[Event] Battles i Umeå
Har ganska nyligen flyttat upp till Umeå och känner att Norrland borde ha sin egen battlescen. Jag har pratat med lite folk som kan tänka sig att hjälpa mig anordna, filma, redigera, producera, etc. Nu behövs bara rapparna. Så hur är det, finns det några norrlänningar som är taggade på att battla? Än så länge ligger projektet i alpha-stadiet, men med ett underlag av skillade MC's kan det definitivt bli av. Skriv om ni kan tänka er battla, eller känner någon som borde battla.
Jag vill inte vara den som är den men det behövs inte några fler ligor.
http://www.twitter.com/michaelcrackson
Redaktionschef
2011-09-20 18:10
Om jag vore du skulle jag höra runt lite med folk som arrangerar hiphopgrejer i Umeå. Finns väl en eller annan bra klubb om jag inte minns fel. Snacka med Random Bastards-gänget så har de säkert kontakter vidare om det behövs. Norrland är ju rätt stort dock. Men Västerbotten känns väl som lagom avstånd från alla håll hehe Innan man startar upp en liga känns det ju vettigt att testköra ett arrangemang för att se om det blir bra/finns intresse.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Vill ni göra något och har rappare osv så hojta på mig så kan jag hjälpa till att styra upp grejer, har sagt det till fler innan..men nu lägger jag ut det öppet... jag är heeelt down att göra basementality battles längre upp i landet, men jag kan inte dra i 1000 trådar själv, det behövs nån som håller i det där... Jag kommer gärna upp och filmar och låter er använda er av våra siffror, kontakter osv osv.. så ni inte behöver börja helt från scratch. Lets build. Samma för te.x. GBG om ni vill ha mer kontinuerligt där..
Haha, Critical! Skrev typ samma sak i ett mail till snubben och tänkte: varför har inte Critical skrivit? Vore riktigt schysst om man kunde få in alla rappare från norra sverige i gamet så att de slapp åka genom hela landet varje gång de ville battla. Big up!
Missa inte The Ring Battles på Elements Linköping den 28 april!
I'm down.
soundcloud.com/brormusk/sets
Jag vill inte vara den som är den men det behövs inte några fler ligor. Battlekungen har talat...
(Inlägget ändrat av Oracle pga offtopic 2011-09-20 21:41:48)
Ser framför mig hur Basementality finns över hela Sverige och tillslut blir det öst mot väst och norr mot syd. Givetvis skulle väst vinna, men ni andra kan få vara med och synas i alla fall
Glänsarn: Fler ligor skapar bara kaos. Tre räcker nog. Om det blir en Basementalitygrej a la Göteborg är det en annan grej. (Inlägget ändrat av Oracle pga offtopic 2011-09-20 21:42:10)
http://www.twitter.com/michaelcrackson
Fler ligor skapar bara kaos. Jag kan visserligen förstå att det blir rörigt, stressande för rapparna, men det vore dock roligt ur publikmässig synpunkt att se vad norrland kan bidra med.
Jag har tänkt flera gånger att det behövs en battleliga, eller åtminstone battleevents, i Norrland. Finns många norrländska rappare jag tror skulle kunna göra jävligt fett ifrån sig i det formatet.
Carl Only Bildt 4 Cuban Linx
http://matiasrankinen.wordpress.com Missa inte världens bästa radioprogram
Starka Personligheter.
Skivsamlare
2011-09-20 22:33
Jo för vem fan vill inte se Cho San Elite-duon battlea? ;D
Jag har ätit pannkaka!
*Har snubben ens nämnt något om att han vill starta en liga? Det kan väl helt enkelt vara så att han vill testköra ett event. Dessutom tror jag inte att fler arrangörer skapar kaos heller, man behöver helt enkelt inte tro så stenhårt på liga-konceptet.
Jag e down!
You don't know what you got, until you lose it.
Moderator
2011-09-21 14:24
Jag ställer garanterat upp som publik om ni skulle anordna något i Umeå!
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Producent
2011-09-21 22:10
Big up till Critical som ger er alla denna chans. Jag tycker absolut att ni ska kontakta honom och köra Basementality Norrland. På så sätt får ni hjälp med så mycket och eventsen slipper slåss om rapparna på samma sätt. Är själv från Sundsvall och hade gärna sett något norr om Sthlm. Är nuvarande bosatt i GBG och skulle gärna vilja se mer events i denna trakt också. Kan absolut tänka mig att hjälpa till på ett eller annat sätt!
vore kul med nått i uppsala, eftersom dom har tagit bort det mesta som är kul är! reggaefestivalen,bandyfinalen,fyrisfestivalen. Vore tungt med ett bmt här! peace
Elijah
Ge oss en basementality norrland liga skulle vara hur fett som helst!!! Finns ganska många rappers som skulle kunna vara med och skapa något vad jag tror iaf
Hade helt klart ställt upp
:)
vore fett med ett event på karlssons kök i uppsala! tummen upp för det!
Elijah
Skulle vart najs, kan hända att man skulle ställt upp
http://www.facebook.com/pages/Coff/187962211219396 Copy/Paste if you still listen to real hip hop
Lyricist
2011-10-06 17:37
Skulle nog kunna tänka mig att åka upp för o köra, så länge det e under sommartid
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...
Arrangör
2011-10-29 15:51
Vi är några studenter som dragit igång en hiphop-klubb på campus i Umeå. Vi har också snackat om hur kul det vore att rodda ihop ett battle-event och åtminstone testköra ett arrangemang längre fram. Vet att Nestorcisten (ena halvan av Tungviktarna) uttryckt sug att battla och är förmodligen sugen på att ställa upp om psykologistudierna tillåter. Er som är sugna på live-rap inom kort hälsar jag varmt välkomna till NH (Nationernas Hus) nu på fredag (4/11). Vi ordnar en klubbkväll och spelning med rapparna Tungviktarna (Sundsvall, se www.tungviktarna.se och kolla in Spotify). Se eventet på: https://www.facebook.com/event.php?eid=282908438408947 One Lööv!
You know my -----
Låter nice! Fett namn på skivan också!
Hur går det med projektet? Lever det än?