trodde att skriva den undre listan. Känns som att det finns fler än 16 rappare som skulle platsa i en turnering, vilket väl bara är roligt.

2012-01-05 04:39
birds eye

2012-01-05 14:30
Mr Cool
R-Man
Jimmy Pistol
Grizzly
Hyper
Henry Bowers
Nomad
Third Eye
Kallebalik
PziClone
Nicko Mack
Shazaam
Smo Jo
Martin Zamora
Kaggen
Gustav Fasa eller Nu Messiah
Följ mig på twitter! @grizzlymusik

2012-01-06 02:44
Drömfinalen hade lätt varit Bowers vs Third Eye :D

2012-01-06 03:02
Tycker följande matcher hade varit intressantast att se;

Henry Bowers vs Nomad
Mr Cool vs Spakur
Shazaam vs Kallebalik
R-man vs Gustav Fasa
Nu Messiah vs Pziclone
Jimmy Pistol vs Third Eye

Stilar skulle krocka hejvilt och tror nog inte att vinsterna skulle bli så lätta att förutse... Nicko Mack mot Armin har ju redan gått av stapeln så den väntar vi spänt på

2012-01-06 21:18
corephase skrev:
Kom på ett dreamteam tagteam också! Sober och Mickelito borde köra!

där snackar vi humor, haha...

2012-01-12 02:45
Hipsterkung skrev:

Bowers
Cool
R-Man
Third Eye
O-Hund
Grizzly
Jimmy Pistol
Nomad

Pziclone