I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Övrigt] Rap battles sverige ozone

Svensk Hiphop - Battles

2011-09-30 21:15

[Övrigt] Rap battles sverige ozone

Måste fan säga det lite som en gammal gubbe i gemet att
hjärtat försvinner med hjälp av amerikanska battles när allt är förskrivet och man
vet vem man ska battla....
en freestyle (förut) var en riktig freestyle!!!!
man kickade från det man såg och kunde skapa meningar och annat av omgivningen nu är allt förskrivet.

ozone battles är kul att kolla på men det skiner igenom så hårt
from the top of the head?? nej skulle inte tro det.
okey när amerikaner gör det för att få rec liksom men svennar....
vet inte om jag hänger med vill jag battla en snubbe då gör jag det på plats jag skiter i vad han heter i födelsenamn och vad han har för flickvän.

tackar vet jag då battles var en riktig grej R.I.P. BIG L och alla dom.
hiphopen är död om det inte är boom bap! (min åsikt)
krs one och premo rules

(Inlägget ändrat av Oracle 2011-10-08 12:49:32)

Catapults Ent! I Like MY Beef Bloody comin` soon.....
Groupie

2011-09-30 21:39
Personligen tycker jag förskrivna battles är mycket bättre, blir ju mycket högre kvalitet.

2011-09-30 21:46
absolut men var är själva battlen och vinnaren ??? han som har mest info om sin motståndare?
usa är likadana...
fan det är synd jag vill battla men inte mot nån jävla datanörd och enyclopediasnubbe som kollar upp allt!

topic, hjärna, slutförande thats freakin´ it
Catapults Ent! I Like MY Beef Bloody comin` soon.....
Groupie

2011-10-01 00:25
Iförsig är det rebuttles som får igång publiken mest, och dom är ju oftast freestyle...tänkvärt

Rappare

2011-10-01 01:03
Jag säger ingenting, och har därför inget heller sagt.
"Dimorf Metrik Aka Din mammas nya kille"

2011-10-01 01:22
Folk måste släppa den här löjliga diskussionen och börja leva i nuet.
Följ mig på twitter! @grizzlymusik

2011-10-01 10:36
Förskrivna battles är ju mycket roligare att titta på på youtube medans freestyle battles är feta o se live. Tycker att förskrivet är hur fett som helst men freestyles borde komma tillbaka lite också. (Känns som att hela mitt inlägg är ganska obvious)
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag

2011-10-01 10:48
en obvious fråga får ett obvious svar

2011-10-01 15:52
så om de slänger upp en topic då vill ingen battla längre å går hem istället? tycker det var nice när det var en topic + ett saftigt beat
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Toastare

2011-10-08 02:09
Om du gillar freestylebattles på beats så finns det fortfarande tävlingar lite här och där som du kan följa. Känns lite som att skapa en tråd om potatis och säga att bröd är häftigare för du tycker att det är godare till frukost.

Men jag håller med, svennar borde inte få rappa förskrivna texter utan beats
www.twitter.com/jimmypistol232
Rappare

2011-10-08 10:54
Men shiiiiieeeet. Släng in någon tävling i wrc-format i sverige.

2011-10-08 12:56
aldrig förstått tjusningen i dessa "freestyle" rapbattles.. liksom vafan det är ju hur lätt som helst att fuska? kvaliten är oftast skitlåg också, inte alls nåt att ha bra att skiten dog ut..

2011-10-08 13:06
Känns lite som att skapa en tråd om potatis och säga att bröd är häftigare för du tycker att det är godare till frukost.

"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2011-10-08 14:41
Yo! Nagra tankar om det som skrivits ovan.

For det forsta forstar jag inte varfor forfattaren till traden och aven andra kritiker envisas med att skriva saker som:

en freestyle (förut) var en riktig freestyle!!!!

och

from the top of the head?? nej skulle inte tro det.

Det ar ingen av oss som battlar i dessa battles eller for den delen de som arrangerar och lagger upp videos som kallar det "freestylebattles" eller pastar att det ar "from the top of the head". Det ar forskrivna battles, som forvisso manga ganger har improviserade inslag. Jag har full forstaelse for att inte alla gillar dessa battles, vissa tycker att det ar for grova skamt och for politiskt inkorrekt och andra tycker det ar fruktansvart hemskt att man inte improviserar allt, men da ar det ju naturligtvis bara att lata bli att titta.

Som Jimmy Pistol papekade bedrivs ju freestylebattles for fullt ocksa sa det ar val bara att soka sej dit och kolla. MC Kiko arrangerar ju Fight Nights med jamna mellanrum till exempel. Jag laste i nagon annan trad, och ar beredd att halla med, att freestylescenen i stort sett dott ut for ett par ar sen (detta innan ozone drog igang med forskrivna battles) men nu fatt ett uppsving igen. Jag sager inte att det nodvandigtvis behover vara sa att forskrivna battles har vackt intresset for freestylebattles igen, men jag tycker det hur som helst ar fel att saga att forskrivna battles skulle ha tagit dod pa freestylescenen.

Personligen tycker jag att det ar skiiitgrymt att kolla pa en riktigt fet freestylebattle. Sista dan pa World Domination holls en freestyleturnering bland en massa av de grymmaste battlarna i varlden och finalen mellan Charron och Thesaurus var hur maktig som helst. Jag forstar inte varfor det ena skulle utesluta det andra.

Som avslutning cosignar jag ocksa naturligtvis att svennar inte borde fa kicka forskrivna grejer utan beats.
throw your hands in the air like they're not attached
and realize without hands they'll be hard to catch

2011-10-08 17:32
Jag försår inte heller varför vissa känner ett behov av att ställa freestyle battles och förskrivna battles mot varandra och hävda att det ena är bättre än det andra.

Det är inte svårare att freestyla än att skriva riktigt bra texter, utan allt handlar om vilken nivå man vill att det ska ligga på.

I Sveriga finns det inte så många som håller på med freestyle utan de flesta bra rapparna har suttit och skrivit texter i 10 år.

Jag kan garantera att om alla de rapparna hade spenderat varje textförfattartimme på att öva sig i freestyle, hade de varit lika bra som vem som helst. Hade de bara freestylat och inte skrivit ett enda rim och sedan försökte gå en förskriven battle hade personen i fråga inte varit så jävla grym på det heller.

Är man grym på det ena underlättar det för det andra men det är som sagt två skilda saker.

Jag spelar bl.a. piano och där kan man också antingen skriva musik eller improvisera men det är det man lägger tid på att göra man blir bäst på givetvis.

Den här diskussionen är för mig som att komma in på en klassisk konsert där Beethoven spelar upp ett av sina mest avancerade och välskrivna mästerverk och börja snacka om att Ray Charles hade knäckt han i improvisation och att det av den anledningen inte är äkta. Givetvis gäller samma sak om Beethoven skulle komma in på en sunkkrogen Ray Charles satt på fyllan och jamade improv.

Som någon redan sagt. Diggar du så kolla, diggar du inte - KOLLA INTE!
Missa inte The Ring Battles på Elements Linköping den 28 april!

2011-10-08 18:04
All heder till snubbar som Kung Henry, Pziclone och alla andra som är schysta och tar sig tid att svara seriöst på detta inlägget. Förstår inte hur ni pallar
R-man Skrotum "The rapping rap-man" Rapp-Stierna. Utbildad Master of Ceromony (som resten av R.I.S) på Värnhems MC skola, inriktning Beefing och Gangster Rapping. Examenarbetet var dock ett 15 miljoner-stavigt rim på Brott och Straff som totalsågade Dostojevskis hela karriär och samtliga verk.

2011-10-08 19:56
Haha, har börjat tröttna lite, men ibland så.

PS. Skinka är mycket mer äkta än bröd - det vet alla.
Producent

2011-10-08 19:57
freestyle i all ära. men inte många som hanterar det så väl. därför är detta med förskrivet så mycket roligare.

2011-10-09 00:48
-PziClone- skrev:
Jag försår inte heller varför vissa känner ett behov av att ställa freestyle battles och förskrivna battles mot varandra och hävda att det ena är bättre än det andra.

Det är inte svårare att freestyla än att skriva riktigt bra texter, utan allt handlar om vilken nivå man vill att det ska ligga på.

I Sveriga finns det inte så många som håller på med freestyle utan de flesta bra rapparna har suttit och skrivit texter i 10 år.

Jag kan garantera att om alla de rapparna hade spenderat varje textförfattartimme på att öva sig i freestyle, hade de varit lika bra som vem som helst. Hade de bara freestylat och inte skrivit ett enda rim och sedan försökte gå en förskriven battle hade personen i fråga inte varit så jävla grym på det heller.

Är man grym på det ena underlättar det för det andra men det är som sagt två skilda saker.

Jag spelar bl.a. piano och där kan man också antingen skriva musik eller improvisera men det är det man lägger tid på att göra man blir bäst på givetvis.

Den här diskussionen är för mig som att komma in på en klassisk konsert där Beethoven spelar upp ett av sina mest avancerade och välskrivna mästerverk och börja snacka om att Ray Charles hade knäckt han i improvisation och att det av den anledningen inte är äkta. Givetvis gäller samma sak om Beethoven skulle komma in på en sunkkrogen Ray Charles satt på fyllan och jamade improv.

Som någon redan sagt. Diggar du så kolla, diggar du inte - KOLLA INTE!

nog de bästa svaret jag någonsin har läst på detta ämnet! du har verkligen formulerat det perfekt, och jämförelsen i slutet med beethoven & ray va ju guld! big up.
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Toastare

2011-10-09 00:49
pfff pziclone är en hora

2011-10-09 16:01
Dizzy89 P22

Hehe, tack!

JimmyPistol P26

Är du här och jiddrar nu också? Spara det där till battlen. Eller gör inte det förresten, du kommer att behöva JÄÄÄVLIGT mycket bätte saker om du ska ha en chans mot mig, din jävla nudelkuksprutluderluspudel!!!
Toastare

2011-10-09 16:43
du din hästknullande festsumpande läskklunkande pestluktande fläskpumpande gästmuddrande sexsurfande gässputtande däckrullande kexluftande textpusslande pälsruffsande testfuskande bänkputsande sängrunkare, sug mig.

2011-10-09 17:33
limp skrev:
Men shiiiiieeeet. Släng in någon tävling i wrc-format i sverige.

nej tack

JimmyPistol skrev:
du din hästknullande festsumpande läskklunkande pestluktande fläskpumpande gästmuddrande sexsurfande gässputtande däckrullande kexluftande textpusslande pälsruffsande testfuskande bänkputsande sängrunkare, sug mig.

haha

2011-10-09 21:15
Jimmy Pistol

"Gässputtande"

Mannen, var vänlig och dra inte upp det där på nätet.
Det var gåsen som jiddrade med mig och jag knuffade honom i självförsvar. Hur fan skulle jag kunna veta att bussen skulle komma körande just då?!

2011-10-10 03:05
-PziClone- skrev:
Jimmy Pistol

"Gässputtande"

Mannen, var vänlig och dra inte upp det där på nätet.
Det var gåsen som jiddrade med mig och jag knuffade honom i självförsvar. Hur fan skulle jag kunna veta att bussen skulle komma körande just då?!

hahahahahaha!!!
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Toastare

2011-10-10 07:47
Dizzy håll käften, det är INGET att skratta åt.

2011-10-10 11:04
hahaha!

2011-10-10 13:19
håller med om det några har skrivit redan. det va ju ändå ingen som freestylade på dom där jävla jamsen å om man försökte freestyla åkte man på bögstryk no homo
Ridå

2011-10-10 20:04
WOOOOORD! Men det är fortf sjukt fet. diggar somfan. Men ändå är det inte true liksom... älskar dock när dom svarar på en rad, det är "top of the dome shit"

2011-10-11 14:16
true true! jag diggar. fett när det liksom blir så. men samtidigt är det inte riktigt så. sjukt att det är så, på riktigt asså! jag är bara ärlig.

2011-10-11 18:25
Dizzy89 P22

Jag tror inte att gåsens famlij uppskattar att du skrattar åt detta.

2011-10-11 21:55
INTE NILS HELLER !
du är lika värd som bubblorna i min spottloska

2011-10-12 13:20
Henry sa det bäst så nu får vi "njuta" av lite intern humor mellan JP och Pzi istället. Weeeei.
:)